• Topic 32! Dat duurde best lang, vergeleken met hoe snel de vorige vol waren..
    Maar de uitslag van de poll! Op nummer 4: Sousuke Yamazaki! Oh well, I didn't like him that much either..
    Op nummer 3: Rei Ryugazaki! De arme stakker kreeg net op tijd toch nog een puntje.
    Op nummer 2: Makoto Tachibana! Met 2 punten! Ik ben eerlijk verbaasd dat hij niet meer kreeg..
    Op nummer 1: Een gedeelte eerste plaats: Nagisa Hazuki, Rin Matsuoka en Haruka Nanase! Ik moet bekennen, Nagisa verraste me.

    ONE OK ROCK concert!
    Heyhey otaku's! Op zaterdag 13 december geeft de geweldige Japanse band ONE OK ROCK een concert in de Melkweg, Amsterdam!
    Marijke/Yayde en Dirkje/Sablier hebben al een kaartje en gaan sowieso! Zijn er meer mensen die zin hebben om mee te gaan? Want met hoe meer we zijn, hoe leuker natuurlijk! :3 Je kunt hier een kaartje kopen. Kom allemaal~ ^^

    Otaku meeting
    Update meeting:
    Er was een meeting in de herfstvakantie en als ik het moet geloven dat was die geweldig! (Ik/Syll/Shuuya, kon niet mee :'D)
    Doordat hij zo geweldig was word er weer een meeting gepland, maar dit keer voor in de herstvakantie! Er is een nieuw topic gemaakt speciaal voor de kerstvakantie meeting. Reageer even in het topic voor suggesties etc.!
    Nieuwe topic

    Otaku mensjes!
    Diegene die zeker weten dat ze mee willen met de eerst volgende meeting (of nog niet zeker weten vanwege de datum), zouden jullie je nummer naar Syll/Shuuya willen sturen in een pb? Join ons allemaal in de Whatsapp groep, het is heel gezellig! _O_
    Heb je geen Whatsapp? Geen zorgen! Er word ook een Facebook gemaakt! Wil je dat liever? Stuur dan Shirley/Est een pb en voíla ;D.
    ~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

    Je mag hier alles, maar dan ook alles dumpen wat maar met anime, manga of Japan te maken heeft. (:

    Wat is in hemelsnaam een otaku?

    In modern Japanese slang, the term otaku is mostly equivalent to "geek" or "nerd". However, it can relate to any fan of any particular theme, topic, hobby or form of entertainment. "When these people are referred to as otaku, they are judged for their behaviors - and people suddenly see an “otaku” as a person unable to relate to reality". The word entered English as a loanword from the Japanese language. It is typically used to refer to a fan of anime/manga but can also refer to Japanese video games or Japanese culture in general.
    (with special thanks to Wikipedia. :3)


    En wat zijn manga en anime dan?
    Manga are comics created in Japan, or by Japanese creators in the Japanese language, conforming to a style developed in Japan in the late 19th century. They have a long and complex pre-history in earlier Japanese art.
    In Japan, people of all ages read manga. The medium includes works in a broad range of genres: action-adventure, romance, sports and games, historical drama, comedy, science fiction and fantasy, mystery, suspense, detective, horror, sexuality, and business/commerce, among others. Since the 1950s, manga has steadily become a major part of the Japanese publishing industry, representing a ¥406 billion market in Japan in 2007 (approximately $3.6 billion) and ¥420 billion ($5.5 billion) in 2009. Manga have also gained a significant worldwide audience.
    Bron

    Anime are Japanese animated productions featuring hand-drawn or computer animation. The word is the abbreviated pronunciation of "animation" in Japanese, where this term references all animation, but in English, the term is defined as a Japanese-disseminated animation style often characterized by colorful graphics, vibrant characters and fantastic themes. Arguably, the stylization approach to the meaning may open up the possibility of anime produced in countries other than Japan. For simplicity, many Westerners strictly view anime as an animation product from Japan.
    Anime is an art form, specifically animation, that includes all genres found in cinema, but it can be mistakenly classified as a genre. In Japan, the term anime refers to all forms of animation from around the world. English-language dictionaries define anime as "a Japanese style of motion-picture animation" or as "a style of animation developed in Japan".
    Bron


    En wat moet ik doen nu ik anime wil kijken en manga wil lezen dan?

    Daarvoor hebben wij een prachtige lijst gemaakt met alle sites en apps die we kennen die ons de geweldige wereld van manga en anime aanbieden~. ^^

    Anime:
          Apps:
          - cruncyroll [Android, iOS, Windows Phone]
          - Anime Lib [iOS]
          - Shinuda Anime [Android]
          - Anime World [iOS]
          - Anime HD [iOS]
          - AnimeX [Android]

          Websites:
          - kissanime [ook via mobiel]
          - uanime
          - gogoanime
          - animefreak
          - animedreaming
          - waoanime
          - onepeaceofbleach
          - goodanime
          - animeplus
          - crunchyroll
          - newanime
          - animehere

    Manga:
          Apps:
          - Manga. [iOS]
          - Mangareader [iOS, Windows Phone]
          - Manga Storm [iOS]
          - Manga Blaze [Windows Phone]
          - iManga [iOS]
          - Manga Meow [iOS]
          - Manga Rock [iOS]
          - PocketManga [Android]
          - Mangasearcher [Android]

          Websites:
          - tenmanga
          - mangafox
          - mangapanda
          - mangareader
          - mangahere
          - mangago




    ~ Wil je ook mede-otaku worden, wees niet bang en laat een reactie achter! We zullen een poging doen niet te bijten, al kan ik niet beloven dat er niet toevallig ergens wat vampieren in de lijst staan. :3
    ~ Geef je voornaam door als je dat wil!
    ~ Shuuya/Syll had het geweldige idee om ook de MAL-profielen (My Anime List) achter de namen te zetten, zodat we kunnen zien wie welke anime/manga kijkt/volgt/leest. Dus vind je dat leuk, geef dan je MAL-profiel even door. (: (Of, als je je anime's/manga's ergens anders mee bijhoudt, mag je dat natuurlijk ook plaatsen.)
    ~ Naamveranderingen graag doorgeven!
    ~ Weet je nog een app en/of site aan te raden waar jij je manga/anime leest/kijkt? Geef dat graag door! Het is altijd welkom ;d.

    Join us! ;D
    24 - Ayano (Iris) - 17 - MAL
    25 - xTheDarkLordx (Rowena) - 16 -
    26 - OriharaIzaya (Thorsten) - 16 - MAL
    27 - MorningStorm (Wouter) - 15 - MAL
    28 - Daryl_Dixon (Sharon) - 19 - MAL
    29 - Eruka (Eva) - 14
    30 - Amaimon (Jeffrey) - 20
    31 - Aire (Fanny) - 14 - MAL
    32 - Jibrill (Lenox) - 16 - MAL - Animeplanet
    33 - Penta (Rowan) - 18
    34 - Airashii (Liesbeth) - 21 - MAL
    35 - Frosch (Tesla) - 17 - MAL
    36 - WinchestersBros (Lisa) - ... - MAL
    37 - Setsunai (Amparo) - 16
    38 - Miyano (Samantha) - 15
    39 - Hajime (Romy) - 13 - MAL
    40 - Powhatan (Myke) - 17 - animeplanet
    41 - RayLaVie (Sam) - 16
    42 - Matata (Joyce) - 17 - MAL
    43 - Urahara (Latanya) - 15
    44 - Lovelydemon (Amber) - 18
    45 - Helitera (Sterre) - 16 - Hummingbird
    1- Sablier (Dirkje) - 18 - MAL
    2- Soramaru (Kevin) - 21 - MAL
    3- Shuuya (Syll) - 20 - MAL - MDL
    4- Jiro (Myrthe) - 16 - MAL
    5- Shinichi (Sem) - 19 - MAL
    6- Skyrim (Minke) - 16 - MAL
    7- Tomoka (Maria) - 19
    8- Raisei (Maxime) - 15 MAL
    9- Orochi (Ellen) - 19 - MAL
    10- crywithout (Allen) - 17
    11- Mayfly (Lilian) - 17 - MAL
    12- Yayde (Marijke) - 19 - animeplanet
    13- Fukoro (Shirley) - 20 - MAL - MDL
    14- Bleach (Chantal) - 18 - MAL
    15- Fathom(?) (Michelle) - 13
    16- bkx98 (Benthe) - 16 - MAL
    17- Jormungandr (Reina) - 16 - MAL
    18- Rewritten (Suus) - 16 - Animeplanet
    19- Quart (Rosa) - 15
    20- ErenJaeger (Astrid) - 16 - MAL
    21- Aussie (Sniper) - 18
    22- Puffin_ (Sarah) - 17 - MAL
    23- Deimos (Karin) - 19 - Animeplanet - Hummingbird



    In de volgende spoiler staan animes die op dit moment nog bezig zijn van uitzenden. Minstens 1 van ons kijkt wel de anime. Mis je er 1 die jij kijkt? Vertel ons op welke dag ze komen en ik zal het er bij zetten!
    Maandag:
    Kamisama Hajimemashita◎

    Dinsdag:
    Akatsuki no Yona
    Binan Koukou Chikyuu Bouei-bu Love!
    Yuri Kuma Arashi
    Absolute Duo

    Woensdag:
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Kantai Collection: KanColle

    Donderdag:
    Naruto
    Shirobako
    Shigatsu wa Kimi no Uso
    Tokyo Ghoul 2

    Vrijdag:
    Death Parade

    Zaterdag:
    Ansatsu Kyoushitsu (TV)
    Fairy Tail
    Garo: Honoo no Kokuin
    Diamond no Ace
    Kuroko no Basket 3rd Season
    Durarara!!x2 Shou

    Zondag:
    Pretty Guardian Sailor Moon: Crystal [één keer in de twee weken!]
    Pri Para
    World Trigger
    Rolling☆Girls



    Oh boy! Tijd geleden dat ik dit mocht doen ;d. Ik dacht: Laat ik eens mijn favorieten van dit seizoen er in stoppen.




    Rechtsboven: Orenchi no Furo Jijou
    Linksboven: Shigatsu wa Kimi no Uso
    Rechtsonder: Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Linksonder: Selector Spread WIXOSS

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 18:38 ]

    In welke volgorde kijk/lees je iets?

    12.9% (4 stemmen)
     
    Eerst manga en dan de anime

    22.6% (7 stemmen)
     
    Eerst anime en dan de manga

    3.2% (1 stem)
     
    Alleen de manga

    22.6% (7 stemmen)
     
    Alleen de anime

    38.7% (12 stemmen)
     
    Verschilt...


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Hai hai D: geef me rust D:
    Zal het veranderen ;d


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    Hai hai D: geef me rust D:
    Zal het veranderen ;d


    Hehehe, je wordt nog druk zo :P


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Lijstje met anime dit ik tot nu toe volg:
    Tokyo Ghoul 2
    Tantei Kageki Milky Holmes TD
    Yuri Kuma Arashi
    Kamisama Hajimemashita 2
    Durarara!!x2 Shou
    The iDOLMaSTER Cinderella Girls





    Rechtsboven: Tantei Kageki Milky Holmes TD
    Linksboven: Yuri Kuma Arashi
    Rechtsonder: Durarara!!x2 Shou
    Linksonder:The iDOLMaSTER Cinderella Girls

    [ bericht aangepast op 13 jan 2015 - 20:55 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Akari schreef:
    Lijstje met anime dit ik tot nu toe volg:
    Tokyo Ghoul 2
    Tantei Kageki Milky Holmes TD
    Yuri Kuma Arashi
    Kamisama Hajimemashita 2
    Durarara!!x2 Shou
    The iDOLMaSTER Cinderella Girls





    Rechtsboven: Tantei Kageki Milky Holmes TD
    Linksboven: Yuri Kuma Arashi
    Rechtsonder: Durarara!!x2 Shou
    Linksonder:The iDOLMaSTER Cinderella Girls


    Oeeehhh!
    Ik vind dat plaatje linksboven awesome! :D


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Soramaru schreef:
    (...)

    Oeeehhh!
    Ik vind dat plaatje linksboven awesome! :D


    |:

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 21:16 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Mystogan schreef:
    (...)

    |:


    I was just looking at them!
    ...
    Gomennasai :(


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    @Kevin die gif is van Yuri Kuma Arashi , Alleen die anime is best vaag haha. Vond die gif wel kawaii!

    Lol kwam uit bij deze gif van Tokyo ghoul 2 vind dat mensje Eto heet ze wel interessant.



    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    Nieuwe username :'3
    Pupuuuu~un


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Ik ben lang niet meer op quizlet geweest. Maar nu ben ik terug én er is een otaku topic, count me in!
    Zijn er hier toevallig ook mensen die Love Live kijken? ;oo


    Cool, neat, swell -Cry

    ^^ Lies, ik speel de spel? Telt dat ook? :'D...
    Trouwens komt je username van Selector Infected WIXOSS?

    (zal later vandaag ergens de lijst ff bij werken)


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Shuuya schreef:
    ^^ Lies, ik speel de spel? Telt dat ook? :'D...
    Trouwens komt je username van Selector Infected WIXOSS?

    (zal later vandaag ergens de lijst ff bij werken)

    Ik speel het spel ook! Stuur me je ID code :333
    Nope, username komt van Love Live


    Cool, neat, swell -Cry

    Hi, Welkom bij de club Lies!!


    Love live heb ik seizoen 1 van gezien. Nice anime. Is er ook een spel van waar kun je dat spelen ?
    Heb je ook en Myanimelist of site waar je anime op bij houden ?

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 17:41 ]


    I'm Not Going To let Momo Touch You, Not Even A Finger Tip. - Yuzu to Alice - Fukumenkei Noise

    @Akari Hey! Jup, je kan het spelen op android of IOS. Het heet School Idol Festival. Het is een rhythm game, echt super leuk.
    Een myanimelist moet ik nog maken.. ;o Ik zal het snel even doen en dan post ik het hier.


    Cool, neat, swell -Cry

    Hanayo schreef:
    Ik ben lang niet meer op quizlet geweest. Maar nu ben ik terug én er is een otaku topic, count me in!
    Zijn er hier toevallig ook mensen die Love Live kijken? ;oo


    Welkom! Ik ben Tesla ^^ Overigens kijk ik Love Live niet, sorry.

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 0:49 ]


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    wow, ik heb ff een paar topics gemist zo te zien...


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen