• Nou goed, ik krijg dus maandag 5 januari een beugel. Niet een groot nieuws zeker, maar ik ben zo nieuwsgierig. Heeft iemand ervaring met een beugel? Doet het pijn? En hoe gaan de behandelingen en de eerste paar dagen? En wat kan ik eten?

    Zo een krijg ik er:



    WARNING:
    Sorry, ik ben een beetje een stresskip als het op nieuwe dingen aankomt waar ik niks van weet. (;

    ER VLOLGT LATER MEER BEUGELNIEUWS, DUS HOUD HET TOPIC IN DE GATEN!

    ;)

    Als je de beugel er in krijgt doet het niet zoveel pijn. Pas de avond die erop volgt ga je het echt voelen en vanaf daar gaat het bergafwaarts haha. Dus zorg in ieder geval dat je altijd veel aspirines bij de hand hebt.
    Je krijg ook van dat wax spul mee om op je beugel te smeren als het in je wang prikt, maar eigenlijk raad ik aan dat zo min mogelijk te gebruiken. Op den duur is je wang namelijk niet meer zo zacht, waardoor je de pijn (bijna) niet meer voelt.
    Ik zou er voor zorgen dat je veel vla/yoghurt hebt. Dat is echt hemels als je niets anders kan eten.

    Bij mij deed het de eerste week pijn, maar daarna werd het al snel minder. Soep, vla en yoghurt zijn inderdaad dingen die je makkelijk naar binnen kan werken, vooral de eerste week zou ik dus niet aanraden om harde dingen te eten.
    Je krijgt inderdaad wax mee, maar ik heb dat maar zelden hoeven gebruiken.
    Ik raad je wel aan om muziek mee te nemen als je beugel erin wordt gezet, dan lijkt het toch nog iets korter. Ik mocht één oortje in, zodat ze wel nog gewoon tegen me kon praten.

    Eigenlijk valt het nog best wel mee, alleen als je een nieuwe draad of zo hebt is het weer een dag dat je het voelt.
    Ik zou me niet zo druk maken, als ik jou was, je overleeft het wel. c:

    De eerste week doet vaak het meeste pijn. En inderdaad, eet iets zachts of zo. Ik was eigenwijs genoeg om gewoon te eten, de pijn is dan meestal niet meer te verdragen.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Het plaatsen van de beugel duurt vrij lang, maar doet geen pijn. De dagen daarna zal het flink pijn doen tho, vooral eten.


    i put the fun in funeral

    Ik vond de beugel niet echt pijn doen, maar ik had wel last van blaren door dat ijzer. Was hielp voor geen meter, dus het was echt even doorbijten met die blaren. Qua eten heb ik gewoon vrijwel alles kunnen eten, maar de eerste twee dagen zou ik geen stokbrood of biefstuk nemen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik had echt bijna geen pijn, alleen de eerste dag een beetje en ik at toen gewoon nog alles. Het deed eigenlijk meer pijn als bij een afspraak bij de ortho de beugel strakker gedraaid werd. Die was heb ik trouwens nooit gebruikt.


    Take risks and conquer your fears.

    Het plaatsen deed bij mij helemaal geen pijn. Ik vond het alleen irritant dat er best wel lang handen in je mond zitten en dat vind ik gewoon vervelend. Nadat je beugel is gezet voelt het best wel raar aan op je lippen enzo maar dat went snel. Bij mij ging het 's avonds wel pijn doen maar niet verschrikkelijk en de dag daarna deed het ook nog wel een beetje pijn maar dat was snel weer over. Je moet gewoon lekker veel yogurt, bananen en marshmallows eten want dat is pijnloos. Je moet met een beugel om de maand het draadje laten aandraaien, dat kan soms even irriteren maar doet niet echt pijn ofzo.


    -

    Het plaatsen doet geen pijn. De dagen erna gaat het flink pijn doen. Als het te pijn doet kan je altijd nog een[pijnstiller nemen Het is niet aan te raden om vast voedsel te eten als je een pijnstiller op hebt, want dat doet net zo zeer.
    Ik had zelf heel erg last van pijn en blaren. Volgens mij krijg je ook wax. Gebruik het zo min mogelijk, want dan went je wang sneller aan je beugel. Eet vooral soep, yoghurt en vla.


    Seasons will change, but I shall remain

    Dat is toch geen beugel maar gewoon blokjes? :') of misschien noemen ze dat hier zo.. alleszins: het erop zetten doet inderdaad niet zoveel pijn. Waarschijnlijk moet je die 'beugel' voor eventjes en na een tijdje doet het al geen pijn meer en kan je zo goed als alles eten! Ik wil je wel waarschuwen voor eten zoals kip curry, eten met felle kleuren zie je sneller zitten.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Dat is toch geen beugel maar gewoon blokjes? :') of misschien noemen ze dat hier zo.. alleszins: het erop zetten doet inderdaad niet zoveel pijn. Waarschijnlijk moet je die 'beugel' voor eventjes en na een tijdje doet het al geen pijn meer en kan je zo goed als alles eten! Ik wil je wel waarschuwen voor eten zoals kip curry, eten met felle kleuren zie je sneller zitten.


    Hier brackets, maar het is nog steeds een beugel hoor.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Hier brackets, maar het is nog steeds een beugel hoor.



    Bij ons heet het slotjes :')


    -

    Burnley schreef:
    De eerste week doet vaak het meeste pijn. En inderdaad, eet iets zachts of zo. Ik was eigenwijs genoeg om gewoon te eten, de pijn is dan meestal niet meer te verdragen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    De beugelplaatsen voelt heel erg raar. De eerste dag ook. Ik raad je aan om wat zachtere dingen te eten omdat het wel wat pijn kan doen. Ook raad ik je aan om de eerste twee weken in de nacht de wax op de plaatjes te doen omdat anders je binnen kant van de lip een beetje open kan gaan. Opich valt het erg mee. Het is even wennen en als het draadje aangetrokken word doet het weer heel even wat pijn.

    Ik heb zelf eerst vier jaar zo'n beugel gehad en daarna nog vier maanden nu ben ik weer beugelloos. Hoewel ik mijn eerste keer nooit wax had gebrukt en nergens last van had. Heb ik de tweede keer tot twee maanden lang de wax gebruikt omdat het open lag. l

    Het valt mee maak je niet zo druk. Ik vind zelf de beugel eraf halen veel irritanter omdat het dan voor je gevoel je gebit eruit getrokken word en vervolgens lijkt het alsof je alleen nog maar tandvlees hebt.


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Bij mij voelde het eerst heel erg raar, maar pas na een tijdje ging het echt pijn doen. Ik kreeg geen wax en heb best vaak wondjes in mijn mond, maar het went.
    Iedere maand gaan ze de beugel strakker zetten/er een dikkere stang doorheen doen en dan doet het iedere keer weer wat pijn, maar het gaat redelijk snel over. Alleen die elastiekjes zijn duivels.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Tigresse schreef:
    Ik vond de beugel niet echt pijn doen, maar ik had wel last van blaren door dat ijzer. Was hielp voor geen meter, dus het was echt even doorbijten met die blaren. Qua eten heb ik gewoon vrijwel alles kunnen eten, maar de eerste twee dagen zou ik geen stokbrood of biefstuk nemen.


    Hele appels eten kan ik je ook afraden.


    Spoiler alert: you will save yourself