• Hallo!

    Ik lig al de hele dag een beetje te dagdromen en te niksen, maar eindelijk is er eens iets goeds uitgekomen, namelijk: een idee voor een story. Ik weet echter nog niet of het al bestaat, dus ik vraag het maar aan jullie. Dit is het idee:

    Als we nu als afkortingen [H] nemen voor de hoofdpersoon en [B1], [B2], etc. nemen voor de bijpersonen, is het voor mij iets makkelijker.

    [H] doet al een tijdje een studie, maar het wordt ontzettend duur. De studie dreigt afgebroken te moeten worden in de toekomst, want het spaargeld raakt op. Dan wordt [H] ineens gebeld door [B1]. Hij heeft een project gevonden waar testpersonen voor worden gezocht. Het zal een hoop geld opbrengen en de mensen die testen zullen rijkelijk worden beloond. [B1] is razend enthousiast, zegt dat [B2] en [B3] ook meedoen, en zegt daarna dat hij het formulier heeft gemaild naar [H]. Daarna hangt hij op. Hij geeft [H] geen tijd om verder na te denken. [H] ziet tot haar grote schrik, als ze de uitnodiging uitprint, dat ze aan de late kant is. Ze gaat naar het adres van het formulier en komt in een zaal terecht waar ze haar vrienden dobbelstenen ziet rollen. Het lijkt een spel, maar er is meer. Als ze de dobbelstenen gooien, gaat het bordspel open en komt er een kaart met een uitdaging uit. Ze moeten de kaart aanpakken, er lijkt geen andere optie mogelijk, en dan verdwijnen ze. Een voor een verdwijnen al drie vrienden. Dan komt ineens de spelleider in beeld. Hij heeft een boek bij zich, de spelregels, en die moet ze ondertekenen anders zullen haar vrienden sowieso sterven. Ze ondertekent en wordt daardoor ook speler in het spel.

    Zal ze al haar vrienden kunnen redden? Of zal ook haar ziel in het spel worden gezogen daardoor geen rust kunnen vinden?


    Weet iemand misschien ook een titel hiervoor? :3
    Ideeën die we inmiddels hebben:

    - Bordspel.
    - Dobbelen/Dobbelstenen.
    - Spel der levens (of Spel der doden)
    - Doom Dice
    - Roll the Dice

    [ bericht aangepast op 2 jan 2015 - 1:15 ]


    26 - 02 - '16

    Klinkt vet! Waarschuw me als je het online zet. :3

    Keynes schreef:
    Klinkt vet! Waarschuw me als je het online zet. :3


    Will do :3


    26 - 02 - '16

    Het klinkt een beetje als het boek drakentemmers, al worden ze daar in een videogame gezogen dacht ik. Het kan bet zijn dat het er niet op lijkt, al een tijd geleden(denk aan 5/6 jaar terug) gelezen


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    JamesPotter schreef:
    Het klinkt een beetje als het boek drakentemmers, al worden ze daar in een videogame gezogen dacht ik. Het kan bet zijn dat het er niet op lijkt, al een tijd geleden(denk aan 5/6 jaar terug) gelezen


    Dat boek ken ik helemaal niet. Maar dit is geen videogame, in dit verhaal zal het om een bordspel gaan met speelkaarten en dobbelstenen.


    26 - 02 - '16

    Keynes schreef:
    Klinkt vet! Waarschuw me als je het online zet. :3


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Op één of andere manier moet ik aan Jumanji denken (door dat bordspel enz), maar het lijkt er niet op hoor. Lijkt me een leuk idee, dus als je er mee begint, wil je me dan waarschuwen?

    [ bericht aangepast op 1 jan 2015 - 16:53 ]


    16 - 09 - '17

    Het klinkt een beetje als een vage film die ze met kerst draaiden, maar dat was anders volgens mij. (weet niet meer hoe die film heette, maar Kristen Stewart en Josh Hutcherson speelden er in mee) Dat was ook met een bordspel, maar iets heel anders dan wat jij hier omschreven hebt. Klinkt wel vet


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Gaudino schreef:
    Het klinkt een beetje als een vage film die ze met kerst draaiden, maar dat was anders volgens mij. (weet niet meer hoe die film heette, maar Kristen Stewart en Josh Hutcherson speelden er in mee) Dat was ook met een bordspel, maar iets heel anders dan wat jij hier omschreven hebt. Klinkt wel vet


    Dat was Zatura (:
    Het lijkt er wel een beetje op en toch ook wel op Jumanji, maar ik denk dat het wel origineel genoeg is. (:


    Mhm?

    Klinkt vet! Wil je me waarschuwen als je het online zet?


    -

    Ik zal jullie allemaal waarschuwen. Wat mooi dat er zoveel enthousiastelingen zijn (bloos)


    26 - 02 - '16

    Nu wil ik de story wel graag uitschrijven, maar ik heb een titel nodig. Weten jullie misschien iets? :3


    26 - 02 - '16

    Keynes schreef:
    Klinkt vet! Waarschuw me als je het online zet. :3


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Lacrimarum schreef:
    (...)


    Sure (:


    26 - 02 - '16

    Weet iemand nog een titel? Nederlands of Engels, het maakt niet uit! :3


    26 - 02 - '16

    Insouciant schreef:
    Weet iemand nog een titel? Nederlands of Engels, het maakt niet uit! :3


    Gewoon iets simpels zoals ;
    - Bordspel.
    - Dobbelen/Dobbelstenen.
    - Spel der levens (of Spel der doden)

    Ik ben inspiratieloos. Dezen zijn heel slecht. Sorry. Misschien kun je er zelf nog wat uithalen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!