• Hey,
    Een hele tijd geleden heb ik eens een topic aangemaakt over een internetvriend: Klik.
    We zijn weer gaan praten omdat ik hem ontzettend miste (ik ben ook heel erg gestresst en dit was een extra spanning waardoor ik hartkloppingen kreeg, me steeds heel erg onrustig voelde etc) en toen we weer begonnen te praten ging mijn onrustige gevoel weg.
    Het is helemaal niet meer zoals vroeger. Ik ben er plots achter gekomen dat hij heel veel onzin vertelt, veel liegt, moeite heeft met een baan krijgen en deze houden, hij manipuleert mensen, zulke dingen. Hij heeft me eens verteld dat hij een sociopaat is en ik kan het hierin precies terugzien. Eerst deed hij precies hetzelfde, maar toen negeerde ik het denk ik of zag ik het gewoon niet. Hij vraagt me nooit hoe het gaat, en als ie eens iets aan me vraagt en ik antwoord, stuurt hij alleen een smiley terug of zegt hij alleen "ok". Gisteravond voelde ik me zwaar klote dus ik vertelde dat, daar antwoordde hij niet eens op (en door die leuke blauwe vinkjes op Whatsapp kon ik zien dat hij het had gelezen, haha).
    Vandaag vroeg hij ineens weer hoe het ging en toen was ik er echt klaar mee. Ik vertelde hem dat hij het gesprek maar terug moest lezen, toen zei hij dat ie dacht dat het onderhand wel wat beter zou gaan. Daarna hadden we soort van discussie/ruzie, en nu komt het erop neer dat ik heb gezegd dat ik zijn leugens en hoe hij mij negeert niet meer accepteer. Hij noemde me plots egoïstisch en zei dat ik alleen maar om mijn eigen "problemen" gaf. Zo manipuleert hij me dus; hij draait alles om en nu voelt het net alsof ik fout zit en het allemaal mijn schuld is, terwijl ik heel goed weet dat dat niet zo is.
    Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Aan de ene kant wil ik hem best dumpen, want ik verdien echt beter, maar aan de andere kant ben ik bang dat ik me dan weer zo gespannen ga voelen. Ik ben al gestresst door school en werk enzo, en die extra spanning kan ik er echt niet bijhebben nu. Tegelijkertijd zijn deze ruzies de we steeds hebben natuurlijk ook een soort van spanning waar ik ook geen zin meer in heb; het is gewoon geen vriendschap meer. Ook speelt het mee dat ik me de laatste tijd heel erg eenzaam voel; ik heb naast hem maar één iemand waar ik echt heen kan gaan met persoonlijke dingen. Ik ben bang dat het gevoel van eenzaamheid dan nog erger wordt. Eigenlijk zit ik nu dus helemaal vast.

    Hebben jullie tips, misschien wat ik kan doen en hoe ik alles het beste kan aanpakken? Ontzettend bedankt als je de moeite hebt gedaan om dit alles te lezen!

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 18:19 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Als je iemand nodig hebt waar je met persoonlijke dingen heen wilt gaan, kan je me altijd een pb sturen. Ik begrijp als je het niet zou willen, maar ik heb er geen probleem mee, als het inhoudt dat je die vriend niet meer hoeft te spreken. Aan je bericht kan ik horen dat je weet wat beter voor je is, wat helemaal geen makkelijke keuze is. Aangezien ik er niet echt iets vanaf weet, is het voor mij makkelijk om te zeggen dat je hem misschien het best kan blokkeren, omdat hij me ook een factor lijkt die je veel spanning bezorgt. Sterkte met alles in ieder geval!


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Mylintis schreef:
    Als je iemand nodig hebt waar je met persoonlijke dingen heen wilt gaan, kan je me altijd een pb sturen. Ik begrijp als je het niet zou willen, maar ik heb er geen probleem mee, als het inhoudt dat je die vriend niet meer hoeft te spreken. Aan je bericht kan ik horen dat je weet wat beter voor je is, wat helemaal geen makkelijke keuze is. Aangezien ik er niet echt iets vanaf weet, is het voor mij makkelijk om te zeggen dat je hem misschien het best kan blokkeren, omdat hij me ook een factor lijkt die je veel spanning bezorgt. Sterkte met alles in ieder geval!

    Ik vind het gewoon heel lastig om echt goede vrienden met iemand te worden. Via internet gaat dat een stuk makkelijker, maar dan nog, weetjewel. Daarom ben ik zo bang hem te "verliezen"; dan ben ik een goede vriend kwijt. Maar tegelijkertijd is hij ook echt een vriend van niks. Ik weet gewoon echt niet wat ik nu moet doen. Maar, bedankt voor je aanbod, haha.

    [ bericht aangepast op 23 nov 2014 - 18:30 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Je kunt je bedenken of de vriendschap die je met hem had, nu wel de vriendschap is die je nodig hebt en wilt?

