• Occulta Insula


    Het Veen Lyceum uit Rotterdam gaat met 5 havo en vwo op werkweek naar de Ardenne, halverwege de week word een groep van tieners als straf naar huis gestuurd. Op de busreis terug gebeurd er iets raars. De bus rijd het ene moment op de snelweg en het volgende moment valt het wegdek onder de wielen vandaan. De bus valt zo'n anderhalve meter naar beneden en staat dan midden op een strand.
    Er ontstaat paniek in de groep. Waar zijn ze? Waarom zijn de buschauffeur en de docent er niet?
    Een ding is duidelijk, ze zijn niet alleen op het eiland. Er zijn nog twee andere groepen: de watermacht en de woudstam.
    De woudstam noemt het eiland Occulta Insula, wat verborgen eiland betekend aangezien nog nooit iemand een manier heeft gevonden om de buitenwereld te laten weten dat het eiland bestaat.

    De tieners hebben de bus en hun koffers/tassen bij zich op het eiland. Dit zijn de enige moderne spullen die op het eiland te vinden zijn. Er is geen telefoonbereik.
    De watermacht bestaat voornamelijk uit rovers en vissers. Hun voorouders waren piraten die tijdens een gevecht op zee ineens op Insula Carcerem aan strandde zo'n 300 jaar geleden. Het schip was zo kapot dat het niet echt meer varen kon daarom hebben ze er een dorp uit gebouwd. Ze leven van de vis die ze op de open zee vangen en van wat ze hebben kunnen plunderen van de woudstam. Ze voeren al jaren een strijd met de woudmensen. Dat geen van beide tot nu toe gewonnen heeft. Nadat hun kogels opraakte zijn ze over gestapt op kruisbogen om mensen mee neer te schieten. Ze hebben nog wel hun kanonnen om hun dorp te verdedigen.
    De woudstam is al het langst op het eiland. Ze kennen het eiland als hun broekzak en voeren al eeuwen een strijd met de watermacht. Ze zijn een trots krijger volk en ze leren hun kinderen al van jongs af aan hoe ze moeten vechten. Toen de piraten naar het eiland kwamen boden ze hen een plaats aan in hun stam voornamelijk uit nieuwsgierigheid over hoe de wereld er toen uit zou zien, maar de piraten weigerden en beroofden hen. Het is mogelijk dat ze de tieners uit diezelfde nieuwsgierigheid ook een plaats in hun stam aanbieden of in ieder geval hen niet direct zullen aanvallen, maar het kan ook zijn dat ze door het verraad van de piraten ze nieuwkomelingen niet zullen vertrouwen. De woudstam leeft van de dieren die ze houden, de groentes die ze verbouwen, de jacht en de vruchten die ze plukken.


    Invullijstje:
    Tieners:
    Naam:
    Leeftijd (16/17):
    Groep:
    Reden dat je naar huis word gestuurd:
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Extra:


    Watermacht:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (leider, visser, rover, etc.):
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. sabel, kruisboog, dolk):
    Extra:


    Woudstam:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (krijger, leider, boer, etc.):
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. pijl en boog, zwaard, mes):
    Extra:



    Rollen: [nog plaatsen vrij]

    Tieners: (graag jongens en meisjes gelijk houden)
    - Maria Jansen Geleninja (1)
    - gereserveerd CaptianHook
    - Clinton Richard Logan Phortion (2)
    - Nico Simon McCartney CaptianHook (3)
    - gereserveerd Mashtonx
    Watermacht:
    - Clarissa Geleninja (1)
    - Castella Genevieve Phortion (2)
    Woudstam:
    - Qing 'Q' Minho Lee Sobremesa (4)
    - Marween Nashwa Gandilo Gotika (5)
    - Thomas Dean Ying. HemmingsMyHero (7)


    Faceclaims:
    Cara Delevingne & Ki-Hong Lee ComingToTheTree
    Lilly Collins Geleninja
    Kaya Scodelario Recentia
    Dylan O'Brien WhereITold
    Calum HoodHemmingsMyHero


    Reservaties blijven 4 dagen staan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 17:36 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mag mijn personage de leider van de woudstam worden?


