• Vandaag was het dan eindelijk zover. De dag waar iedereen die ik kende en die met de bus moeten tegen opzat. De busregeling in Brabant is vandaag veranderd. Alle bussen zijn nu Arriva en ik dacht altijd dat het niet slechter kon dan Veolia, nou dat kan dus wel.
    Het begon vanmorgen toen ik aan kwam en mijn buurt bus al vol zat. Oké, hier kan Arriva niks aan doen en normaal zou ik er mee kunnen leven maar mijn bus chauffeur vond het leuk om tegen mij te gaan zeggen dat ik maar vijf minuten eerder had moeten komen, dan had ik wel mee gekund. (Het was op dat moment 07.05 s'ochtends.) Hierdoor moest ik een kwartier wachten tot mijn volgende bus. Normaal gesproken zou ik dan net op tijd zijn maar ik moet altijd overstappen en die bus kwam dus niet opdagen. Hierdoor was ik dus wel te laat en mocht ik de les niet meer binnen.
    Dat een keer de bus niet komt opdagen is vervelend maar het kan altijd gebeuren. Helaas is dit op de terug weg weer gebeurd maar dan twee keer waardoor ik een uur lang heb moeten wachten op of ander verlaten busstationtje.
    Ik ben ook niet de enige die er last van heeft gehad want de mensen die vanuit mijn dorp naar Breda moeten kampen ook met problemen. Zo heeft Arriva kleinere bussen waardoor de bussen sneller vol zitten en de mensen van latere haltes dus niet meer mee kunnen. Ook naar Utrecht heb ik alleen maar gemopper gehoord over dat ze 40 minuten vertraging hadden terwijl deze bus er juist was zodat ze sneller naar Utrecht konden.
    Ook kent de helft van het personeel de routes niet waardoor ik al vijf mensen hebben gehoord waarvan de bus verkeerd is gereden.
    En dit alles onder de slogan: 'goed bezig bus.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    Bij ons is ook vandaag de nieuwe regeling ingegaan. De idioten hebben geen sneldienst naar Nijmegen willen doen, dus nu is mijn verbinding alleen nog maar verslechterd, met meer overstappen of een stuk lopen. Er is wel een sneldienst naar Eindhoven gekomen terwijl die bus al over de snelweg ging, echt wat.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Dit maakt mij zo opgelucht da tik niet meer met de bus hoeft. Gosh... sterkte. ö Klinkt allemaal erg vervelend inderdaad.


    I'm your little ray of pitch black.

    Ik snap je zo goed he XD
    Al vind ik wel dat deze bussen beter zijn dan de bussen die ik zag rijden op Utrecht Jaarbeurszijde. Die bussen van Arriva zijn al helemaal een ramp (o.O)


    “If I had someone like that in my life, I’d be very happy indeed.” - Bradley James

    Och, hemel. Ik ga gelukkig al een hele tijd niet meer met de bus (al vind ik persoonlijk de bus wel wat fijner dan de trein), want ik neem alleen af en toe even de bus naar mijn beste vriendin. Ik ken het probleem maar al te goed. And it sucks. Hier hebben ze alleen nog de bussen van Connexxion.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Daar rijden bussen. In België ligt alles plat momenteel en dan begint dat al zondagavond.
    Maar het is inderdaad super vervelend dat zoiets gebeurt. Het vervelendst vind ik dat bussen altijd zo duur zijn in Nederland. Ik betaal in Nederland twee euro om van mijn dorp naar het station in Maastricht te geraken en hier in Leuven heb ik twintig euro betaald en daarmee kan ik een heel schooljaar gratis binnen Leuven reizen met de bus. Als de bussen rijden.
    Ik hoop dat eens de buschauffeurs gewend zijn en de weg kennen (is daar geen tomtom voor?) dat het dan beter gaat..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    ugh ugh ik mag donderdag en vrijdag weer dat kan nog leuk gaan worden. Ook vind ik het irritant dat je niet nmet zijn vieren bij elkaar kunt zitten.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Ik verheug me al zo erg op vrijdag, als ik weer naar Groningen mag reizen. (cat)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik had vanmorgen hetzelfde probleem. Ik snap niks meer van de nieuwe dienstregeling. De ene bus kwam te vroeg, en opeens na toen minuten kwam er nog een bus! Terwijl die bus normaal maar twee keer per uur rijdt. Ach ja, ik was er ingeval blij mee, want anders was ik echt te laat gekomen in Utrecht.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Patholoog schreef:
    Daar rijden bussen. In België ligt alles plat momenteel en dan begint dat al zondagavond.
    Maar het is inderdaad super vervelend dat zoiets gebeurt. Het vervelendst vind ik dat bussen altijd zo duur zijn in Nederland. Ik betaal in Nederland twee euro om van mijn dorp naar het station in Maastricht te geraken en hier in Leuven heb ik twintig euro betaald en daarmee kan ik een heel schooljaar gratis binnen Leuven reizen met de bus. Als de bussen rijden.
    Ik hoop dat eens de buschauffeurs gewend zijn en de weg kennen (is daar geen tomtom voor?) dat het dan beter gaat..

    Probleem is, ik heb die kaart van Leuven te laat aangevraagd, waardoor ik hem niet meer kon krijgen. Nu betaal ik elke week 1,40 euro om tien minuten op de bus te zitten. Ik vind de Belgische bus schandalig. (de Nederlandse ken ik niet)
    Over 't laatst was de bus vrij vol en mocht ik bijna opstappen. Ik zet al een voet klaar op het opstapje van de bus, gaat die deur ineens dicht zonder waarschuwing. Mijn voet zat er bijna tussen. Daar ging mijn bus (en bijna mijn voet) Q_Q.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2014 - 18:54 ]


    Let the Night embrace you

    Daarom wil ik dus echt nooit met de bus. Altijd wel iets met die bussen. Oh god, ik vind het echt erg voor je!


    Years of love have been forgot. In the hatred of a minute. - Edgar Allan Poe

    Het hele openbaar vervoer is kut. De treinen hebben ook continu vertraging :'D


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik heb altijd een halve minuut tot een minuut overstap. Ik moet altijd rennen, of ik zie hem voor mijn neus voorbijrijden. Mogen jullie niet staan in de bus?


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Oh, heb ik ook nog een geweldig zeikverhaal. Vanochtend kwam de bus een kwartier te laat opdagen (terwijl ik de nieuwe tijden uiterst grondig had gecheckt en ik was echt op tijd...) Vervolgens rijden er in het weekend geen bussen van mijn dorp naar Breda en Tilburg. Nogal schijt want in het weekend zit ik hier dus vast... en bovendien rijdt de laatste bus terug naar mijn dorp al om kwart voor negen, wat betekend dat ik zeg maar nooit wat later thuis kan komen. Dus ik ben goed chagrijnig, ik kan het niet eens in woorden omschrijven hoe kwaad ik ben...


    “A reader lives a thousand lives before he dies. The man who never reads lives only one.” - George R.R. Martin

    Het OV is ook gewoon klote. Vandaag was de machinist zoekgeraakt, lol.


    26 - 02 - '16

    Arriva in Purmerend was juist top, nu hebben we EBS, daar ben ik juist niet blij mee..


    Life is hard and then we die