• Hoi allemaal!

    Ik heb mij de afgelopen tijd bezig gehouden met mijn persoonlijke project 'Mijn jeugd fotoalbum'.

    Ik heb alle foto's op zolder bij elkaar gezocht om vervolgens al die fotoboeken door te bladeren en de leukste foto's op de foto te zetten. De eerste vier jaar waren al ingeplakt in dikke fotoboeken dus het was moeilijk om die foto's in te scannen. Daarnaast was er een beetje haast bij geboden, omdat ik gebruik wilde maken van een actie van een website om een onlinefotoboek gratis te maken (het basisboek, dus excl extra's zoals extra pagina's). En die actie duurde maar tot een bepaalde datum.
    Ook de foto's die nog los in papieren mapjes zaten van latere jaren heb ik gefotografeerd. Ik heb foto's van op mijn eigen pc van de laatste vijf jaar toegevoegd aan mijn fotoboek, en tot slot heb ik op de pc van mijn vader gezocht naar foto's van de leeftijd van 11-14, toen hij al overgestapt was op digitale foto's maar ik zelf nog geen foto's maakte.

    Uiteindelijk is het me gelukt om op 1 jaar na (het jaar dat ik 2 was, best wel jammer..) mijn eerste 20 jaar samen te voegen in één fotoboek. Het ging mij om de hoogtepunten en de belangrijkste mensen in die jaren, niet eens zo zeer om de kwaliteit van de foto's.



    Wie heeft er ook wel eens zo iets gemaakt?

    (flower)

    Heb jij wel eens met een online fotoboekprogramma een fotoboek gemaakt?

    16.2% (6 stemmen)
     
    Ja, één keer

    10.8% (4 stemmen)
     
    Ja, doe ik wel vaker

    54.1% (20 stemmen)
     
    Nee, maar ben ik nog wel van plan / maar misschien maak ik ooit eens zo'n fotoboek

    18.9% (7 stemmen)
     
    Nee, ga ik ook niet doen

    Wat ontzettend leuk! En die foto is zooo schattig.

    Ik heb gestemd op de derde optie. Ik ben nu veertien en er zijn nog niet zo ongelofelijk veel foto's van mij, dus ik wacht nog even tot ik wat ouder ben. Maar waarschijnlijk komt er wel een dag waarop ik ook zoiets heb, want het is echt heel leuk (:

    Snoezig. Ik heb nog niet zoiets gedaan, maar ik houd ontzettend van foto's. Oude foto's en het liefst heel veel foto's met vrienden om je ze later te kunnen herinneren. Ik zou heel graag een polaroidcamera hebben, dat je alle foto's gelijk hebt. Heb dit weekend nog wel gekke foto's gemaakt met een vriendin in een fotohokje, dat vind ik ook heel leuk om te doen.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Als ik later “groot” ben wil ik een keer zo’n fotoboek maken, haha.

    The picture of you is adorable. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Wat leuk! Het lijkt me echt heel gaaf om zoiets te maken en dan door je jeugd te bladeren.

    Voor verjaardag heb ik twee keer samen met een vriendin een online fotoalbum gemaakt, maar beiden keren was er gedoe met bestellen. Hadden we net alles perfect, ging er iets fout, weer overnieuw. Ik ben te gefrustreerd over de laatste keer dat we het deden, om een nieuwe te overwegen. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Oh leuk! ^^


    wat was dit ookalweer

    Ontzettend leuk! Zo leuk om te bekijken en hoe je dan bent veranderd door de jaren heen, haha. c:

    Ik heb duizenden baby boeken, maar ook een apart boek met al mijn schoolfoto's en klassenfoto's. Ook leuk om te zien.
    Wij maken van alle grote/indrukwekkende reizen altijd een fotoboek; momenteel zijn we met die van Bali bezig. :Y)

    Ahw wat een schattige foto! En wat een leuk idee! *zorgt ervoor dat alle foto's binnen handbereik blijven en dat ik dat over 5 jaar ook kan doen*


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Aww wat leuk!
    Nee, ik heb niets met digitale fotoboeken. Ik maak liever een scrapbook.


    26 - 02 - '16

    Leuk hehe. Zelf ga ik het niet doen.


    16 - 09 - '17

    Mijn moeder hield vroeger 'papieren' fotoboeken bij. Dus foto's in een map plakken met tekst erbij. (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Wat leuk!
    Ik heb zelf door heel mijn kamer allerlei foto's hangen van de laatste jaren. Van foto's met vrienden tot allerlei andere foto's. De andere jaren zou ik het liefste willen vergeten, maar dat gaat niet. Toch zijn er wel verschillende fotoboeken van, maar die zijn ergens ver verstopt achterin de kast.


    If we hug a little tighter, our hearts will be a little closer

    Wat een leuk idee! Dat lijkt me vooral heel grappig voor later, want zo heb je een mooi overzicht van de belangrijkste foto's. ^^
    Ik heb zoiets zelf nog nooit gedaan. Mijn moeder heeft wel nog vrij lang met een fototoestel gefotografeerd waar nog echte filmrolletjes in zaten en van die foto's bestaan ook nog wel behoorlijk wat fotoboeken, maar tegenwoordig gaat alles digitaal en staan foto's alleen nog opgeslagen op de computer. Eigenlijk is dat wel jammer, want een tastbare versie voelt toch wat meer als een permanent aandenken.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Sheamus schreef:
    Leuk hehe. Zelf ga ik het niet doen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ontzettend leuk! (:
    Het is jammer dat het zoveel werk is haha. Ik moet zelf ook nog twee vakanties doen en mijn bruiloft. :'p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Schattig!
    En nee, maar mijn moeder wel. Maar die heeft tot ongeveer mijn tiende leeftijd foto albumsgemaakt. Hierna begon ik heg camera te haten waardoor er ineens veel minder foto van mij is xp. Maar het is altijd leuk om terug te kijken. :D

    [ bericht aangepast op 20 nov 2014 - 12:52 ]


    -