• Dus een paar vrienden wilden samen met mij een filmmarathon houden, een ontzettend leuk idee. Maar dit is nu al twee jaar lang constant uitgesteld (ik maak geen grapje), en ik had eigenlijk gedacht dat het er niet maar van zou komen. Toen kwam de oprichtster van de facebook-groep die bij de marathon hoort, opeens met het idee het in de kerstvakantie te doen. Ze wist dat ik het dan druk zou hebben met school en verhuizen, maar goed. Ik had ook wel tijd vrij kunnen maken. Een vriend van me stelde 3 januari voor, maar dan kan ik niet i.v.m. de quizlet meeting in Groningen. Dus ik dacht, ik zeg het even.

    Dus ik zei: 3 januari kan ik sowieso niet
    antwoord: Andere opties geven Marleen, niet passief afwijzen, actief opties geven of afmelden aub

    Dat vond ik nogal een rotantwoord. Zelfs bij de slechtste klantenservice ben ik nog nooit zo behandeld, en dan te bedenken dat het meisje (ook de organisator van de groep) één van mijn goede vriendinnen is! Dus ik heb gezegd dat ik niet kom. Een beetje kinderachtig, maar als het zo moet, ga ik toch liever even wat nuttigs doen voor school.

    Dus, de vraag aan jullie: heb ik gelijk of reageer ik een beetje overdreven?

    Edit: bedankt voor jullie antwoorden. Jullie hebben gelijk: mijn eerste reactie was niet zo netjes, en die was eerlijk gezegd ook uit woede. Dit is namelijk niet de eerste keer dat zoiets gebeurd. Ik heb sindsdien nog niets van haar gehoord. Nog tips over hoe ik dit verder netjes kan afhandelen?

    [ bericht aangepast op 16 dec 2014 - 18:26 ]


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Nou ja, overdreven niet maar je had bijvoorbeeld gewoon haar antwoord kunnen negeren en andere dagen door kunnen geven. Het is een optie van haar, dus dan neem ik aan dat ze dan ook wat met de informatie zullen doen als je het doorgeeft. Wel jammer dat je nu niet gaat.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Het was inderdaad nogal bot en onaardig, eerlijk gezegd zou ik ook de neiging hebben om te reageren zoals jij dat deed, maar het is wel erg overdreven. Door gelijk te zeggen dat je niet meer komt, ontneem je jezelf dat plezier ook.


    Your make-up is terrible

    Wat een kut reactie van haar. Maar om nou te zeggen dat je helemaal niet gaat.. Als je het leuk vind die marathon te doen, kan je natuurlijk wat andere data doorgeven.

    [ bericht aangepast op 16 dec 2014 - 17:58 ]

    Ik vind dat zij wat vriendelijker en een stuk minder bot had mogen reageren, maar ik ben ook van mening dat jij je inderdaad een beetje kinderachtig opstelt. Daarbij was het via Facebook, dus dan komen reacties meestal een stuk botter over dan ze werkelijk bedoeld worden. Ik zeg niet dat jij compleet fout zit, maar je zit ook niet helemaal juist naar mijn mening. x)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Assassin schreef:
    Het was inderdaad nogal bot en onaardig, eerlijk gezegd zou ik ook de neiging hebben om te reageren zoals jij dat deed, maar het is wel erg overdreven. Door gelijk te zeggen dat je niet meer komt, ontneem je jezelf dat plezier ook.


    Hmm, goed punt. Ik vind het idee van de marathon hartstikke leuk. Maar zoals in het topic staat: ik heb het vreselijk druk deze vakantie, en ik heb geen zin om tijd vrij te maken voor iemand die me zo behandeld.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Is dat letterlijk haar antwoord? Zo zakelijk en kil, wth. :'D


    "I shut my eyes in order to see.'

    Ik vind het wel naar overkomen, ja, zeker van een vriendin. :c Aan de andere kant, misschien bedoelde ze het helemaal niet zo, want ik kan me voorstellen dat ze een beetje gefrustreerd is als ze al twee jaar iets probeert te organiseren en via internet zijn dingen sowieso lastig in te schatten. Je hebt bovendien ook jezelf ermee als je het hierbij laat, want het lijkt me dat je eigenlijk wel graag naar die filmavond wilt. Misschien kun je eens uitleggen aan dat meisje dat je haar opmerking nogal vervelend vond?

    In ieder geval heel leuk dat je wel naar de Q meeting komt, trouwens. :3


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vind het ook geen aardig antwoord, van je vriendin. Wat vervelend zeg : (

    Ik denk wel dat de meeste ruzies / conflicten ontstaan doordat de ander dan vervolgens ook weer onaardig reageert, of zoals in jou geval, zegt 'Nou, dan kom ik niet meer'.
    Wanneer die ander (jij in dit geval) uitspreekt dat je het niet leuk vind dat ze zo doet, en hoe je er verder over denkt, zoals je nu in dit topic zegt eigenlijk, dan is er veel meer kans dat alles opgelost word : ) En dan zal je vriendin ook sneller inzien dat het niet zo'n aardig antwoord was, in plaats van dat ze nu misschien wat negatief over jou denkt omdat je niet mee wil (denkt zij waarschijnlijk).

    Dus wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik je reactie heel logisch vind, het is een onaardig antwoord dus aangezien je toch al niet kon op die datum die zij voorstellen én het word al 2 jaar uitgesteld, is het erg makkelijk om te zeggen dat je niet meer komt. Maar dat ik denk dat je er beter uit komt samen met je vriendinnen als je met hen bespreekt wat je hier net neerzet :)

    (Dit is positief bedoelt ^^ )

    Ik snap je reactie wel, maar ik zou persoonlijk een reactie neergezet hebben dat ze best normaal kan antwoorden. Als je, je direct afmeldt heb jij er ook geen plezier meer van. Het is trouwens wel een botte reactie van die vriendin, zeg.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik vind dat jullie allebei wel wat beter hadden kunnen reageren. Zij iets minder bot en jij had het misschien iets minder zwaar kunnen opnemen.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Wat ik hier proef is een bepaalde onuitgesproken frustratie. Ben jij van jezelf een ondernemend type, of juist een afwachtend type? Ik denk dat het daar nog wel eens aan gelegen kan hebben. Ik snap dat het voor jou niet fijn moet zijn over gekomen. Misschien moet je er eens over gaan praten.
    Toevallig heb ik vandaag een training feedback geven gehad. Je zou het bijvoorbeeld alsvolgt kunnen verwoorden:
    In het facebookevent van filmmarathon reageerde ik op de datum van 3 januari dat ik dan niet zou kunnen. Jij reageerde daar op met de volgende zin 'Andere opties geven Marleen, niet passief afwijzen, actief opties geven of afmelden aub'. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat je terechtwees. Het leek voor mij alsof je boos op me was. Herken je je in deze situatie?
    Dan laat je haar even praten. Vervolgens leg je uit hoe jij je voelde in die situatie, waarbij je haar NIKS verwijt maar je gevoelens naar jezelf toe trekt. Op die manier kun je het op een fijne manier uitpraten. Mocht je hulp nodig hebben laat het me dan weten! Ik help graag.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Wat ik hier proef is een bepaalde onuitgesproken frustratie. Ben jij van jezelf een ondernemend type, of juist een afwachtend type? Ik denk dat het daar nog wel eens aan gelegen kan hebben. Ik snap dat het voor jou niet fijn moet zijn over gekomen. Misschien moet je er eens over gaan praten.
    Toevallig heb ik vandaag een training feedback geven gehad. Je zou het bijvoorbeeld alsvolgt kunnen verwoorden:
    In het facebookevent van filmmarathon reageerde ik op de datum van 3 januari dat ik dan niet zou kunnen. Jij reageerde daar op met de volgende zin 'Andere opties geven Marleen, niet passief afwijzen, actief opties geven of afmelden aub'. Hierdoor kreeg ik het gevoel dat je terechtwees. Het leek voor mij alsof je boos op me was. Herken je je in deze situatie?
    Dan laat je haar even praten. Vervolgens leg je uit hoe jij je voelde in die situatie, waarbij je haar NIKS verwijt maar je gevoelens naar jezelf toe trekt. Op die manier kun je het op een fijne manier uitpraten. Mocht je hulp nodig hebben laat het me dan weten! Ik help graag.


    Bedankt voor je reactie! Ik heb helaas niet de kans haar de komende tijd face-to-face te zien. Werkt dit ook zo online? (over facebook-chat ofzo?)


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Bedankt voor je reactie! Ik heb helaas niet de kans haar de komende tijd face-to-face te zien. Werkt dit ook zo online? (over facebook-chat ofzo?)
    Dat zul je denk ik zelf een beetje moeten inschatten. Jij kent je vriendin het beste. Hoe reageert ze normaal op zulke situaties?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dat zul je denk ik zelf een beetje moeten inschatten. Jij kent je vriendin het beste. Hoe reageert ze normaal op zulke situaties?


    Goede vraag, eigenlijk. Ze slaat deze toon wel vaker aan, eigenlijk. Daar komt die frustratie ook vandaan. Ik denk dat ze me niet als gelijke ziet en ik ben bang dat ze dezelfde toon gaat gebruiken


    Rest in Peace, Son of Gondor

    SonOfGondor schreef:
    (...)

    Goede vraag, eigenlijk. Ze slaat deze toon wel vaker aan, eigenlijk. Daar komt die frustratie ook vandaan. Ik denk dat ze me niet als gelijke ziet en ik ben bang dat ze dezelfde toon gaat gebruiken
    Je zou het kunnen proberen in ieder geval. Wie weet wat er uit komt :) PB anders maar even mocht je nog vragen hebben.


    Life is hard and then we die