• Als mensen vragen wat mijn hobby's zijn geef ik het gebruikelijk antwoord; tekenen, schilderen, inline skaten, bakken. Omdat dit activiteiten zijn met het label hobby, terwijl de laatste keer keer dat ik een verfkwast in mijn handen had misschien wel maanden geleden is. Kwasten die ik wél elke dag in mijn hand heb, zijn mijn make-up kwasten. Ik was vroeger in mijn basisschool tijd een beetje tomboy, met vooral jongens te vriend, beetje gehavend uiterlijk. Ik ben 2-3 jaar geleden make-up gaan gebruiken, ik denk toen der tijd uit onzekerheid. Ondertussen is die onzekerheid langzaam weggeëbd maar de make-up bleef. Ik realiseer me soms niet hoeveel tijd ik in make-up steek, niet alleen om mijn make-up en haar sochtends te doen, maar ook het kijken van reviews, tutorials, blogs, naar winkels om dingen uit te testen etc.

    Ik denk dat de reden is dat ik het nooit als hobby hebt durven benoemen omdat ik het (eerst) oppervlakkig over vond komen, maar ik weet van mezelf dat mijn uiterlijk niet de hoogste prioriteit heeft, waarom zou het dan oppervlakkig zijn? Ik ben eruit, make-up is een passie voor mij waar ik me goed bij voel en ik op een hele praktische manier mijn creativiteit kan uiten.

    Sorry van de lap tekst, het zat al een tijdje in mijn hoofd. Ik vind het fijn om dit soort dingen uit te schrijven.

    Ik ben heel benieuwd hoe jullie tegen make-up aankijken! Vinden jullie het oppervlakkig of overbodig? Of ben je net als ik een make-up fanaat?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Is shapen moeilijk? Ik weet nooit goed welke producten ik daarvoor moet kopen. Het merk Sleek ken ik wel niet, waar haal je die?
    En die eyeliner van L'Oreal, heeft die ook niet dat de punt van de stift uitdroogt na een tijd? Ik had dat altijd bij andere eyelinerstiftjes.


    En als er iemand is die tips heeft voor een fatsoenlijk eyelinerpenseel dat niet te duur is, be my guest :3


    Die van L'oreal gaat zeker 2/3 maanden mee toen ik hem elke dag gebruikte. Ik heb hem nog nooit gebruikt maar schijnbaar heeft essence een nieuwe eyeliner die hier erg op lijkt en ook erg goed is! Zal hem zo even opzoeken.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Bedankt voor de tips ^^.
    Ik vind het leuk om verschillende tinten foundation te hebben, zodat ik er gelijk mee kan shapen. Heb het gevoel dat dat veel beter werkt dan achteraf nog een laag bronzer over je foundation te poederen. I fucking love shaping stuff.

    [ bericht aangepast op 26 nov 2014 - 20:50 ]


    i put the fun in funeral

    Deilia schreef:
    (...)

    Die van L'oreal gaat zeker 2/3 maanden mee toen ik hem elke dag gebruikte. Ik heb hem nog nooit gebruikt maar schijnbaar heeft essence een nieuwe eyeliner die hier erg op lijkt en ook erg goed is! Zal hem zo even opzoeken.


    Ik had vooral stiftjes van Essence, dus misschien dat het bij iets duurdere merken beter is.
    Maar dan zal ik de volgende keer nog eens precies kijken in de winkel ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Is shapen moeilijk? Ik weet nooit goed welke producten ik daarvoor moet kopen. Het merk Sleek ken ik wel niet, waar haal je die?
    En die eyeliner van L'Oreal, heeft die ook niet dat de punt van de stift uitdroogt na een tijd? Ik had dat altijd bij andere eyelinerstiftjes.


    En als er iemand is die tips heeft voor een fatsoenlijk eyelinerpenseel dat niet te duur is, be my guest :3


    Shapen is overigens een beetje trikkie het is niet moeilijk maar het is moeilijk het evenwicht te vinden tussen under- en overdone.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)

    Shapen is overigens een beetje trikkie het is niet moeilijk maar het is moeilijk het evenwicht te vinden tussen under- en overdone.


    Ja, dat denk ik ook. Gebruik je daar gewoon foundation voor? Daar heb ik eigenlijk eerlijk gezegd geen idee van ;s


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Ik had vooral stiftjes van Essence, dus misschien dat het bij iets duurdere merken beter is.
    Maar dan zal ik de volgende keer nog eens precies kijken in de winkel ^^


    Mijn voorkeur ligt sowieso bij vloeibare liners omdat ze een stuk intenser van kleur zijn en veel (veel) langer blijven zitten (in de meeste gevallen). Het kost wel even wat tijd om het door te hebben hoe het aanbrengt.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Bonafonte schreef:
    (...)

    Ja, dat denk ik ook. Gebruik je daar gewoon foundation voor? Daar heb ik eigenlijk eerlijk gezegd geen idee van ;s


    Haha zullen we het gesprek voortzetten in het gastenboek?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Deilia schreef:
    (...)

    Mijn voorkeur ligt sowieso bij vloeibare liners omdat ze een stuk intenser van kleur zijn en veel (veel) langer blijven zitten (in de meeste gevallen). Het kost wel even wat tijd om het door te hebben hoe het aanbrengt.


    Ja, inderdaad. Ik heb gewoon altijd het probleem dat de punten na een of twee weken beginnen uit te drogen en te soepel worden, begrijp je?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Welke kwasten gebruik jij voor je make-up en waar heb je ze gekocht? O en hoe breng jij vloeibare eyeliner aan? (Want dat is echt een hopeloze zaak bij mij)


    Physics is awesome

    Ryess schreef:
    Welke kwasten gebruik jij voor je make-up en waar heb je ze gekocht? O en hoe breng jij vloeibare eyeliner aan? (Want dat is echt een hopeloze zaak bij mij)


    Al mijn kwasten heb ik online gekocht :') behalve twee essence en een gosh kwast. Essence heeft overigens best goede kwasten.
    Ik heb de Rose golden set van Zoeva, god deze kwasten zijn zo zacht. Ik heb twee kwasten van Real Techniques die ik voor foundation en poeder gebruik. En twee van bdellium een voor highting en een voor blush.

    Eyeliner haha, uhm ik heb ooit een hele fijne tutorial gezien. Ga kijken of ik hem terug kan vinden.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik ben ook echt een make-up addict! Zowel, face, als nagels:) Ookal heb ik wat duurdere producten, vind ik het vooral leuk om goede goedkope producten te vinden!


    The night is dark and full of terrors.

    Hmm, ik vind make-up wel leuk, maar ik vind het persoonlijk nogal overdreven om hele mikmak te gebruiken.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    OOh ik ben echt ook verslaafd aan make up. Niet dat ik rondloop met 3 kg schmink op mn gezicht, maar als ik een mooie chanel lippenstift zie moetk hem hebben zal ik maar zeggen. Ik vind het ook een soort kunst...


    Happiness is the best revenge

    Ik vind make up ook wel leuk, ik ben er niet verslaafd aan maar ik gebruik het wel.
    Sommigen vinden dat ik door bijvoorbeeld eyeliner te gebruiken heel boos kijk en alles, maar ik vind het gewoon leuk om op te doen,
    niet om extra intimiderend over te komen ofs.
    Maar leuk dat make up je passie is! Het is altijd gaaf om te zien hoe creatief je met make up kan zijn en gaaf dat jij daar je passie in hebt gevonden!


    “I like nonsense, it wakes up the brain cells. Fantasy is a necessary ingredient in living.” Dr. Seuss