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Frances schreef:
    Mag mijn personage de leider van de woudstam worden?


    Staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Gaan reserveringen na een bepaalde tijd weg?


    We've lived in the shadows for far too long.

    Een mannelijke tiener? Ik FC Thomas Brodie-Sangster of iemand anders. Eerst houd ik het op Thomas c:


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Phortion schreef:
    Gaan reserveringen na een bepaalde tijd weg?


    Hoezo?


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    CaptianHook schreef:
    Een mannelijke tiener? Ik FC Thomas Brodie-Sangster of iemand anders. Eerst houd ik het op Thomas c:


    Je staat er bij!!


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Als iedereen zijn rol voor het eind van deze week zou willen invullen dan kunnen we beginnen!!

    [ bericht aangepast op 12 jan 2015 - 17:13 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    Hoezo?


    Nja, meer omdat mensen anders denken van 'oh, het komt wel' en hij rol nooit meer invullen. Maar nja, er Is geen limiet op characters, dus het Is eigenlijk ook niet nodig.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Nico Simon McCartney





    x Leeftijd x Hij is zeventien jaar oud.

    x Groep x ?

    x Reden dat je naar huis word gestuurd x Hij had iemand een klap gegeven die hem op zijn littekens wees.

    x Uiterlijk x [FC: Thomas Brodie-Sangster] Nico is nog wel totaal niet lang met zijn 1 meter 67. En hiermee is zijn lengte klein voor een jongeman. Zijn huid is lichtelijk verkleurd, en verkleurd best wel snel. Hierdoor heeft hij in de zomer nog een wat donker tintje dan dat hij nu eigenlijk al heeft. Al hij in de winter lichter lijkt dan hij eigenlijk is.
    Nico's haren hebben een lichtbruine kleur. Als hij weinig tijd heeft haalt hij er enkel een hand door, maar anders doet hij het wel met beter met gel. Zijn ogen hebben een mooie, hazelbruinige kleur. Meestal staan deze wel iets wat rustig naar de rest. Maar bij zijn vrienden staan deze ondeugend. Ook heeft hij hier en daar wat littekens door het verleden. Voornamelijk op zijn polsen.

    x Innerlijk x Nico is een verlegen en rustig persoon als je hem net ontmoet. En dit zal zo blijven tot je zijn vertrouwen gewonnen hebt. Het ligt er maar net aan wie je bent, en of jij hem vertrouwt. Dus bij de een is het sneller dan de ander. Nico houdt zich van anderen het liefste afzijdig, gezien hij geen zin heeft in heel veel mensen.
    Toch is hij als vriend een aardig persoon met wie je vreselijk veel lol kan hebben. En ook veel grappen uithalen, waardoor je wel eens in de problemen komt. Maar meestal verzint hij dan wel weer iets. Nico is ook iemand die je over het algemeen wel kunt vertrouwen. Hij vertelt niets door, aangezien hij wel weet dat niet iedereen alles hoeft te weten over iemand. Als je een probleem hebt kun je ook naar hem toe komen voor advies.
    Ondanks dit heeft hij een redelijk kort lontje, die bij zijn vrienden en familie wel ietsjes langer is. Hij wordt snel jaloers en dit kun je wel eens merken. Zijn geduld is redelijk groot en dit raakt ook niet snel op. Wanneer hij je niet mag, of je hem net ontmoet kunnen zijn sarcastische opmerkingen niet missen. Hierdoor blijven de meesten ook weg bij hem. Wat hij oké vindt. Hij is niet de allergelukkigste, maar vindt het leven wel prima. En zal zich nooit terug trekken vol donkere tijden, maar die gewoon doorgaan tot het licht weer komt.

