• Nou goed, ik krijg dus maandag 5 januari een beugel. Niet een groot nieuws zeker, maar ik ben zo nieuwsgierig. Heeft iemand ervaring met een beugel? Doet het pijn? En hoe gaan de behandelingen en de eerste paar dagen? En wat kan ik eten?

    Zo een krijg ik er:



    WARNING:
    Sorry, ik ben een beetje een stresskip als het op nieuwe dingen aankomt waar ik niks van weet. (;

    ER VLOLGT LATER MEER BEUGELNIEUWS, DUS HOUD HET TOPIC IN DE GATEN!

    ;)

    Kan ik wel gewoon brood eten? Of cornflakes, weet ik veel. (:

    Zeila schreef:
    Kan ik wel gewoon brood eten? Of cornflakes, weet ik veel. (:


    Bij mij deed dat allebei erg veel pijn.


    "At least I am much stronger than when I was unaware of my own weakness."

    Zeila schreef:
    Kan ik wel gewoon brood eten? Of cornflakes, weet ik veel. (:


    Als je de korst van het brood snijdt en de cornflakes even in de melk laat weken, moet dat prima te doen zijn.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Zeila schreef:
    Kan ik wel gewoon brood eten? Of cornflakes, weet ik veel. (:


    Brood eten is voor de eerste paar dagen pijnlijk. Als je wel brood eet, raad ik je aan om niet de broodkorsten te eten


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik krijg binnenkort een slotjes, heb nu alleen een buitenboord. Deze doet erg pijn in t begin en is niet prettig om mee te slapen (en je moet ermee slapen..).


    I just caught the wave in your eyes

    NoStranger schreef:
    (...)

    Hele appels eten kan ik je ook afraden.

    Dat mag je normaal gezien niet in de hele periode dat je die beugel draagt. Ook wortels (rauw) eten is niet aan te raden. In het algemeen groenten/fruit waar je stevig in moet bijten. Er kan dan een draadje knappen en dat is niet aangenaam.

    Ik heb niet al te veel last gehad van die beugel. In het begin zeker niet. Naar het einde toe wel. De draden werden toen extreem aangedraaid bij mij. Van elastiekjes heb ik niet veel pijn gehad. Wel veel pijn bij een extra ingreep die moest gebeuren (een tand die niet uitkwam, ergens ver weg zat die naar beneden getrokken moest worden)
    Het is gewoon geluk hebben. Of je weinig pijn hebt, welke tandarts je hebt, of de draadjes in je wang prikken...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oh, en niet te hard bijten op je eten, als je beugel geen pijn meer doet.
    Ik heb een keer een plaatje kapot gebeten, waardoor de draad er niet meer uit ging, ze moesten het plaatje er dus afhalen en een nieuwe plaatsen.
    Voorkomen is altijd beter, dus ik zeg het maar even. c:

    Biblio schreef:
    Ik krijg binnenkort een slotjes, heb nu alleen een buitenboord. Deze doet erg pijn in t begin en is niet prettig om mee te slapen (en je moet ermee slapen..).

    Ik heb ook een buitenboord gehad. Ik was zo blij dat ik na een jaar van dat ding af was. Heel erg onprettig om mee te slapen ._.


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb er al een voor drie jaar denk ik. En ik mag nog twee jaar, hoera. Bij mij moesten er eerst nog allemaal tanden uitgetrokken worden en weet ik veel wat onzin. Ik vind het vooral vervelend dat het eten tussen je beugel gaat zitten, je krijgt het er alleen uit in de ochtend en de avond maar overdag moet je er gewoon mee rondlopen. In het begin doet het ook echt hels veel pijn. Ik moet ze morgen weer strakker laten zetten, doet ook zo'n pijn. Succes!

    Ik heb er tot nu toe nog niet zo veel last van gehad en ik kon in het begin gewoon alles eten, behalve harde dingen zoals appels en wortels.


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    nee geen ervaring jammer genoeg. Ik had de tandarts letterlijk gesmeekt om een beugel maar nee hoor. meneer vond dat mijn tanden goed waren. ik vind dat het juist heel schattig staat.

    nou vertel je ervaring hoe is je eerste dag gegaan aangezien het vandaa 5 januari is.


    It's better to look back on life and say: I cant believe I did that. Than to look back and say: I wish I did that.

    minerva66 schreef:
    nee geen ervaring jammer genoeg. Ik had de tandarts letterlijk gesmeekt om een beugel maar nee hoor. meneer vond dat mijn tanden goed waren. ik vind dat het juist heel schattig staat.

    nou vertel je ervaring hoe is je eerste dag gegaan aangezien het vandaa 5 januari is.


    Ik zou juist op de tafel springen van geluk :x ik bedoel een beugel kan er leuk uitzien maar is uiterst onprettig


    I just caught the wave in your eyes

    Ideomotor schreef:
    (...)
    Ik heb ook een buitenboord gehad. Ik was zo blij dat ik na een jaar van dat ding af was. Heel erg onprettig om mee te slapen ._.


    Helemaal mee eens, doeidoei nachtrust


    I just caught the wave in your eyes

    Biblio schreef:
    (...)

    Ik zou juist op de tafel springen van geluk :x ik bedoel een beugel kan er leuk uitzien maar is uiterst onprettig

    Nou ja, ik heb ook een vriendin die nooit een beugel 'nodig' heeft gehad, en zij baalt ook omdat mijn tanden (beugel) heel mooi recht staan nu, terwijl die van haar wel schuin staan hier en daar (valt helemaal niet op, maar goed). Toen ik een beugel had was ik jaloers op haar, maar nu 'ie er al een tijdje uit is ben ik er blij mee.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    In het begin deed het een beetje pijn maar dat was alles. Voor de rest heb ik nergens last van gehad.


    "Ignite, my love. Ignite."