• Sorry als dit fout staat!
    Waarschuwing: zeiktopic

    Heel wat mensen merken het niet, maar mijn emmer is vol en mijn bom staat op barsten. Het gaat niet lang duren voordat ik serieus onvriendelijk ga worden en iedereen de grond in ga boren. Ik kan heel veel verdragen, maar nu heb ik er stilaan genoeg van. Al meer dan een week mag ik thuis horen hoe alles mijn schuld is. Doet mijn broer iets fout, Sylvie heeft het gedaan. Zeg ik iets waar mijn stem toevallig een volume hoger is, Sylvie heeft een grote mond. Let ik toevallig even niet op, Sylvie heeft geen oren. Doet mijn broer weer vervelend, Sylvie is de vervelende die iedereen op de zenuwen werkt. Het zijn kleine dingen en op deze manier lijken ze niks, maar kom hier eens in mijn plaats zitten. Volgens mij hebben mijn ouders en mijn broer hun period al meer dan een week. Ik heb al eens gezegd dat ik het niet leuk vind, maar het lijkt alsof het hun ene oor invliegt en het andere er weer uit.
    Dan heb je van die 'zogenaamde' vrienden die doen alsof ze je bestie zijn in je gezicht, maar achter je rug gewoon keihard een mes in je rug steken. Ik heb contact met heel wat mensen en die mensen kennen soms ook andere mensen die ik ken. Maar als ik af en toe een naam van iemand laat vallen die ze kennen en dan zeg ik nog niks verkeerd over die persoon, wordt er al mooi achter mijn rug geroddeld tegen elkaar en dit en dat gezegd. Verhaaltjes worden gekoppeld aan die ene keer dat ik hun naam liet vallen en opeens ben ik een slechte vriendin. Als ik dan hoor wat er gezegd geweest is, begin ik serieus te koken omdat die mensen eens moeten leren niet te liegen of mijn woorden te verdraaien. Mij opzetten tegen andere? Wat is je doel, of wat moet ik hier nu van denken?
    Vervolgens heb je ook van die vrienden die doen alsof ze je steunen, maar dan keiharde commentaar hebben of dat het achteraf blijkt dat het hun allemaal niet geboeid heeft wat je verteld hebt. Heel lief, ik zal jullie ook nog eens wat steun aanbieden en een luisterend oor. Zo zie je maar weer wie je echte vrienden zijn, net zoals die mensen die een mes in je rug steken.
    De laatste tijd trek ik me dan ook weer meer en meer terug in mijn schelp, om alles wat er rondom mij gebeurd. Gewoon om geen fouten te begaan en er voor te proberen zorgen dat niemand nog denkt dat ik iets fout doe of zeg in hun ogen. Al heb ik toch wel vaker het gevoel dat ik mijn eigen ogen niks fout doe of zeg. Een uurtje geleden riep ik bijvoorbeeld 'Allee VTM!' en mijn moeder ging alweer van 'Wat een grote mond heb jij vandaag zeg!', terwijl ik vandaag nog maar amper iets gezegd had en met allee VTM toch niks verkeerd heb gezegd? Ik hield dus maar gewoon weer mijn mond.
    Uiteindelijk heb ik ook genoeg van al die mensen die naar mij roepen zonder na te denken 'Zoek werk!'. Eerst en vooral wil ik toch eens weten waarom die mensen dat naar mij roepen zonder te weten wat ik werkelijk doe. Elke dag speur ik sites af op zoek naar werk. Ik solliciteer op zoveel plekken, mijn inbox staat serieus vol en mijn map steekt vol met papieren. Als er geen werk is of ze willen me niet, kan ik gaan toveren. Dus alsjeblieft, spreek voor jezelf voor je je mond opent en naar mij roept dat ik werk moet zoeken. Ik wil zeker wel werken, denk je nu echt dat ik constant op mijn luie kont zit en mezelf een hele dag vervelen zo fijn vind? Nee.
    Daarbij heb ik nog niet alles verteld van wat er gebeurd rondom mij, maar ik wilde het meeste even van me afschrijven. Het lijkt gewoon alsof iedereen mij de laatste tijd als een pispaal ziet en denkt 'Sylvie huilt toch nooit en het lijkt haar toch nooit te boeien, dus storten we ons even op haar, vindt ze vast niet erg'. Nou, dat is echt zo verkeerd. Het is misschien niet omdat niemand het aan me ziet, omdat ik me sterk probeer te houden, maar vanbinnen breekt er genoeg. Ik huil af en toe ook wel eens in mijn bed als ik ga slapen, zonder dat iemand het weet. Ik ben trouwens ook maar een mens van vlees en bloed, en ik heb ook gevoelens net zoals ieder ander.


    Een koekje voor iedereen die dit gelezen heeft!


    16 - 09 - '17

    Ik weet dat je misschien niet zoveel aan heb, maar hier, een flinke hug van mij!



