• Ik heb nu al meer dan 5 jaar een bril. Er zijn heel wat dingen aan die bril die me irriteren. Zoals, niet onverwacht eens een dutje doen, niet kunnen zien als je onder de douche staat, regen op je bril etc. Daarom ben ik aan het twijfelen voor lenzen. Vorig jaar had ik er al eens wat geprobeert, maar ik kreeg ze maar niet in. Daarom vraag ik ook tips van mensen die misschien lenzen hebben?

    Maar nu dus de vraag waarom ik deze topic opende, wat is het mooiste bij mij? Lenzen of een bril?

    WEG

    [ bericht aangepast op 22 juli 2015 - 22:35 ]


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ik heb beide en doe bijna nooit lenzen in. Mijn ogen worden er rood en tranerig van... Ik denk dat ik er allergisch voor ben :/ Ik vind een bril dus handiger! Btw, je bent op beide foto's even mooi!

    Phenomenom schreef:
    (...)


    Uhm 100 euro? :')
    Zijn ze echt zo duur?


    Je hebt verschillende soorten lenzen. Je hebt maandlenzen/twee-weekse lenzen (die laatste heb ik), daglenzen of nachtlenzen.

    Maandlenzen en twee-weekse lenzen koop je per half jaar (dus 6 paar als je maandlenzen neemt, en 12 paar als je twee-weekse lenzen neemt). Dit zijn de 'meest voorkomende' lenzen. Ik weet niet precies de prijzen van maandlenzen, maar het is wel duurder dan een bril, ja. En na elk half jaar krijg je een nieuwe controle om te kijken of je ogen ook achteruit gegaan zijn.

    Daglenzen zou ik me niet eens in gaan verdiepen, want volgens mij zijn die dingen redelijk onbetaalbaar :').

    En dan heb je nog nachtlenzen. Ik geloof dat die ook wat duurder zijn dan maandlenzen, maar die gaan een jaar mee en draag je om de nacht (dus een nacht wel, een nacht niet). Die 'vervormen' je ogen zodat je twee dagen lang goed kunt zien, voor je ze weer in moet doen om je ogen weer te 'vervormen'.

    Lenzen zijn dus wel duurder dan een bril, zeker omdat een bril langer mee gaat. Dus het is maar net wat je wilt en nodig hebt (en wat je er voor over hebt). ;)


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    ChandlerBing schreef:
    (...)

    Je hebt verschillende soorten lenzen. Je hebt maandlenzen/twee-weekse lenzen (die laatste heb ik), daglenzen of nachtlenzen.

    Maandlenzen en twee-weekse lenzen koop je per half jaar (dus 6 paar als je maandlenzen neemt, en 12 paar als je twee-weekse lenzen neemt). Dit zijn de 'meest voorkomende' lenzen. Ik weet niet precies de prijzen van maandlenzen, maar het is wel duurder dan een bril, ja. En na elk half jaar krijg je een nieuwe controle om te kijken of je ogen ook achteruit gegaan zijn.

    Daglenzen zou ik me niet eens in gaan verdiepen, want volgens mij zijn die dingen redelijk onbetaalbaar :').

    En dan heb je nog nachtlenzen. Ik geloof dat die ook wat duurder zijn dan maandlenzen, maar die gaan een jaar mee en draag je om de nacht (dus een nacht wel, een nacht niet). Die 'vervormen' je ogen zodat je twee dagen lang goed kunt zien, voor je ze weer in moet doen om je ogen weer te 'vervormen'.

    Lenzen zijn dus wel duurder dan een bril, zeker omdat een bril langer mee gaat. Dus het is maar net wat je wilt en nodig hebt (en wat je er voor over hebt). ;)

    Ik betaal 120 euro per set, per half jaar, dus 240 euro per jaar. Dat wordt deels of helemaal vergoed door de verzekering, dat weet ik zo niet. De prijs kan een stuk hoger liggen als je ook cilindervervorming nodig hebt. Ik kan kiezen of ik een controle doe, dus ik doe maar eens per jaar. Ook dat wordt vergoed. Oftewel: kijk vooral naar je verzekering bij het kiezen van lenzen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Die bril staat je echt heel leuk!
    Zelf vind ik een bril veel makkelijker :]

    [ bericht aangepast op 14 dec 2014 - 16:07 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ChandlerBing schreef:
    (...)

    Je hebt verschillende soorten lenzen. Je hebt maandlenzen/twee-weekse lenzen (die laatste heb ik), daglenzen of nachtlenzen.

    Maandlenzen en twee-weekse lenzen koop je per half jaar (dus 6 paar als je maandlenzen neemt, en 12 paar als je twee-weekse lenzen neemt). Dit zijn de 'meest voorkomende' lenzen. Ik weet niet precies de prijzen van maandlenzen, maar het is wel duurder dan een bril, ja. En na elk half jaar krijg je een nieuwe controle om te kijken of je ogen ook achteruit gegaan zijn.

    Daglenzen zou ik me niet eens in gaan verdiepen, want volgens mij zijn die dingen redelijk onbetaalbaar :').

    En dan heb je nog nachtlenzen. Ik geloof dat die ook wat duurder zijn dan maandlenzen, maar die gaan een jaar mee en draag je om de nacht (dus een nacht wel, een nacht niet). Die 'vervormen' je ogen zodat je twee dagen lang goed kunt zien, voor je ze weer in moet doen om je ogen weer te 'vervormen'.

    Lenzen zijn dus wel duurder dan een bril, zeker omdat een bril langer mee gaat. Dus het is maar net wat je wilt en nodig hebt (en wat je er voor over hebt). ;)



    What? Nachtlenzen? dus dan moet je twee dagen geen lenzen of bril aandoen? Dat lijkt me echt wel sterk :')


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Phenomenom schreef:
    (...)


    What? Nachtlenzen? dus dan moet je twee dagen geen lenzen of bril aandoen? Dat lijkt me echt wel sterk :')


    Nope, ik heb er ook van gehoord ;x


    wat was dit ookalweer

    TomRiddle schreef:
    (...)

    Nope, ik heb er ook van gehoord ;x


    Werk dit wel? Dat is erg vreemd hoor :")


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Ikzelf sta er om bekend dat ik al heel wat heb meegemaakt met mijn ogen en er lijkt echt nooit een einde aan te komen. Doordat ik op 4 jarige leeftijd een ongeluk heb gehad met mijn linkeroog, was ik verplicht om op die leeftijd al met lenzen te beginnen. Of toch langs één kant. Ik heb deze lenzen tot in 2008 gedragen, toen was ik 13.
    Ik heb toen besloten om een ingeplante lens te laten plaatsen aan dat oog en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Het is wel 1 keertje losgekomen omdat iemand me per ongeluk meerdere keren in mijn oog had gepord met zijn vinger, maar toen heeft het ziekenhuis de lens op een andere, betere manier vastgenaaid op mijn oog. Lekker luguber.
    Kort hierop is mijn goed oog ook achteruit gegaan, ik ben bijziend aan het worden en draag hier voor een bril. Al zegt het ziekenhuis wel dat ik een laseroperatie moet overwegen binnen een vijftal jaar.

    Misschien moet jij het ook eens overwegen als je je bril echt beu bent? (:
    Al vind ik wel dat je zowel met als zonder bril er goed uitziet...Al snap ik ook echt wel dat het echt verschrikkelijk is wanneer je bril wat aan begint te dampen van zodra je overschakelt van koude naar warme temperaturen.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Phenomenom schreef:
    (...)


    What? Nachtlenzen? dus dan moet je twee dagen geen lenzen of bril aandoen? Dat lijkt me echt wel sterk :')


    Mijn zus heeft nachtlenzen en zij kijkt gewoon goed, dus ze bestaan wel degelijk :p. Die vervormen je ogen dat ze weer 'goed' zijn (want bijziend heeft iets te maken met de bolling van je ogen) en dat blijft dan twee dagen goed, maar dan moet je ze weer opnieuw 'vervormen'. Het voordeel ervan is ook dat je ogen in principe niet meer achteruit zouden moeten gaan, dus je houdt dezelfde oogsterkte. Het nadeel is dat het harde lenzen zijn en ze zitten niet heel comfortabel, en ze zijn dus duurder dan gewone lenzen.

    Mijn zus heeft nachtlenzen, mijn broer heeft maandlenzen, ik twee-weekse lenzen, mijn vader een bril en mijn moeder een leesbril, dus wij hebben bijna alles haha.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Nachtlenzen kunnen wel een oplossing zijn, ja. Al ligt het aan je ogen of je ze iedere nacht, om de nacht (of zelfs om de twee nachten) moet dragen.
    Je draagt ze gewoon 's nachts en dan drukken ze je ogen eigenlijk platter, waardoor je de dag erna goed kan zien. Zelf heb ik ze ook en het werkt fantastisch (:

    Wel zijn ze duurder. Zo kostten ze het eerste jaar €450, en de jaren daarna €350 per jaar.

    Ignatius schreef:
    Nachtlenzen kunnen wel een oplossing zijn, ja. Al ligt het aan je ogen of je ze iedere nacht, om de nacht (of zelfs om de twee nachten) moet dragen.
    Je draagt ze gewoon 's nachts en dan drukken ze je ogen eigenlijk platter, waardoor je de dag erna goed kan zien. Zelf heb ik ze ook en het werkt fantastisch (:

    Wel zijn ze duurder. Zo kostten ze het eerste jaar €450, en de jaren daarna €350 per jaar.


    Oh haha. Dat eerste wist ik niet, maar dat ligt dan zeker aan hoe snel je ogen 'terug vormen'.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Ik draag al 8 jaar lenzen, en ik zweer erbij. Ik draag wel maandlenzen, maar ik gebruik ze gewoon tot ze stuk zijn of tot ik er irritaties van krijg. Je ziet ook veel meer dan met een bril, en je hebt ook geen last van aandampen of regen etc.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Nou, ik heb bij mijn optieker eens gekeken en ik denk niet dat hij de optie heeft om nachtlenzen aan te bieden. Men moeder gelooft er niet echt in en zij is nu eenmaal de geldschieter :')
    Dus het zullen maandlenzen of daglenzen worden. Ze zeggen dat daglenzen wel veel hygiënischer is dan maandlenzen en dat bij daglenzen er minder kans op zit dat je vuiltjes in je oog krijgt etc..

    Ook mijn moeder maakt me echt bang. men zus had ooit eens met nepnagels haar lens uit haar oog proberen halen en de lens scheurde in haar oog. Ze kreeg haar oog niet open, en ze schreeuwde echt heel het huis bij elkaar. Nu ben ik daar serieus wel bang voor. Heeft iemand dit al voorgehad? :')


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Je moet gewoon zorgen dat je nagels niet te lang zijn en dat je handen schoon zijn voor je ermee in je ogen komt, uiteraard. Ik heb het ook al wel eens gehad dat ik in mijn oog wreef ofzo, en dat die lens dan eventjes verschuift, maar als je je ogen sluit en kleine rondjes masseert op je ooglid, dan heb je 'm in no time terug :') en dat voel je niet echt, normaal gezien ^^


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Ik heb vanaf mijn 12 de Tot mijn 15de een bril gehad en nu al 5 jaar lenzen. Geloof mij als je eenmaal lenzen heb wil je echt geen bril op. Ik moest sinds september 4 maanden een bril dragen en mijn god wat irriteer ik me aan dat ding!!

    Daarom vind ik lenzen heel handig, en dat in en uit halen oefenen ze bij de brillen zaak met je, en dan mag je ze elke dag een uurtje langer in. In het begin voel je ze zitten, maar dat gaat ook wel weer weg. Verder is het gewoon oefenen oefenen en nog meer oefenen en op een gegeven moment heb je ze er binnen 1 seconde in of uit.

    Het staat je allebei wel leuk, maar zonder bril vind ik net iets leuker staan ;3


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about