    Ik spreek nu vanuit mijn eigen ervaringen, dus of die vergelijkbaar zijn voor jou weet ik niet. Ik kan dan ook moeilijk zeggen wat je moet doen. Ik kan je wel vertellen hoe dingen bij mij zijn geweest en hoe ik daarin gehandeld heb.

    Een tijdje terug heb ik namelijk met twee van mijn vriendinnen de vriendschap verbroken. Hun kon ik wel in real life en was ik al een aantal jaar bevriend mee met een vriendin 7 jaar, en de andere vriendin zowat mijn hele leven, dus zo'n 20 jaar. Dat zijn zeker geen makkelijke keuzes, ook niet toen ik de vriendschap brak. Maar net als bij jou, kwam ik er steeds meer en meer achter dat hun beide ook manipulerend waren en verhalen vertelden die niet waar bleken te zijn. Dat is niet niks, wanneer je er achter komt dat iemand waar je veel om geeft, toch niet helemaal te vertrouwen is. Ik heb het moment waarop ik de vriendschap verbrak lang uitgesteld, ook omdat ik hun niet wilde verliezen, je breekt toch een langdurige vriendschap.
    Tot ik me begon af te vragen wat ik op dit moment nodig heb. Ik heb iemand nodig die ik kan vertrouwen. En wat ik nodig heb is een bepaalde rust aan mijn hoofd. Die vriendinnen gaven me dat niet, want ze bleken niet eerlijk te zijn, dat geeft spanning en stress. Wat heb ik dan nodig? Geen contact meer. En dat is wat ik uiteindelijk ook gedaan heb, en voor mij voelt het nu een stuk beter.

    Nogmaals, ik weet jouw situatie verder niet, dus ik kan moeilijk voor je beslissen of je hetzelfde moet doen als wat ik gedaan heb.
    Maar hopelijk heb je iets aan mijn verhaal gehad, en zet het je aan het denken wat je precies wilt en nodig hebt.

    Mocht je nog vragen hebben of ergens over willen praten, mijn pb staat altijd open (;

    Succes!


    Inspiration can hit you any time

    Mylintis schreef:
    Als je iemand nodig hebt waar je met persoonlijke dingen heen wilt gaan, kan je me altijd een pb sturen. Ik begrijp als je het niet zou willen, maar ik heb er geen probleem mee, als het inhoudt dat je die vriend niet meer hoeft te spreken. Aan je bericht kan ik horen dat je weet wat beter voor je is, wat helemaal geen makkelijke keuze is. Aangezien ik er niet echt iets vanaf weet, is het voor mij makkelijk om te zeggen dat je hem misschien het best kan blokkeren, omdat hij me ook een factor lijkt die je veel spanning bezorgt. Sterkte met alles in ieder geval!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Gisteravond noemde hij me egoïstisch en nu heeft ie me geblokt. Tja, oké dan, nu ligt het bij hem. Ff om jullie op de hoogte te stellen, haha.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Waarschijnlijk zal hij je ontblocken en dan ben je nog geen stap verder. Bij je eerste topi raade iedereen het je al aan maar nogmaals, blockeer hem. Je hebt niets aan hem. Zoals er is gezegd krijg je alleen maar meer stress, onzekerheid en spanning. Eenzaamheid is iets wat iedereen wel eens voeld en vrienden maken is echt niet zo makklijk, maar tijdelijk alleen zijn en opnieuw beginnen is beter dan wat je nu hebt. Je verdiend beter en dat weet je zelf heel erg goed. Handel er dan ook naar want nu verwaarloos je alleen jezelf.Je bent nog altijd je beste vriendin, zorg dan ook goed voor jezelf want je zult er je hele leven aan vast zitten.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Croyance schreef:
    Waarschijnlijk zal hij je ontblocken en dan ben je nog geen stap verder. Bij je eerste topi raade iedereen het je al aan maar nogmaals, blockeer hem. Je hebt niets aan hem. Zoals er is gezegd krijg je alleen maar meer stress, onzekerheid en spanning. Eenzaamheid is iets wat iedereen wel eens voeld en vrienden maken is echt niet zo makklijk, maar tijdelijk alleen zijn en opnieuw beginnen is beter dan wat je nu hebt. Je verdiend beter en dat weet je zelf heel erg goed. Handel er dan ook naar want nu verwaarloos je alleen jezelf.Je bent nog altijd je beste vriendin, zorg dan ook goed voor jezelf want je zult er je hele leven aan vast zitten.

    Ik heb juist als ik hem zelf blokkeer die spanning van, oh nee, gaat ie nog wat sturen, wil hij nog praten, etc. Nu ligt het bij hem en dat vind ik zelf heel fijn want juist nu is het rustig in mijn hoofd. Het komt wel goed, ik ga het gewoon loslaten en dan kom ik er wel overheen. Maar, dankjewel voor de tips!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...