• Hallo quizletters,

    We kunnen er niet omheen: De muziek maakt de serie/film. Ik denk dat dit iets is waar velen me wel in zullen volgen. De verhaallijn is belangrijk en goede acteurs, maar de soundtracks maken het geheel echt af, ze laten echt het gevoel van de desbetreffende scene overkomen.

    Ik vraag me wel af wat zoal jouw favoriete soundtracks zijn en bij welke film deze horen, we kunnen ook praten over wat we van die muziek vinden en zo voort.
    Kortom: Dit is het topic op Quizlet geheel gewijdt aan film/seriemuziek!

    Hier een paar van mijn favoriete soundtracks:





    Groetjes,
    Debbaut

    Soundtracks zijn voor mij heel belangrijk in een film.


    Queer zijn is gewoon alles

    Die van HP blijft een favoriet! (:


    16 - 09 - '17

    Aaah, naast metal mijn favoriete muziek, als het een beetje epic is :'D


    Absoluut één van mijn favorieten :Y)


    Stenenlikker

    Heel veel van John Williams en Hans Zimmer. En Le fabuleux destin d'Amelie Poulain.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vond alleen die van Harry Potter leuk :'D
    Verder let ik er nooit specifiek op


    wat was dit ookalweer

    Ja!
    Ik weet zo één, twee, drie niets te noemen. (':


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik ben gister nog naar een concert geweest van het Noord Nederlands Orkest waar ze allemaal soundtracks speelden. Dat was echt heel indrukwekkend.
    Een favoriete soundtrack heb ik niet echt, maar Hans Zimmers is toch wel echt één van mijn favoriete componisten.

    En True, Hans Zimmer is bij mij ook de absolute favoriet :Y) It's sooooo epic!

    [ bericht aangepast op 21 nov 2014 - 22:42 ]


    Stenenlikker

    My Heart Will Go On bij Titanic is wel echt heel erg mooi, ja.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    De originele 'Avatar; the last airbender' heeft een geweldige soundtrack. Gustavo Santaolalla is een briljante muzikant hij heeft onder andere de soundtrack van 'The Last of Us' en 'Babel' gemaakt. De soundtrack van 'The Graduate', 'Into the Wild' en 'Submarine' zijn ook heel gaaf gewoon omdat het beroemde artiesten zijn die nieuwe content maken speciaal binnen de atmosfeer van de film.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Soundtrack van The Fault In Our Stars [All of the stars], en ook The Hobbit: Deselation of Smaug. Dat vind ik mooi.
    Verder de muziek in Harry Potter en Percy Jackson ook.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Deze past zo goed bij de serie, True Detective. Zeker heel goed.



    Ook deze van Extremely loud and incredibly close.


    En deze kan ook niet ontbreken, van Inside Llewyn Davis.


    Verder nog Ramin Djawadi met GoT en Fright Night, Hans Zimmer, Yann Tiersen, The Hobbit/Lord of the Rings en ik vergeet vast nog genoeg.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2014 - 11:11 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik heb eigenlijk alleen aandacht besteed aan de filmmuziek van Lord of the Rings en The Hobbit, en dat vind ik ook zo mooi dat ik achter elkaar door kan blijven luisteren.


    Not all those who wander are lost.

    Ik vind de soundtrack van Braveheart heel mooi en veel stukken uit Avatar (de blauwe mensen). En ik ben gek van Two Steps from Hell, waarvan de muziek vaak in trailers en games wordt gebruikt.


    -

    Dunedain schreef:
    Ik vind de soundtrack van Braveheart heel mooi en veel stukken uit Avatar (de blauwe mensen). En ik ben gek van Two Steps from Hell, waarvan de muziek vaak in trailers en games wordt gebruikt.


    Two Steps from Hell is ook echt heel goed inderdaad.

    Phantasior schreef:
    Ik heb eigenlijk alleen aandacht besteed aan de filmmuziek van Lord of the Rings en The Hobbit, en dat vind ik ook zo mooi dat ik achter elkaar door kan blijven luisteren.


    En het is gewoon heel leuk om een boek te lezen en de soundtrack van de film af te spelen.


    Spoiler alert: you will save yourself