• Hier is ie dan, het grote Hobbit fan topic! Deel hier alles wat met The hobbit te maken heeft. Gifs, foto's, quotes, verhalen, quizzen, alles mag! Ook is dit een leuke plek om te praten met andere Hobbit fans.

    Omdat "The Battle of the Five Armies nog niet in de bioscoop is en sommige het boek niet hebben gelezen, werken wij met de spoiler knop. Dit houd in, dat als je iets spoiled, je het tussen [ spoiler][/ spoiler] zet. Dit is voorlopig even zo, maar zal worden verandert zodra de film niet meer speelt.


    Overigens is het de bedoeling dat we het gezellig houden. Ruzies mogen lekker in elkaars Pb of Gb. Feanor zal mij helpen het topic een beetje in de gaten te houden.


    Ook speciaal voor alle spammers onder ons is er een MIDDLE EARTH-CHATTOPIC aangemaakt hier kun je alle #YOLO gesprekken voeren en plaatjes wedstrijden houden zodat het hier weer rustig word en egt alleen de fan dingen over de film en het boek komen zoals voorheen in deze topic..








    ''Far over the misty mountains cold,
    To dungeons deep and caverns old,
    We must away, ere bre'ak of day,
    To find our long forgotten gold.

    The pines were roaring on the height,
    The winds were moaning in the night,
    The fire was red, it flaming spread,
    The trees like torches blazed with light."






    Hobbit quizzen:

    Plaats je Hobbit stories en quizen, dan komen deze erbij te staan.



    [ bericht aangepast op 12 dec 2014 - 16:48 ]


    You can't touch music but music touch you

    Leora schreef:
    Ik weet niet of jullie hier al over gesproken hebben maar ik kwam een meisje in de bios tegen die me vertelde dat Simarillion in series verfilmt gaat worden door PJ. Weet alleen niet of dit waarheidsgetrouw is.


    Volgens mij zouden ze het nog eerder in series verfilmen, actually. The Silmarilion in een film verfilmen is denk ik heel moeilijk, haha.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Leora schreef:
    (...)

    Ik vond het eerlijk gezegd super tegenvallen. Vooral omdat de maker van deze battle ook Minas Tirith en Helmsdeep gedaan had die beide echt epic waren. Ook is het redelijk dom dat Aragorn in zijn eentje Witchking of Angmar en de ringgeesten verjaagd met vuur in zijn eentje en Saruman en Elrond moeten daar veel moeite over doen. Dan hebben we het nog niet eens over gehad hoe overpowered Legolas in vergelijking met Gladriel wier al helemaal kapot was na een aanval op een ork.. Ik weet dat dat ook wel te maken heeft dat ze niet tegen de duister kan enzo maar toch...
    Ik vond Thorin/ Azog battle gewoon nee. Serieus. Natuurlijk wist iedereen dat toen azog onder water ging in het ijs dat hij niet dood was.! Thorin wist dat ook en alsnog is hij zo dom om hem te volgen. Ik had allang gezegd; 'Run Bitch! RUN!!.' maar nee hoor.. ook vind ik het zo onlogisch dat alle elfen en dwergen dood gaan behalve de main characters maar de mensen in Lake Town die overigens nooit gevecht hebben en slechts van een visserleventje hebben genoten plotseling haast allemaal blijven leven. Die kinderen hadden op zijn minst dood moeten gaan. Dus moraal van het verhaal; Lake Town mensen zijn sterker dan mensen in Gondor, Rohan, Elfen en Dwergen. Ik kan zo mee doen met cinema'sins.
    Natuurlijk klinkt dit behoorlijk als film afkraken maar het is PJ en the Hobbit. ik had gewoon meer verwacht.


    Ja, dat laatste vond ik ook! Maar daar klaag ik vaker over.. De hoofdpersonen blijven áltijd leven en daarom vind ik ze vaak niet het leukst. En er is altijd zo'n groep als de vissers.. Iemand die nog nooit heeft gevochten, die beter is als de Dwergenkoning die vele gevechten heeft gezien. Ik vond het al stom dat de dwergen allemaal de hele reis hadden gehaald.. Neem nou Ori, die er enkel een katapult gebruikt en verder niets kan, maar het wel wint van Aardmannen, Orks, Wargs en zelfs een draak! Maargoed.. Dat vond ik al vaker jammer, hoewel ik het ook niet had overleefd als een van de dwergen doodging hoor.. ;d


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Rhosgobel schreef:
    (...)

    Volgens mij zouden ze het nog eerder in series verfilmen, actually. The Silmarilion in een film verfilmen is denk ik heel moeilijk, haha.


    Er staat ook series (: althans ik heb hier ook geen bron voor behalve dat meisje.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    (...)

    Er staat ook series (: althans ik heb hier ook geen bron voor behalve dat meisje.


    Oh, daar heb ik over gelezen, sorry! Het zou wel awesome zijn, haha. Hopelijk doen ze er niet weer negen jaar over om uit te pluizen of ze het wel zouden doen, haha.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2014 - 13:25 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Stapper schreef:
    (...)

    Ja, dat laatste vond ik ook! Maar daar klaag ik vaker over.. De hoofdpersonen blijven áltijd leven en daarom vind ik ze vaak niet het leukst. En er is altijd zo'n groep als de vissers.. Iemand die nog nooit heeft gevochten, die beter is als de Dwergenkoning die vele gevechten heeft gezien. Ik vond het al stom dat de dwergen allemaal de hele reis hadden gehaald.. Neem nou Ori, die er enkel een katapult gebruikt en verder niets kan, maar het wel wint van Aardmannen, Orks, Wargs en zelfs een draak! Maargoed.. Dat vond ik al vaker jammer, hoewel ik het ook niet had overleefd als een van de dwergen doodging hoor.. ;d


    Waarschijnlijk gaat iedereen me haten die dit ooit leest maar ik vond Borormirs dood e/d veel erger dan Thorin, Kili en Fili's dood- terwijl ik altijd een hele grote fan ben van Thorin en veel minder van Boromir. Ik denk dat het voornamelijk komt door de wijze dat ze sterven. Iedereen in LOTR ging wel dood met eer en dat van TKF was gewoon... domheid.

    ---

    Ja, ik ben zelf wel een persoon die main characters dood zou laten gaan. Maar natuurlijk begrijp ik bv dat Balin nog niet dood mag vanwege dat hij Moria weer neemt enzo (LOTR.) waar ze zijn graf tegenkomen. Maar van mij part mocht Bart ook dood ofzo samen met iedereen van Lake Town x'D Ik vond het ook stom toen de Eagles komen. Vooral omdat ze enorm overpowered zijn zoals Legolas (die scéne van Legolas en Bolg stoorde me dan ook wel een beetje.) maar dan rennen de legioenen van orks weg voor stomme vogels. Ik bedoel ik begrijp dat ze sterk zijn enzo maar als ze je grijpen kan je toch ff je zwaard in hun borst steken; of tenminste iets proberen.


    When I taste Tequila, Baby, I still see ya

    Leora schreef:
    (...)

    Waarschijnlijk gaat iedereen me haten die dit ooit leest maar ik vond Borormirs dood e/d veel erger dan Thorin, Kili en Fili's dood- terwijl ik altijd een hele grote fan ben van Thorin en veel minder van Boromir. Ik denk dat het voornamelijk komt door de wijze dat ze sterven. Iedereen in LOTR ging wel dood met eer en dat van TKF was gewoon... domheid.

    ---

    Ja, ik ben zelf wel een persoon die main characters dood zou laten gaan. Maar natuurlijk begrijp ik bv dat Balin nog niet dood mag vanwege dat hij Moria weer neemt enzo (LOTR.) waar ze zijn graf tegenkomen. Maar van mij part mocht Bart ook dood ofzo samen met iedereen van Lake Town x'D Ik vond het ook stom toen de Eagles komen. Vooral omdat ze enorm overpowered zijn zoals Legolas (die scéne van Legolas en Bolg stoorde me dan ook wel een beetje.) maar dan rennen de legioenen van orks weg voor stomme vogels. Ik bedoel ik begrijp dat ze sterk zijn enzo maar als ze je grijpen kan je toch ff je zwaard in hun borst steken; of tenminste iets proberen.


    Ik haat je niet. Boromir was, nee is, een groot favoriet van mij. En zijn dood maakt me nog altijd verdrietig. Ik heb m honderden, zelfs duizenden keren gezien en ken ieder detail.. En nog raak ik verdrietig xd.
    Zijn dood was inderdaad mooier als die van één van de Dwergen. Die van Fili vond ik ook zo.. Simpel en dom, ofzo. Ik weet niet hoe ik het beschrijven moet.

    En dat met de vogels was geloof ik mijn grootste teleurstelling. Ik bedoel.. Alweer?! Het zijn telkens de vogels die alles oplossen. En inderdaad iedereen die ervoor wegrent, maar voor een kudde bloeddorstige dwergen, elfen en mensen blijven ze staan..
    Ik vond het een beetje alsof ze geen eind konden verzinnen en toen zoiets hadden van: Ahh, well. We gebruiken deEagles wel weer..
    Ik was wel helemaal blij dat Beorn er weer in zat, ik houd van Beorn! Al was het dan weer teleurstellend watie deed.. Niets, eigenlijk.
    En inderdaad, sommige dwergen konden uiteraard niet dood. En ze hoefden ook niet allemaal dood. Maar in deel één werd er nog gezegd dat het geen strijders waren, maar speelgoedmakers (BIFUR! <3) enzovoort. En toen Thorin met zn drie maatjes naar bovenrende werd er gezegd: "Hij neemt zn beste strijders mee." Gek dan, dat de beste strijders, behalve Dwalin, zon simpele dood tegemoetgaan..
    En datbvan Legolas en Bolg weet ik even niet wat ik ervan vond.. Dat moet ik weer even voor mn geest zien te halen..

    sorry voor typfouten, mn mobiel doet kut..


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Leora schreef:
    Ik weet niet of jullie hier al over gesproken hebben maar ik kwam een meisje in de bios tegen die me vertelde dat Simarillion in series verfilmt gaat worden door PJ. Weet alleen niet of dit waarheidsgetrouw is.


    Ik moet zeggen dat ik hoop dat hij in de silmarillion wel genoeg stof heeft om een serie over te maken. Ik heb niet echt de behoefte daar een "fanfictie-serie" over verfilmd te zien...

    Damn, zo rot dat de film tegen valt. Al had ik het eerlijk gezegd wel verwacht... Als ze bij de stof van het boek zouden gebleven zijn, hadden ze zich vast veel minder in de nesten gewerkt.

    [ bericht aangepast op 11 dec 2014 - 14:33 ]


    “The heart is an arrow. It demands to aim true."

    Scorpion schreef:
    Oh het is zo tempting om de spoilers toch te openen.
    Wat een kwelling.


    Haha dit dus het is zooo verleidelijk!!!
    Maar ik ga pas over 2 weken.... druk druk druk druk stomme winner honden show, stomme verplichting om van 7 tot 7 daar te helpen (cat)


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Elmorria schreef:
    (...)

    Haha dit dus het is zooo verleidelijk!!!
    Maar ik ga pas over 2 weken.... druk druk druk druk stomme winner honden show, stomme verplichting om van 7 tot 7 daar te helpen (cat)

    ooh hemel! ik leef met je mee!


    Alles heeft betekenis, ook niets


    You can't touch music but music touch you

    Kauwgomjunky schreef:



    HAHAHAHAHHA! Leuk!


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Kut, ik quotte per ongeluk Alesse en toen zag ik haar spoiler. Nu ben ik bang. D:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Kauwgomjunky schreef:


    Zo waar :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf

    Scorpion schreef:
    Kut, ik quotte per ongeluk Alesse en toen zag ik haar spoiler. Nu ben ik bang. D:


    Ahh! Gelukkig was het niet zo'n grote spoiler.. Toch? ;o


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.



    Ik wil zon klok :D


    A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf