• Backstory: ik heb door een psychische reden heel wat lessen gemist en kwam bijna niet naar school. Uiteindelijk ben ik daar eindelijk voor uitgekomen en nu zijn ze een stuk rustiger en proberen ze me betere hulp te bieden.

    Het nadeel is dat het op mijn opleiding heel erg druk is en mijn trajectbegeleider overloopt van het werk en me wel eens vergeet. Zo hoorde ik vorige week pas 's avonds laat dat ik de volgende dag examen moest doen en toen ik daar iets van zei, was het: 'Oops, ik dacht dat ik de mail eerder had verstuurd. Nouja, nu heb je ook minder tijd om je zorgen te maken.' Uiteindelijk ben ik voor dat examen wel geslaagd, maar ik was er niet echt heel blij mee. En nu heb ik morgen weer examen, wat gelukkig op tijd verteld was, maar het oefen examen heb ik serieus pas een half uur geleden ontvangen. Compleet met boodschap: 'succes met oefenen!' Ik bedoel, vriend, ik ga over minder dan 12 uur dat examen in. Verwacht je serieus dat ik nu nog vier opdrachten ga oefenen die 2 uur per keer duren?
    Ook had ik met school afspraken gemaakt dat er extra begeleiding zou zijn wanneer ik mijn examens moet doen. Er zou iemand zijn van maatschappelijk werk die me kon begeleiden zodat ik een minder grote kans heb een aanval te krijgen, maar tot nu toe heb ik diegene niet gezien. En mijn trajectbegeleider is verder een hele lieve man, maar hij weet ook niet zo goed wat hij verder met me aan moet dus daar heb ik ook heel weinig aan.

    Daarnaast komt nog dat mijn diploma voor Engels is verlopen, wat ik in september al had aangegeven en meerdere malen heb aangekaart door het jaar heen. Vorige week vroeg ik er nog een keer naar en toen was het: 'Engels?Wat is daarmee?' Nu moeten ze dus proberen om in de laatste twee weken voor de vakantie nog een examen voor me te regelen, wat waarschijnlijk niet eens gaat lukken.

    Ik voel me echt super machteloos en een vriendin zei dat ik dit moet aangeven op school bij de leiding, maar ik vind het ook heel sneu voor mijn begeleider, want hij heeft het echt waanzinnig druk en ik weet dat hij het beste met me voor heeft en het is niet zozeer allemaal zijn schuld. Het is gewoon dat onze opleiding met een zwaar tekort aan leraren zit en juist teveel leerlingen heeft.
    Verder wil ik eigenlijk ook niet klagen omdat ik al zo'n probleemgeval ben geweest de afgelopen jaren, maar aan de andere kant heb ik ook keihard aan mezelf gewerkt de afgelopen maanden en nu ik een kans heb om m'n diploma te halen, wil ik het ook gewoon doen. Maar dit is gewoon zo vervelend. Uggggh.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Jeetje zeg dat is zo niet handig.

    Wat ik je vooral wil zeggen is dat jij hier belangrijk ben.
    Het is goed dat je mee leeft met de docenten enzo maar jij betaald schoolgeld en zij moeten jou onderwijs en hulp aanbieden. Althans zo sta ik er in.

    Als ik jou was zou ik het gewoon aankaarten dat je hier mee zit. Zij zijn er om jou te helpen om het voor jou minder heftig te maken maar eigenlijk geven ze je nu een extra stukje stress waar jij mee moet dealen.

    Ik weet verder niet zo heel goed wat je moet doen of kunt doen naast praten met iemand maar als je je hart wilt luchten mag dat altijd bij mij.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Wat kut zeg. Jeetje, wat een chaos.

    Ik ben het eens met IrishNialler. Jij betaalt voor een dienst die je niet krijgt en hoe aardig iemand ook is, het is hun taak een oplossing te zoeken.

    Ik zou als ik jou was echt naar iemand in een hogere positie stappen om je beklag te doen, want dit is eigenlijk best behoorlijk shitty. Ik ben echter wel bang dat een oplossing, in het geval van een lerarentekort, echt iets van de lange adem gaat zijn.

    Tussentijdse update:

    Ik ben er en ze hebben het verkeerde examen voor me :’)
    :’) :’) :’) :’) :’) :’)
    (Schiet me af)


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Tussentijdse update:

    Ik ben er en ze hebben het verkeerde examen voor me :’)
    :’) :’) :’) :’) :’) :’)
    (Schiet me af)
    Jemig dat schiet op dan , heel veel succes, you can do it


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Rozenthee schreef:
    Tussentijdse update:

    Ik ben er en ze hebben het verkeerde examen voor me :’)
    :’) :’) :’) :’) :’) :’)
    (Schiet me af)

    Dat klinkt als de meest ongeorganiseerde opleiding. Ever. Wat een chaos! Kunnen ze nog regelen dat je het juiste examen krijgt? Ik zou nu echt een klacht indienen.

    Ik snap dat je je niet wilt opdringen en ik zou me ook niet prettig voelen als ik zou moeten gaan klagen over iemand die vriendelijk is, maar dit is echt niet oké van je school. Ze zijn veel te laat en hoe kan je nu deftig leren op deze manier. Trouwens, je hebt recht op die speciale begeleiding als je het moeilijk hebt. Ze geven dit heus niet zomaar aan iedereen. Het moet zijn dat het nodig is om te kunnen functioneren, dus je hoeft je niet schuldig of problematisch te voelen. Je bent in je recht om te gaan zeggen dat hun organisatie gewoon niet oké is. En ik denk dat je speciale begeleiding krijgt om net rustiger te zijn? Hoe moet dit je stabiel maken? Iedereen zou stress krijgen met zo'n examenregeling. Het is echt niet oké dat het er zo aan toe gaat. Tot daar dat de leraren en de organisatie het druk hebben, maar het is hun werk om alles vlot en probleemloos te laten verlopen. Zij doen hun plichten niet, dus als je er last van hebt, moet je het zeker aangeven, want dit hoef je niet te tolereren. Hoe kun je nu deftig plannen en alles voorbereiden op die manier? Niemand zou dat oké vinden, ga het zeker melden want het is niet juist.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Iedereen heel erg bedankt voor het reageren en suggesties geven <3 Het was echt gigantische stress vanochtend en vanmiddag. Om te beginnen natuurlijk dat ze mijn examen niet hadden, waar ik het al benauwd van kreeg. Daarna hadden ze het eindelijk, maar was de laptop niet in orde omdat ze waren vergeten om de software te installeren die ik nodig had. En ik doe ICT, en die software duurt echt 2 uur minimaal om erop te gooien, zeker met het school netwerk. Dus toen moest ik het maar in een virtuele omgeving maken, maar daar was de licensie code van verlopen. Dus tegen de tijd dat ik eindelijk kon beginnen was ik al een wrak.
    Vervolgens start ik de virtuele omgeving op en zie dat het een examen is die iemand anders gemaakt heeft en dat ik zelf dus eigenlijk niets meer kon. Ik weer naar mijn leraar, en die zei dat ik dat examen mocht gebruiken voor mijn examen (??????) omdat we anders weer met het probleem zitten dat het te lang duurt om te installeren. Dus ik moest aan de slag met iets wat een ander had gemaakt en kwam op een bepaald moment een foutmelding tegen, maar omdat ik niet degene ben die die server in elkaar heeft gezet, kon ik ook al mijn stappen niet meer nagaan om te kijken waar het fout ging en uiteindelijk kreeg ik een paniekaanval waar mijn leraren bij zaten en dat was zo gênant. Ik schaam me echt kapot als ik eraan terug denk.
    Toen mocht ik even naar buiten om pauze te houden en bij te komen en toen ik terug kwam hadden mijn leraren voorgesteld dat ik de rest van het examen mondeling deed, omdat ze wisten dat ik het kon en de fout ook bij hen lag. Nou ging dat ook maar half om half, want op dit moment was mijn hoofd echt leeg. Nu moet ik nog steeds de helft van het examen doen, maar dat doen we maandag, zodat ik in het weekend nog kan oefenen met de oefenexamens. En ze zeiden:
    'En dan kunnen wij nog even zoeken waar dat examen is.'
    Ik: 'eh, grapje zeker?'
    Zij: 'eh, nee. Het is weg.'

    Dus ik ben totaal niet gerustgesteld, maar vind het wel heel fijn dat ze nog proberen om me tegemoet te komen en zoveel mogelijk doen om me te helpen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Rozenthee schreef:
    Iedereen heel erg bedankt voor het reageren en suggesties geven <3 Het was echt gigantische stress vanochtend en vanmiddag. Om te beginnen natuurlijk dat ze mijn examen niet hadden, waar ik het al benauwd van kreeg. Daarna hadden ze het eindelijk, maar was de laptop niet in orde omdat ze waren vergeten om de software te installeren die ik nodig had. En ik doe ICT, en die software duurt echt 2 uur minimaal om erop te gooien, zeker met het school netwerk. Dus toen moest ik het maar in een virtuele omgeving maken, maar daar was de licensie code van verlopen. Dus tegen de tijd dat ik eindelijk kon beginnen was ik al een wrak.
    Vervolgens start ik de virtuele omgeving op en zie dat het een examen is die iemand anders gemaakt heeft en dat ik zelf dus eigenlijk niets meer kon. Ik weer naar mijn leraar, en die zei dat ik dat examen mocht gebruiken voor mijn examen (??????) omdat we anders weer met het probleem zitten dat het te lang duurt om te installeren. Dus ik moest aan de slag met iets wat een ander had gemaakt en kwam op een bepaald moment een foutmelding tegen, maar omdat ik niet degene ben die die server in elkaar heeft gezet, kon ik ook al mijn stappen niet meer nagaan om te kijken waar het fout ging en uiteindelijk kreeg ik een paniekaanval waar mijn leraren bij zaten en dat was zo gênant. Ik schaam me echt kapot als ik eraan terug denk.
    Toen mocht ik even naar buiten om pauze te houden en bij te komen en toen ik terug kwam hadden mijn leraren voorgesteld dat ik de rest van het examen mondeling deed, omdat ze wisten dat ik het kon en de fout ook bij hen lag. Nou ging dat ook maar half om half, want op dit moment was mijn hoofd echt leeg. Nu moet ik nog steeds de helft van het examen doen, maar dat doen we maandag, zodat ik in het weekend nog kan oefenen met de oefenexamens. En ze zeiden:
    'En dan kunnen wij nog even zoeken waar dat examen is.'
    Ik: 'eh, grapje zeker?'
    Zij: 'eh, nee. Het is weg.'

    Dus ik ben totaal niet gerustgesteld, maar vind het wel heel fijn dat ze nog proberen om me tegemoet te komen en zoveel mogelijk doen om me te helpen.


    Ik krijg al stress als ik dit lees amaii zeg.
    Fijn dat je een deel mondeling hebt mogen doen maar dit kan echt niet zeg wat een gedoe.

    Wees trots op jezelf, heel trots want dat mag je zijn


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    IrishNialler schreef:
    (...)

    Ik krijg al stress als ik dit lees amaii zeg.
    Fijn dat je een deel mondeling hebt mogen doen maar dit kan echt niet zeg wat een gedoe.

    Wees trots op jezelf, heel trots want dat mag je zijn


    Dankjewel <3 En ja, een gedoe was het zeker o.o


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Wow, dat is echt erg hoe ze met je omgaan. Ik snap best dat je een paniekaanval kreeg, ik zou ook stress hebben en niet meer kunnen helder denken door al die extra spanning op je. Het is best erg dat ze je hebben laten hyperventileren. Probeer je niet te schamen, er zijn veel mensen die last hebben van paniekaanvallen en het is doodnormaal in die omstandigheid om te panikeren. Ik kan me niet inbeelden dat iemand wel rustig zou zijn gebleven. Hopelijk komt alles goed met je examens en gaan ze in het vervolg alles beter organiseren. Dit kan echt vermeden worden door wat minder nonchalant te zijn van hun kant.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.