    Maar echt, niet zo leuk om te weten dat je-je zo voelt zonder dat ik veel aan kan doen dan alleen voor je zijn. D:


    -

    Aldea schreef:
    Ik weet dat je misschien niet zoveel aan heb, maar hier, een flinke hug van mij!



    Maar echt, niet zo leuk om te weten dat je-je zo voelt zonder dat ik veel aan kan doen dan alleen voor je zijn. D:


    Dankjewel Gail <3


    16 - 09 - '17

    Ah god. Syl. Ik heb precies hetzelfde nu.
    Ik lijk niks goed te kunnen doen, ik word blijkbaar door vrienden achter mn rug om de grond in geboord "Ja, ze gaat naar de psycholoog. Net een emo", "Ze is gezakt van gymnasium naar HAVO, ze is echt dom".
    En mijn vader waar ik niks goeds voor kan blijven doen. Wil ik eens iets kijken op TV? Nee, hij wilt eht niet kijken dus ik moet maar boven gaan zitten.
    Of mijn moeder. Ik weet dat je MS hebt mam en dat die bijwerken van de medicijnen echt heel erg waren.
    Ik blijf speciaal voor jou thuis terwijl we eigenlijk met school een heel leuk uitje hadden en het enige wat ik terug krijg als ik weer eens het hele huis door ren om het jou op je gemak te maken omdat je amper kon staan die dag, was 'Kan het niet wat sneller?', 'Waarom doe je niet wat ik je vraag?', 'Godverdomme. Is het zó moeilijk om iets te doen?', 'Je had beter weg kunnen zijn. Had niet veel verschil gemaakt.'

    EN dan nog de kinderen uit mijn klas die een wedstrijdje lijken te doen; 'Wie kan Julia het slechtst laten voelen?'

    Ugh. Dit moest er even uit. Ik hoop dat het ook met jou snel beter gaat <3
    Met mij gaat het alleen maar slechter en ik hoop dat mn psycholoog een oplossing zal kunnen vinden aangezien ik me steeds meer afsluit van iedereen :/


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Aldea schreef:
    Ik weet dat je misschien niet zoveel aan heb, maar hier, een flinke hug van mij!



    Maar echt, niet zo leuk om te weten dat je-je zo voelt zonder dat ik veel aan kan doen dan alleen voor je zijn. D:



    Doordat ik op mijn mobiel ben en je geen hug gifs sturen kan, quote ik Gail eventjes.
    Verder klopt haar reactie ook helemaal. Op dit soort momenten wens ik heel erg dat iedereen die elkaar mag gewoon dicht bij elkaar woonde. Dan kon ik nu op de fiets stappen en naar je toe gaan om je een hele dikke knuffel te geven! <3

    Zo via het internet kan ik dat niet, en eigenlijk kan ik vrij weinig voor je doen. Je verhaal aanhoren, zelf mijn mening of raad geven en plaatjes sturen om je op te vrolijken. Hoewel dat laatste ook niet gaat aangezien ik momenteel dus op mijn mobiel ben.

    Maar ik wil je even laten weten dat je een fantastisch persoon bent en dat ik echt voor je hoop dat het snel allemaal bijtrekt en dat je je weer oprecht vrolijk kunt voelen. Verder mag je me ofcourse altijd een berichtje sturen, maar dat zei ik op FB ook al. Je weet het wel.

    <33

    En nu ga ik echt slapen, zoals ik een tijd geleden al zei te doen. xd


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •


    En nog even een knuffel voor je (:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Awh Julia, dat is echt allemaal zo jammer om te horen. Echt heel erg kut zeg!
    Dankjewel, ik hoop natuurlijk ook dat het bij jou snel beter zal gaan. Als er iets is, dan weet je me te vinden he!

    @Yolanda, heel erg bedankt, meid!


    16 - 09 - '17

    Sheamus schreef:
    Awh Julia, dat is echt allemaal zo jammer om te horen. Echt heel erg kut zeg!
    Dankjewel, ik hoop natuurlijk ook dat het bij jou snel beter zal gaan. Als er iets is, dan weet je me te vinden he!

    @Yolanda, heel erg bedankt, meid!


    Jij ook mij, he (:


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Anatidaephobia schreef:
    (...)

    Jij ook mij, he (:


    Dankje!


    16 - 09 - '17

    Syl, je kunt altijd bij me aankloppen. Dat weet je hé. Maar shit zeg, wat vervelend allemaal. Het is altijd zo onwijs kut dat alles zich tegelijk opstapelt. Bah. Gezeik ook allemaal. Heel veel sterkte chick. <3


    I'm your little ray of pitch black.

    Kayfabe schreef:
    Syl, je kunt altijd bij me aankloppen. Dat weet je hé. Maar shit zeg, wat vervelend allemaal. Het is altijd zo onwijs kut dat alles zich tegelijk opstapelt. Bah. Gezeik ook allemaal. Heel veel sterkte chick. <3



    Thanks, babe! <3


    16 - 09 - '17

    Ik had de neiging om te zeggen dat je maar op jezelf moet gaan wonen, omdat je thuissituatie alles behalve top is, maar als je geen baan hebt, gaat dat behoorlijk lastig.
    Mijn jongste broer is ook al ruim twee jaar werkzoekende, dus ook ik weet dat banen niet voor het oprapen liggen.
    Je doet al hard genoeg je best om een baan te zoeken en meer kan je niet doen.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Wat naar allemaal.:/

    Ik denk vooral dat je meer van je moet afbijten, als je ouders je weer eens onterecht de schuld geven moet je dat niet zomaar laten gebeuren. Uiteraard moet je wel beleefd blijven, maar het is geen zonde om je ouders eens op hun plek te zetten als ze onterecht reageren.

    Tja, ik heb dat gevoel de laatste tijd ook dat m'n vrienden en klasgenoten over me bezig zijn. En dit irriteerd me echt enorm. Want ik denk dan ook wat doe ik verkeerd? En als ik er iets over zeg dan weten ze niet waarover ik het heb. Maar als je dan vraagt waar ze het over hadden zeggen ze heel luchtig niks of snauwen ze dat dat m'n zaken niet zijn. Echt frustrerend maar daar heb ik helaas geen tips voor.:/ Ik kan je alleen heel veel sterkte wensen!


    Queer zijn is gewoon alles

    Dankjewel Kim en Jarne!


    16 - 09 - '17



    Sylvie, ik kan mij inbeelden hoe je je voelt. Iedereen denkt dat er niks met je aan de hand is en denken dat ze alles op jou kunnen storten. Dood irritant. Ja Samantha heeft toch geen problemen dus die kan wel luisteren naar onze problemen. Ik heb die situatie al zo vaak gehad dat ik er ziek van ben. En tja, mensen geven graag de onschuldige de schuld vreemdgenoeg. Het maakt mij ontzettend moe. En het feit dat mensen mijn accent grappig vinden of het feit dat ik alleen maar tienen haal voor Engels maakt het niet allemaal beter. Want ik ben blijkbaar een nerd of google translate. En dan gaat er nog een heel bekakt mijn naam uitspreken om grappig te zijn. Gelukkig reageert niemand daarop behalve een nieuwe jongen in de klas die blijkbaar denkt dat ik bluf over het feit dat ik hem kan neerhalen.

    Maar Syl, je bent een geweldig persoon. En die vrienden van je zijn gewoon ontzettend dom omdat niet te zien. Ik kan je geen advies geven op wat je moet doen. Want ik weet niet hoe jou vrienden zijn. Maar probeer wel een keer die granaat af te laten gaan. Want ik kan je vertellen, als je hem te lang laat laden kan het je breken. Je kan altijd bij me aankloppen vergeet dat niet alsjeblieft.

    [ bericht aangepast op 6 dec 2014 - 22:15 ]


    | 'Sorry for being awesome, losers,' Call had said before he blacked out. | The Iron Trial

    Miyano schreef:



    Sylvie, ik kan mij inbeelden hoe je je voelt. Iedereen denkt dat er niks met je aan de hand is en denken dat ze alles op jou kunnen storten. Dood irritant. Ja Samantha heeft toch geen problemen dus die kan wel luisteren naar onze problemen. Ik heb die situatie al zo vaak gehad dat ik er ziek van ben. En tja, mensen geven graag de onschuldige de schuld vreemdgenoeg. Het maakt mij ontzettend moe. En het feit dat mensen mijn accent grappig vinden of het feit dat ik alleen maar tienen haal voor Engels maakt het niet allemaal beter. Want ik ben blijkbaar een nerd of google translate. En dan gaat er nog een heel bekakt mijn naam uitspreken om grappig te zijn. Gelukkig reageert niemand daarop behalve een nieuwe jongen in de klas die blijkbaar denkt dat ik bluf over het feit dat ik hem kan neerhalen.

    Maar Syl, je bent een geweldig persoon. En die vrienden van je zijn gewoon ontzettend dom omdat niet te zien. Ik kan je geen advies geven op wat je moet doen. Want ik weet niet hoe jou vrienden zijn. Maar probeer wel een keer die granaat af te laten gaan. Want ik kan je vertellen, als je hem te lang laat laden kan het je breken. Je kan altijd bij me aankloppen vergeet dat niet alsjeblieft.


    Dat is echt zo stom zeg. Serieus, om zo aandacht te trekken maken ze zichzelf alleen belachelijk. De mensheid kan echt zo vervelend en kut zijn.

    Dankjewel, Sammie! Ik heb al heel wat van die vrienden opzij geschoven, hoe moeilijk het ook voor me is. Zo'n vrienden hoef ik heus niet. Ik kan geen respect hebben voor mensen die me zoiets aandoen.


    16 - 09 - '17