    x Geschiedenis x Nico zijn ouders en twee van de drie oudere broers zijn omgekomen bij een woning brand. Op dit moment was hij bij zijn grootmoeder toen hij dit nieuws hoorde heeft hij weken niet met wie dan ook gepraat en heeft hij al het verdriet opgekropt. Hij was toen dertien jaar oud en wist niet hoe hij met dit moest omgaan. Zijn grootmoeder heeft toen voor praatsessies met een psycholoog gezorgd en hij moet eerlijk zijn; dit hielp hem. Maar hij had een leeg gevoel in zich en hij wilde wat voelen, hierdoor begon Nico met zichzelf te snijden. Dit stopte onmiddellijk toen zijn grootmoeder dit ontdekte en hem naar een kliniek stuurde, waar hij op veertien jarige leeftijd zat en na een half jaar weg mocht.
    De kliniek heeft ervoor gezorgd dat Nico weer oprecht lachte en na een maand bij zijn oma gewoond te hebben zijn ze naar Nederland verhuisd, wat hij half is. Nico had moeite met de taal, maar het is hem uiteindelijk deels gelukt.

    x Sterke punten x Door zijn donkere tijd weet hij wat het leven echt is en heeft hij veel wijsheid. Hij heeft een goed uithoudingsvermogen en kan ook erg goed tegen pijn.

    x Zwaktes x Zijn verleden. Wanneer iemand hem hier op wijst wordt hij kwaad of doet het hem pijn. Nico is bang voor hoogtes en kleine ruimtes. Bij beiden kan hij hem trippen. Ook is ij snel jaloers.

    x Extra x Hij is half Engels en valt soms nog wat over de Nederlandse woorden. Hierdoor spreekt hij zo nu en dan een paar woorden Engels in zijn zinnen.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Nico staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Vergeet alsjeblieft niet je rol af te maken!!! We hebben genoeg mensen om te beginnen, alleen de rollen moeten nog af.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Phortion schreef:
    Naam: Clinton Richard Logan
    .


    Leeftijd (16/17): 17, geboren op 29 februari.
    Groep: Tieners.
    Reden dat je naar huis word gestuurd: Clinton houdt van casual pranks, zoals hij het noemt. De leraar waardeerde het echter niet toen al zijn ondergoed vervangen was door high quality sexy vrouwen lingerie.
    Uiterlijk: (foto)
    Clinton is 1,87 en heeft donker bruine ogen en haren. hij heeft niet al te veel spieren en en beginnend wasbordje, wat hij stiekem alleen maar heeft omdat meiden het leuker vinden. Hij besteed veel tijd aan zijn haar.
    Innerlijk:
    Clinton is een rustige, sympatieke douchebag. Hij weet wat hij wil en hij weet wanneer hij het wil. Zijn charisma zorgt vaak dat hij krijgt wat hij wil, natuurlijk niet altijd. Als hij eenmaal om iemand geeft is hij een vreselijke leugenaar en zal hij vaak bij je willen zijn. Echter als hij dat niet doet kan hij snel verveeld raken van mensen. Hij heeft dan ook vele vrienden en gaat het liefst met veel verschillende mensen om omdat hij anders het gevoel heeft dat hij gek wordt. Hij houdt erg veel van lezen, maar zal die nooit echt openlijk toegeven, past niet bij zijn imago. Hij kan ondanks zijn rustige karakter wel een echte klootzak zijn als het om grappen gaat en soms praat hij iets te veel. Als iets fout gaat neemt hij wel de schuld op zich als hij er iets mee te maken had, Als iets geheel zijn fout is zal hij zich er toch uit proberen te lullen. Dat lukt hem meestal nog wel aardig. Hij heeft altijd een weerwoord klaar en houdt niet van mensen die hem tegengewicht geven, hij doet toch wel wat hij wil. Behalve zijn ouders en echte vrienden, hij geeft ongelofelijk veel om hun mening en zou niet zonder ze kunnen. Hij doet dan ook alles om zijn vrienden te behouden en een goede band met zijn ouders te hebben. Zonder hun is hij niets, Hij kan erg geduldig zijn en revenge is best served cold is zijn motto. Vaak zoekt hij toch geen vraag. Het feit dat dingen hem niets kunnen schelen en hij gewoon doorgaat zonder die persoon is voor hem meer dan genoeg vraag, al kan hij het niet laten om soms even te laten zijn hoe gelukkig hij is zonder de personen die hem pijn gedaan hebben. Hij doet aan freerunnen en basketbal, zijn twee favoriete dingen in de hele wereld, samen met boeken dan. Hij is soms erg wispelturig en absoluut geen leider, Hij kan bijna geen keuzes maken zonder iemand te raadplegen of 50 keer zijn keuze te veranderen. Een mindere kant van hem is dat hij het moeilijk vindt om de waarheid over zichzelf en zijn familie te vertellen, dus liegt hij daarover de hele boel bij elkaar, ook deels zodat er dan niemand bij hem thuis hoeft te komen. Verder kan hij heel snel geirriteerd raken en heeft hij snel de neiging mensen een schuld gevoel te geven als ze hem erop wijzen.
    Geschiedenis:
    Clinton heeft in het geheel geen bijzondere geschiedenis. Een advocaat als moeder en een zakenman als vader betekende dat hij meer tijd doorbracht met zijn tante dan zijn ouders. Geld en cadeaus kreeg hij als een teken van liefde, maar het kon hem niet veel schelen. Hij trakteert zijn vrienden graag op leuke dingen en zorgt dat ze even veel hebben als hem, Als zijn ouders thuis zijn, zorgt hij dat hij meestal ook wel thuis is. Door de Griekse afkomst van zijn vader heeft hij op jongen leeftijd al Grieks en Nederlands geleerd. Engels ging er ook vrij snel in, voor de familieleden uit andere delen van de wereld. Hij doet al veel aan sport sinds zijn negende en hij heeft er nog steeds evenveel plezier in.


    Sterke punten: Hij is snel en behendig, Hij is heel positief ingesteld, al soms tot het irritante af. Hij is niet het soort persoon dat snel in paniek raakt en blijft rustig met de gedachte dat er altijd wel een uitweg is. Zijn eindeloze creativiteit komt hem ook nog wel vaak van pas
    Zwaktes Hij heeft een fobie voor het donker, als het eenmaal donker is blijft hij het liefst binnen met alle lichten aan. Buiten blijf hij het liefst waar hij is tenzij hij weet dat het echt veilig is. Hij is ook niet de slimste, op school doet hij het wel goed, maar dat is eerder een kwestie van leren dan dat hij echt slim is.
    Extra: Hij is pansexual en demiromantic.



    Clinton is af :3


    We've lived in the shadows for far too long.

    Phortion schreef:
    (...)



    Clinton is af :3


    Hij staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Sorry dat ik mijn rollen nog steeds niet heb ingevuld. Ik ben nu bezig met mijn rol voor je andere RPG. Ik ga zometeen beginnen aan mijn rollen hier, maar of ik moet vanavond nog trainen dus ik weet niet of ik ze af krijg. Dan maak ik ze vrijdag middag wel af.


    “A queen will always turn pain into power.”

    ComingToTheTree schreef:
    Sorry dat ik mijn rollen nog steeds niet heb ingevuld. Ik ben nu bezig met mijn rol voor je andere RPG. Ik ga zometeen beginnen aan mijn rollen hier, maar of ik moet vanavond nog trainen dus ik weet niet of ik ze af krijg. Dan maak ik ze vrijdag middag wel af.


    Het geeft niet het was alleen een herinnering. Veel plezier met trainen.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.