• Occulta Insula


    Het Veen Lyceum uit Rotterdam gaat met 5 havo en vwo op werkweek naar de Ardenne, halverwege de week word een groep van tieners als straf naar huis gestuurd. Op de busreis terug gebeurd er iets raars. De bus rijd het ene moment op de snelweg en het volgende moment valt het wegdek onder de wielen vandaan. De bus valt zo'n anderhalve meter naar beneden en staat dan midden op een strand.
    Er ontstaat paniek in de groep. Waar zijn ze? Waarom zijn de buschauffeur en de docent er niet?
    Een ding is duidelijk, ze zijn niet alleen op het eiland. Er zijn nog twee andere groepen: de watermacht en de woudstam.
    De woudstam noemt het eiland Occulta Insula, wat verborgen eiland betekend aangezien nog nooit iemand een manier heeft gevonden om de buitenwereld te laten weten dat het eiland bestaat.

    De tieners hebben de bus en hun koffers/tassen bij zich op het eiland. Dit zijn de enige moderne spullen die op het eiland te vinden zijn. Er is geen telefoonbereik.
    De watermacht bestaat voornamelijk uit rovers en vissers. Hun voorouders waren piraten die tijdens een gevecht op zee ineens op Insula Carcerem aan strandde zo'n 300 jaar geleden. Het schip was zo kapot dat het niet echt meer varen kon daarom hebben ze er een dorp uit gebouwd. Ze leven van de vis die ze op de open zee vangen en van wat ze hebben kunnen plunderen van de woudstam. Ze voeren al jaren een strijd met de woudmensen. Dat geen van beide tot nu toe gewonnen heeft. Nadat hun kogels opraakte zijn ze over gestapt op kruisbogen om mensen mee neer te schieten. Ze hebben nog wel hun kanonnen om hun dorp te verdedigen.
    De woudstam is al het langst op het eiland. Ze kennen het eiland als hun broekzak en voeren al eeuwen een strijd met de watermacht. Ze zijn een trots krijger volk en ze leren hun kinderen al van jongs af aan hoe ze moeten vechten. Toen de piraten naar het eiland kwamen boden ze hen een plaats aan in hun stam voornamelijk uit nieuwsgierigheid over hoe de wereld er toen uit zou zien, maar de piraten weigerden en beroofden hen. Het is mogelijk dat ze de tieners uit diezelfde nieuwsgierigheid ook een plaats in hun stam aanbieden of in ieder geval hen niet direct zullen aanvallen, maar het kan ook zijn dat ze door het verraad van de piraten ze nieuwkomelingen niet zullen vertrouwen. De woudstam leeft van de dieren die ze houden, de groentes die ze verbouwen, de jacht en de vruchten die ze plukken.


    Invullijstje:
    Tieners:
    Naam:
    Leeftijd (16/17):
    Groep:
    Reden dat je naar huis word gestuurd:
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Extra:


    Watermacht:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (leider, visser, rover, etc.):
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. sabel, kruisboog, dolk):
    Extra:


    Woudstam:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (krijger, leider, boer, etc.):
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. pijl en boog, zwaard, mes):
    Extra:



    Rollen: [nog plaatsen vrij]

    Tieners: (graag jongens en meisjes gelijk houden)
    - Maria Jansen Geleninja (1)
    - gereserveerd CaptianHook
    - Clinton Richard Logan Phortion (2)
    - Nico Simon McCartney CaptianHook (3)
    - gereserveerd Mashtonx
    Watermacht:
    - Clarissa Geleninja (1)
    - Castella Genevieve Phortion (2)
    Woudstam:
    - Qing 'Q' Minho Lee Sobremesa (4)
    - Marween Nashwa Gandilo Gotika (5)
    - Thomas Dean Ying. HemmingsMyHero (7)


    Faceclaims:
    Cara Delevingne & Ki-Hong Lee ComingToTheTree
    Lilly Collins Geleninja
    Kaya Scodelario Recentia
    Dylan O'Brien WhereITold
    Calum HoodHemmingsMyHero


    Reservaties blijven 4 dagen staan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 17:36 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.


    Qing 'Q' Minho Lee


    × Naam ×
    Qing Minho Lee {Kju-hing Mien-ho Lie} is zijn volledige naam, maar de meeste noemen hem gewoon Q. Hij stelt zich meestal ook voor met 'Qing, maar zeg maar Q'. Ook omdat hij te lui is mensen te leren hoe je zijn naam uit spreekt.

    × Leeftijd ×
    Q is nu 21 jaar oud, geboren op een bijzonder hete dag. Ze houden geen datums bij, maar het was waarschijnlijk ergens midden in de zomer.

    × Groep ×
    Q hoort bij de Woudstam, waar hij ook onderbevelhebber is. Je zou het kunnen zien als een soort Second in Command.

    × Rang ×
    Q hoort dus bij de leiders, maar hij is ook een jager en verkenner. Hij kan goed met wapens omgaan en kent het gehele gebied uit zijn hoofd.

    × Uiterlijk ×
    Q heeft een zongebruinde huid en een sterk en gezond lichaam. Dankzij het buiten leven en de dagelijkse uitputting is hij best wel gespierd. Q heeft donker haar dat meestal warrig op zijn hoofd ligt. Hij zorgt ervoor dat het altijd kort blijft, anders ligt het vaak in zijn ogen. Zijn ogen zijn best wel klein, en bruin gekleurd. Hij heeft volle lippen en normale wenkbrauwen. Op zich is Q wel knap, maar hij heeft zelf geen idee, dankzij het gebrek aan spiegels in het woud.

