• Occulta Insula


    Het Veen Lyceum uit Rotterdam gaat met 5 havo en vwo op werkweek naar de Ardenne, halverwege de week word een groep van tieners als straf naar huis gestuurd. Op de busreis terug gebeurd er iets raars. De bus rijd het ene moment op de snelweg en het volgende moment valt het wegdek onder de wielen vandaan. De bus valt zo'n anderhalve meter naar beneden en staat dan midden op een strand.
    Er ontstaat paniek in de groep. Waar zijn ze? Waarom zijn de buschauffeur en de docent er niet?
    Een ding is duidelijk, ze zijn niet alleen op het eiland. Er zijn nog twee andere groepen: de watermacht en de woudstam.
    De woudstam noemt het eiland Occulta Insula, wat verborgen eiland betekend aangezien nog nooit iemand een manier heeft gevonden om de buitenwereld te laten weten dat het eiland bestaat.

    De tieners hebben de bus en hun koffers/tassen bij zich op het eiland. Dit zijn de enige moderne spullen die op het eiland te vinden zijn. Er is geen telefoonbereik.
    De watermacht bestaat voornamelijk uit rovers en vissers. Hun voorouders waren piraten die tijdens een gevecht op zee ineens op Insula Carcerem aan strandde zo'n 300 jaar geleden. Het schip was zo kapot dat het niet echt meer varen kon daarom hebben ze er een dorp uit gebouwd. Ze leven van de vis die ze op de open zee vangen en van wat ze hebben kunnen plunderen van de woudstam. Ze voeren al jaren een strijd met de woudmensen. Dat geen van beide tot nu toe gewonnen heeft. Nadat hun kogels opraakte zijn ze over gestapt op kruisbogen om mensen mee neer te schieten. Ze hebben nog wel hun kanonnen om hun dorp te verdedigen.
    De woudstam is al het langst op het eiland. Ze kennen het eiland als hun broekzak en voeren al eeuwen een strijd met de watermacht. Ze zijn een trots krijger volk en ze leren hun kinderen al van jongs af aan hoe ze moeten vechten. Toen de piraten naar het eiland kwamen boden ze hen een plaats aan in hun stam voornamelijk uit nieuwsgierigheid over hoe de wereld er toen uit zou zien, maar de piraten weigerden en beroofden hen. Het is mogelijk dat ze de tieners uit diezelfde nieuwsgierigheid ook een plaats in hun stam aanbieden of in ieder geval hen niet direct zullen aanvallen, maar het kan ook zijn dat ze door het verraad van de piraten ze nieuwkomelingen niet zullen vertrouwen. De woudstam leeft van de dieren die ze houden, de groentes die ze verbouwen, de jacht en de vruchten die ze plukken.


    Invullijstje:
    Tieners:
    Naam:
    Leeftijd (16/17):
    Groep:
    Reden dat je naar huis word gestuurd:
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Extra:


    Watermacht:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (leider, visser, rover, etc.):
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. sabel, kruisboog, dolk):
    Extra:


    Woudstam:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (krijger, leider, boer, etc.):
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. pijl en boog, zwaard, mes):
    Extra:



    Rollen: [nog plaatsen vrij]

    Tieners: (graag jongens en meisjes gelijk houden)
    - Maria Jansen Geleninja (1)
    - gereserveerd CaptianHook
    - Clinton Richard Logan Phortion (2)
    - Nico Simon McCartney CaptianHook (3)
    - gereserveerd Mashtonx
    Watermacht:
    - Clarissa Geleninja (1)
    - Castella Genevieve Phortion (2)
    Woudstam:
    - Qing 'Q' Minho Lee Sobremesa (4)
    - Marween Nashwa Gandilo Gotika (5)
    - Thomas Dean Ying. HemmingsMyHero (7)


    Faceclaims:
    Cara Delevingne & Ki-Hong Lee ComingToTheTree
    Lilly Collins Geleninja
    Kaya Scodelario Recentia
    Dylan O'Brien WhereITold
    Calum HoodHemmingsMyHero


    Reservaties blijven 4 dagen staan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 17:36 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mashtonx schreef:
    Mag ik een jongen een tiener?


    Tiener jongen of iets anders?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    Tiener jongen of iets anders?

    Een tiener als dat mag (:


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Mashtonx schreef:
    (...)
    Een tiener als dat mag (:


    Je staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    (yeah) Party


    ~My Mind Is Free~

    Mag ik er nog een vrouwelijk karakter bij? Waar maakt mij niet uit c:


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    CaptianHook schreef:
    Mag ik er nog een vrouwelijk karakter bij? Waar maakt mij niet uit c:


    Ooh, maybe kun je friends worden met Marween :D:D


    ~My Mind Is Free~

    Gotika schreef:
    (...)

    Ooh, maybe kun je friends worden met Marween :D:D


    Mijn plan was om haar dan niet ouder dan 22 te maken ;x


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Who cares, als jongvolwassene kun je nog wel bevriend zijn met ouder iemand? Toch?


    ~My Mind Is Free~

    CaptianHook schreef:
    Mag ik er nog een vrouwelijk karakter bij? Waar maakt mij niet uit c:


    Ik heb je bij de tieners neer gezet.

    Sorry dat ik even niet reageerde. Ik ben donderdag door een auto aangereden en nog altijd aan het herstellen van de klap. Het gaat nu wel weer iets beter met me, maar ik moet nog rustig aan doen.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    Ik heb je bij de tieners neer gezet.

    Sorry dat ik even niet reageerde. Ik ben donderdag door een auto aangereden en nog altijd aan het herstellen van de klap. Het gaat nu wel weer iets beter met me, maar ik moet nog rustig aan doen.


    Whoow! Beterschap. Ik ben nooit aangereden door een auto, maar het lijkt me erg pijnlijk! Met de fiets was al pijnlijk, vraag me niet waarom ik aangereden ben door een fietser, de verklaring, ik ben klein..
    Beterschap en hier een knuffel!!


    ~My Mind Is Free~