• De stelling van deze week luidt:
    Scholen zouden meer aandacht moeten geven aan milieuvervuiling en dierenmishandeling in hun lesprogramma's.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Deep inside, I've never felt alive

    Aan de ene kant ben ik voor, want op sommige scholen gebeurd dat echt te weinig, maar ik weet dat sommige kinderen er niet tegen kunnen. (En dan vooral niet tegen de dierenmishandeling). Bij die kant ben ik dus tegen.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik vind het wel belangrijk dat kinderen bewust worden gemaakt van de ernst van beide. Ik zie het onderwerp milieuvervuiling wel gebruikt worden in een lesprogramma, maar voor dierenmishandeling zie ik dat niet helemaal voor me.


    You are beautiful, you are love.

    JamesPotter schreef:
    Aan de ene kant ben ik voor, want op sommige scholen gebeurd dat echt te weinig, maar ik weet dat sommige kinderen er niet tegen kunnen. (En dan vooral niet tegen de dierenmishandeling). Bij die kant ben ik dus tegen.


    Firm believer of all that is magic

    Jah! Natuurlijk!
    Ik ben helemaal voor lijkt mij een stuk leuker dat rekenen ;)
    Misschien klinkt het wel een beetje stom dat ik dit zo zeg maar ik vind het heel erg belangrijk dat er iets aan gedaan word!

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 10:44 ]


    But Miss Everdeen, it are the things we love the most, that destroy us.

    Er moet zoiezo meer aandacht komen voor de misstanden in de wereld, als je niet weet wat er aan de hand is kun je er ook niets aan doen. De jeugd is de toekomst van morgen.


    Fuck the world, love yourself

    JamesPotter schreef:
    Aan de ene kant ben ik voor, want op sommige scholen gebeurd dat echt te weinig, maar ik weet dat sommige kinderen er niet tegen kunnen. (En dan vooral niet tegen de dierenmishandeling). Bij die kant ben ik dus tegen.


    wat was dit ookalweer

    Op zich wel, alleen al, omdat de lucht in scholen zelf heel erg slecht is
    Ik denk dat het in theorie ook best haalbaar kan zij, maar ik denk niet dat dat er gauw gaat komen, als je je bedenkt hoeveel geld dat gat kosten. .


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Nee, dan word ik supertreurig en down.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Folklore schreef:
    Ik vind het wel belangrijk dat kinderen bewust worden gemaakt van de ernst van beide. Ik zie het onderwerp milieuvervuiling wel gebruikt worden in een lesprogramma, maar voor dierenmishandeling zie ik dat niet helemaal voor me.


    - I solemnly swear that I am up to no good ° mischief managed

    Eens. Mensen moeten zich er bewust van zijn.
    En wat het argument betreft dat kinderen niet tegen dierenmishandeling kunnen; je kan dat evengoed aanbrengen als ze al ouder zijn. In het middelbaar in plaats van in de lagere school. En er is niemand die zegt dat je ook extreme vormen moet tonen in de klas.
    Persoonlijk denk ik ook dat er duidelijk moet gezegd worden hoeveel voedsel er wordt weggegooid, terwijl anderen honger lijden (en dan bedoel ik, geef goed voedsel weg aan zij die het niet kunnen kopen in plaats van het te vernietigen)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Mee eens, maar dan moet t wel op een doordringendere en minder saaie manier aan bod komen.

    Dat gebeurd toch al, bij PAV?


    Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.

    Eens. Ik vind dat er veel meer maatschappelijke thema's en discussies aan bod moeten komen in het leerprogramma, maar dan wel niet op zo'n suffe "Oké kinderen, nu gaan we het hebben over wateroverlast, neem allemaal jullie boek op pagina 109 en los de eerste vier oefeningen op, als je iets niet snapt zeg je het maar"-manier. En ook niet met zo van die kinderachtige spelletjes. Men moet kinderen en jongeren meer leren over hoe de wereld in elkaar zit, vind ik, maar dan moet het wel interactiever gebeuren en niet enkel en alleen moraliserende praat zijn. Alleen gebeurt dat volgens mij niet omdat ze hier momenteel maar aan één ding denken, namelijk aan besparingen in het onderwijs.

    [ bericht aangepast op 31 aug 2014 - 15:40 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Milieu ja, daar kan je namelijk zelf iets aan doen, dierenmishandeling nee, want schokkende beelden en kinderen mishandelen dieren over het algemeen niet.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    JamesPotter schreef:
    Aan de ene kant ben ik voor, want op sommige scholen gebeurd dat echt te weinig, maar ik weet dat sommige kinderen er niet tegen kunnen. (En dan vooral niet tegen de dierenmishandeling). Bij die kant ben ik dus tegen.


    Good friends, good books, and a sleepy conscience: this is the ideal life.