• Want wat zag ik daarnet op mijn rapport? Een buis voor Wiskunde, again. Ik weet dat ik niet altijd naar Wiskunde moet kijken, en enkel daarnaar, maar het is een vijfuursvak, en het telt dus voor meer dan dubbel zoveel mee als de vakken waar ik wél goed op gescoord heb voor mijn examens. Hieronder even een lijstje van mijn punten voor de examens, dan die voor dagelijks werk en dan die in totaal:

    Aardrijkskunde: 70 - 75 - 72
    Biologie: 72 - 58 - 66
    Chemie: 45 - 67 - 54
    Duits: 76 - 82 - 79
    Engels: 68 - 73 - 70
    Frans: 59 - 73 - 65
    Fysica: 61 - 64 - 62
    Geschiedenis: 81 - 89 - 84
    Godsdienst: / - 53 - 53 (dat, by the way, komt omdat we welgeteld twee testen hebben gehad voor godsdienst, waarbij we voor één één vraag hadden en ik had het verkeerde kadertje ingevuld. Het ging over hetzelfde.)
    Informatica: / - 85 - 85
    L.O.: / - 79 - 79
    M.O.: / - 88 - 88
    Nederlands: 74 - 74 - 74
    Wiskunde: 43 - 53 - 47


    Op zich niet slecht, maar dat wiskunde verpest dus weer alles, wat tot gevolg heeft gehad dat ik weer met rode ogen naar buiten kwam. Vakantietaak voor wiskunde, en een test voor chemie en voor wiskunde na de vakantie. Tof. Nu vraag je je misschien af waarom ik begon te huilen? Well, let's say: Omdat er in het ASO (VWO), naar mijn mening, veel te veel druk ligt op presteren en boven de tachtig halen - wat ik niet meer kàn sinds ik in het middelbaar zit - wat logisch is, want ik ben sowieso toch al een jaar jonger dan iedereen bij ons in klas en ik heb gewoon het ínzicht niet.
    Bon, ik heb er een gesprek over gehad met mijn zorgleerkracht daarnet (het ging niet alleen daarover, maar dat dus even terzijde.) Iemand die tips voor me heeft om beter te presteren of me er gewoon misschien minder van aan te trekken?
    En by the way, voor alle Belgjes: Waren jullie tevreden met jullie punten? (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Als ik wiskunde niet begrijp, kijk ik filmpjes op YouTube over de stof die ik moet leren. Is heel erg fijn en het helpt ook (:
    Maar telt wiskunde zo veel mee bij jullie? Bij ons is het ook een kernvak maar het is geen ramp als je onvoldoende staat. Het wordt alleen belangrijk bij het centraal examen want dan mag je enkel bij één kernvak (Nederlands, Engels, wiskunde) minimaal een vijf hebben, anders zak je voor je examen.
    Ik dacht trouwens dat blijten een schoolvak was.


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Page394 schreef:
    Als ik wiskunde niet begrijp, kijk ik filmpjes op YouTube over de stof die ik moet leren. Is heel erg fijn en het helpt ook (:
    Maar telt wiskunde zo veel mee bij jullie? Bij ons is het ook een kernvak maar het is geen ramp als je onvoldoende staat. Het wordt alleen belangrijk bij het centraal examen want dan mag je enkel bij één kernvak (Nederlands, Engels, wiskunde) minimaal een vijf hebben, anders zak je voor je examen.
    Ik dacht trouwens dat blijten een schoolvak was.

    Wiskunde is bij ons een hoofdvak en als dat het enige vak is waar je slecht op hebt en de andere vakken zijn goed, dan kunnen ze het nog wel door de vingers zien. Heb je bij wiskunde nog een onvoldoende voor een ander vak, kan je in de problemen komen. (:


    Take me to wonderland

    Lol ik las 'bijten' en vond het een beetje een rare titel.


    Spoiler alert: you will save yourself