• Vandaag was het dan eindelijk zover. De dag waar iedereen die ik kende en die met de bus moeten tegen opzat. De busregeling in Brabant is vandaag veranderd. Alle bussen zijn nu Arriva en ik dacht altijd dat het niet slechter kon dan Veolia, nou dat kan dus wel.
    Het begon vanmorgen toen ik aan kwam en mijn buurt bus al vol zat. Oké, hier kan Arriva niks aan doen en normaal zou ik er mee kunnen leven maar mijn bus chauffeur vond het leuk om tegen mij te gaan zeggen dat ik maar vijf minuten eerder had moeten komen, dan had ik wel mee gekund. (Het was op dat moment 07.05 s'ochtends.) Hierdoor moest ik een kwartier wachten tot mijn volgende bus. Normaal gesproken zou ik dan net op tijd zijn maar ik moet altijd overstappen en die bus kwam dus niet opdagen. Hierdoor was ik dus wel te laat en mocht ik de les niet meer binnen.
    Dat een keer de bus niet komt opdagen is vervelend maar het kan altijd gebeuren. Helaas is dit op de terug weg weer gebeurd maar dan twee keer waardoor ik een uur lang heb moeten wachten op of ander verlaten busstationtje.
    Ik ben ook niet de enige die er last van heeft gehad want de mensen die vanuit mijn dorp naar Breda moeten kampen ook met problemen. Zo heeft Arriva kleinere bussen waardoor de bussen sneller vol zitten en de mensen van latere haltes dus niet meer mee kunnen. Ook naar Utrecht heb ik alleen maar gemopper gehoord over dat ze 40 minuten vertraging hadden terwijl deze bus er juist was zodat ze sneller naar Utrecht konden.
    Ook kent de helft van het personeel de routes niet waardoor ik al vijf mensen hebben gehoord waarvan de bus verkeerd is gereden.
    En dit alles onder de slogan: 'goed bezig bus.'


    "Ignite, my love. Ignite."

    GrumpyCat schreef:
    Het OV is ook gewoon klote. Vandaag was de machinist zoekgeraakt, lol.


    Stiekem moest ik hier toch even om grinniken. :')

    Mijn bus rijdt op de één of andere manier negen van de tien keer gewoon door bij de halte waar ik moet uitstappen, en ik schaam me er toch nét iets te veel voor om dan te gaan schreeuwen dat ik op dat verdomde knopje heb gedrukt.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2014 - 21:14 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Vorig jaar zijn in Groningen de buslijnen helemaal omgegooid en dat was echt heel fijn. Nu zijn er de Q-Links (met wifi!!!) die rijden, en vaker.
    Ik moet met een bus die bij spitstijden 1 keer in de tien minuten rijdt, wat fijn is, maar bij niet spitstijden een keer in het halfuur. Eigenlijk rijdt hij 1x in het kwartier, maar dan stopt hij bij een halte voor die van mij en draait 'ie om. Die bussen zijn altijd leeg, maar nu gaan die wel meer rijden. Waarom weet niemand.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik ben echt blij dat mijn bus gewoon nog volgens de oude dienstregeling rijdt (als het goed is). Ben ook blij dat mijn bus over het algemeen wel meewerkt, al helemaal als ik lees wat voor problemen sommige mensen hier hebben met het OV:/


    Stenenlikker

    Sura schreef:
    (...)

    Stiekem moest ik hier toch even om grinniken. :')

    Mijn bus rijdt op de één of andere manier negen van de tien keer gewoon door bij de halte waar ik moet uitstappen, en ik schaam me er toch nét iets te veel voor om dan te gaan schreeuwen dat ik op dat verdomde knopje heb gedrukt.

    Echt? Altijd als ik in een bus zit als 'ie door rijdt wanneer iemand op het knopje heeft gedrukt, gaat diegene keihard roepen. 't Is toch ook normaal, dat die bus dan stopt.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Scribe schreef:
    Ik heb altijd een halve minuut tot een minuut overstap. Ik moet altijd rennen, of ik zie hem voor mijn neus voorbijrijden. Mogen jullie niet staan in de bus?



    In de normale bussen mag je staan. In de buurtbussen helaas niet. Daar mogen maar acht mensen in.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Kiriel schreef:
    Ik ben echt blij dat mijn bus gewoon nog volgens de oude dienstregeling rijdt (als het goed is). Ben ook blij dat mijn bus over het algemeen wel meewerkt, al helemaal als ik lees wat voor problemen sommige mensen hier hebben met het OV:/


    Mijn tijden zijn ook niet veranderd. Mijn bussen komen gewoon niet opdagen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    In de stad waar ik woon, is mogelijk de winterregeling ingegaan, daardoor rijden er minder bussen.
    Met mogelijk bedoel ik, dat het niet duidelijk wanneer de regeling is ingegaan. Het kon gisteren, 14 december zijn, of het kan aanstaande 21 december zijn.
    Gelukkig hoef ik alleen op maandagen met de bus en daarvan is aanstaande maandag voorlopig de laatste keer.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."