    × Innerlijk ×
    Q is een doorzetter. Dat is een overduidelijke eigenschap van deze jongenman. Als hij iets wilt, zorgt hij dat hij het krijgt. En als het niet lukt, dan probeert hij het opnieuw. Hij werkt hard om Occulta levend te houden, en is daardoor ook Second in Command.
    Q is ook iemand die goed kan leiden; hij weet hij het moet en het it in zijn bloed. Toch is hij niet arrogant erover; integendeel, hij heeft een verschrikkelijke hekel aan arrogante mensen. Zelf is Q wel zelfverzekerd, maar hij zegt dat niet hardop.
    Ook is Q erg sarcastisch. Hij bedoelt dit niet gemeen, hij vindt het gewoon een leukere manier van praten. Sarcasme maakt het leven voor hem wat minder ongezellig en puur alleen werken. Hij gaat helemaal stuk als hij iets sarcastisch zegt maar het anders word opgevat.
    Daarnaast is Q erg brutaal. Hij doet en zegt dingen gewoon als hij dat zo vindt. Moeilijk doen en hints geven en al die shit, daar doet hij niet aan. Hij zegt het gewoon in iemands gezicht of hij zegt het niet. Bij hem hoef je dus nooit bang te zijn dat hij je niet mag maar doet alsof hij dat wel doet. Dat soort dingen doet hij niet.
    Koppigheid is een andere eigenschap van Q, maar dat was denk ik wel duidelijk. Hij gelooft andere mensen niet echt snel tenzij hij het zelf kan zien. Maar soms kan hij gewoon zien aan mensen of ze de waarheid vertellen, en dan zal hij gewoon doen wat hem vertelt wordt.

    × Geschiedenis ×
    Q heeft geen super bijzondere geschiedenis gehad. Vanaf jongs af aan heeft zijn vader hem leren jagen en hem kennis gegeven over het gehele eiland. Bijna niemand kent het beter dan hij. Zijn moeder leeft nog steeds, although zijn vader niet heel lang geleden is overleden. Q heeft een broertje, Ki-Hong, die hij alles leert wat zijn vader hem geleerd heeft.

    × Sterke punten ×
    Q is een doorzetter en hij kent het eiland op zijn duimpje. Hij kan jagen, maar zijn aller grootste voordeel zijn zijn benen: Q kan sneller rennen en het langer volhouden dan de meeste mensen.

    × Zwaktes ×
    Q heeft natuurlijk ook wel zwaktes, net zoals ieder mens. Zijn koppigheid zou gezien kunnen worden als een zwakte, maar dat is het niet echt. Wel is liefde Q's zwakte; als hij van iemand houdt wordt Q compleet afgeleidt van alles. Zijn broertje gaat dan ook altijd voor. Q heeft dan ook geen vriendin en dat is maar goed ook. Daarnaast is Q veel te spontaan en houdt hij zich nooit aan de regels. Hij heeft missie's en dergelijke daardoor wel eens verpest.

    × Wapens ×
    Q's enige wapen zijn zijn messen; met andere dingen kan hij niet omgaan, op een speer na. Heel veel mensen uit de woudstam gebruiken pijl en boog, waar hij totaal niet mee om kan gaan.

    [ bericht aangepast op 17 jan 2015 - 13:04 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Mag mijn jongen de onder bevel hebber ofzo zijn van de Woudstam? ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    Mag ik bij de woudstam een jongen?


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    ComingToTheTree schreef:
    Mag mijn jongen de onder bevel hebber ofzo zijn van de Woudstam? ^^


    Vind ik prima, tenzij iemand van de woudstam daar problemen mee heeft.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Oh my bloody hell....waarom wilt iemand mij hier dood? KI *.*


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Stel, ik verander het uiterlijk van mijn jongen, gaan we dan gewoon voor the maze runner cast?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phortion schreef:
    Stel, ik verander het uiterlijk van mijn jongen, gaan we dan gewoon voor the maze runner cast?

    Kan^^ Vind ik eigenlijk wel passen bij de Woudstam RPG (:

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 17:59 ]


    “A queen will always turn pain into power.”

    Mrs_Hemmings schreef:
    Mag ik bij de woudstam een jongen?


    Is goed, maar maak wel alsjeblieft voor het einde van de week je rol aan.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    CaptianHook schreef:
    Oh my bloody hell....waarom wilt iemand mij hier dood? KI *.*


    Waar heb je het over?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    Waar heb je het over?


    I think it's got something to do with all the handsomeness


    We've lived in the shadows for far too long.

    geleninja schreef:
    (...)

    Waar heb je het over?


    Ki Hong Lee is hot en dat is iemands FC, en tja...me likes Maze Runner. And also me likes Minho ;3


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik moet echt een faceclaim hebben maar ik weet niemand ;-;.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Frances schreef:
    Ik moet echt een faceclaim hebben maar ik weet niemand ;-;.


    Wat dacht je van tyler hoechlin?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    CaptianHook schreef:
    (...)

    Ki Hong Lee is hot en dat is iemands FC, en tja...me likes Maze Runner. And also me likes Minho ;3

    Ki Hong is really hot&cutee^^ en Minho is ook very awesome. Mijn meneertje baseer ik ook op hem (:


    “A queen will always turn pain into power.”

    geleninja schreef:
    (...)

    Wat dacht je van tyler hoechlin?


    Mijn god, ik kan niet geloven dat ik niet aan hem heb gedacht. Heel erg bedankt c:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.