• Nou goed, ik krijg dus maandag 5 januari een beugel. Niet een groot nieuws zeker, maar ik ben zo nieuwsgierig. Heeft iemand ervaring met een beugel? Doet het pijn? En hoe gaan de behandelingen en de eerste paar dagen? En wat kan ik eten?

    Zo een krijg ik er:



    WARNING:
    Sorry, ik ben een beetje een stresskip als het op nieuwe dingen aankomt waar ik niks van weet. (;

    ER VLOLGT LATER MEER BEUGELNIEUWS, DUS HOUD HET TOPIC IN DE GATEN!

    ;)

    Biblio schreef:
    (...)

    Ik zou juist op de tafel springen van geluk :x ik bedoel een beugel kan er leuk uitzien maar is uiterst onprettig

    En laten we zwijgen over de kostprijs. Ook al wordt bijna alles en de maandelijkse bezoeken terugbetaald , het blijft kostelijk.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    324B21 schreef:
    (...)
    En laten we zwijgen over de kostprijs. Ook al wordt bijna alles en de maandelijkse bezoeken terugbetaald , het blijft kostelijk.


    Ja nogal ja, ik kom elke maand langs voor een controle van mijn buitenboord, weer €30 betalen -,- en das nog 'goedkoop'

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 15:23 ]


    I just caught the wave in your eyes

    324B21 schreef:
    (...)
    En laten we zwijgen over de kostprijs. Ook al wordt bijna alles en de maandelijkse bezoeken terugbetaald , het blijft kostelijk.

    Ik had de kosten gezien om mijn beugel eruit te halen. Er stonden echt belachelijke prijzen op

    [ bericht aangepast op 6 jan 2015 - 15:29 ]


    Seasons will change, but I shall remain

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Ik had de kosten gezien om mijn beugel eruit te halen. Er stonden echt belachelijke prijzen op


    Ik zou nu bijna overwegen orthodontist te worden, er zijn tegenwoordig zoveel jongeren met beugels dat je met die prijzen zo rijk bent :')


    I just caught the wave in your eyes

    Biblio schreef:
    (...)

    Ik zou nu bijna overwegen orthodontist te worden, er zijn tegenwoordig zoveel jongeren met beugels dat je met die prijzen zo rijk bent :')


    Voor het geld dat ze krijgen, wil ik t wel worden. :'D


    wat was dit ookalweer

    Biblio schreef:
    (...)

    Ik zou nu bijna overwegen orthodontist te worden, er zijn tegenwoordig zoveel jongeren met beugels dat je met die prijzen zo rijk bent :')

    Ja bijna wel :'D.


    Seasons will change, but I shall remain

    Nederlanders van <18 jaar hoeven toch geen cent te betalen voor tandarts en orthodontist?


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    Nederlanders van <18 jaar hoeven toch geen cent te betalen voor tandarts en orthodontist?

    Als je verzekerd bent heb je mazzel. Meestal hebben verzekeringen een maximen met bedragen en jaren. Als je daar overheen zit mag je gewoon betalen


    Seasons will change, but I shall remain

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Als je verzekerd bent heb je mazzel. Meestal hebben verzekeringen een maximen met bedragen en jaren. Als je daar overheen zit mag je gewoon betalen

    In België bij de christelijke mutualiteit moet je voor je maandelijkse bezoeken ook niets betalen. Alleen het extra honorarium, wat bij mij iets van 2 euro was.
    Dan nog. De kosten van de beugel zelf moet je grotendeels uit je eigen zak betalen. En de beugel die ik kreeg achteraf moest ik ook zelf betalen. (zo'n doorschijnende beugel ter vervanging van een draadje achter me tanden). Dat zijn ook al een paar honderd euro's...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Als je verzekerd bent heb je mazzel. Meestal hebben verzekeringen een maximen met bedragen en jaren. Als je daar overheen zit mag je gewoon betalen

    Idd, plus wordt alleen betaald bij je eerste beugel. Als je een 2de keer een beugel moet nemen, is er geen tussenkomst meer van verzekering/ziekenkas. Dan is het je eigen schuld dat je er 1 opnieuw moet, omdat je je nachtbeugel niet hebt gedragen of zo. :'P


    Ik wil een tuin vol egels

    324B21 schreef:
    (...)
    In België bij de christelijke mutualiteit moet je voor je maandelijkse bezoeken ook niets betalen. Alleen het extra honorarium, wat bij mij iets van 2 euro was.
    Dan nog. De kosten van de beugel zelf moet je grotendeels uit je eigen zak betalen. En de beugel die ik kreeg achteraf moest ik ook zelf betalen. (zo'n doorschijnende beugel ter vervanging van een draadje achter me tanden). Dat zijn ook al een paar honderd euro's...

    Zo'n nachtbeugel? Heb ik ook, en dat kostte mij maar €70 (zonder tussenkomst) denk ik. Maar kan me vergissen.


    Ik wil een tuin vol egels

    FoxAngel schreef:
    (...)
    Zo'n nachtbeugel? Heb ik ook, en dat kostte mij maar €70 (zonder tussenkomst) denk ik. Maar kan me vergissen.

    Ik dacht dat het 200/300 euro was (met levenslang herstel bij beschadiging)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Als je verzekerd bent heb je mazzel. Meestal hebben verzekeringen een maximen met bedragen en jaren. Als je daar overheen zit mag je gewoon betalen

    Iedereen is verzekerd though. En je hebt er je leven lang plezier van, een beugel, dus het is een goede investering.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Adara schreef:
    (...)
    Iedereen is verzekerd though. En je hebt er je leven lang plezier van, een beugel, dus het is een goede investering.

    Het ziet niet in de basisverzekering. Het is inderdaad een goede investering. Hoe irritant dat ding ook is geweest, ik ben blij dat ik er een heb gehad.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Het ziet niet in de basisverzekering. Het is inderdaad een goede investering. Hoe irritant dat ding ook is geweest, ik ben blij dat ik er een heb gehad.

    Die kan je aanpassen, maar een verzekering waar beugels onder vallen is inderdaad weer duurder.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."