• Occulta Insula


    Het Veen Lyceum uit Rotterdam gaat met 5 havo en vwo op werkweek naar de Ardenne, halverwege de week word een groep van tieners als straf naar huis gestuurd. Op de busreis terug gebeurd er iets raars. De bus rijd het ene moment op de snelweg en het volgende moment valt het wegdek onder de wielen vandaan. De bus valt zo'n anderhalve meter naar beneden en staat dan midden op een strand.
    Er ontstaat paniek in de groep. Waar zijn ze? Waarom zijn de buschauffeur en de docent er niet?
    Een ding is duidelijk, ze zijn niet alleen op het eiland. Er zijn nog twee andere groepen: de watermacht en de woudstam.
    De woudstam noemt het eiland Occulta Insula, wat verborgen eiland betekend aangezien nog nooit iemand een manier heeft gevonden om de buitenwereld te laten weten dat het eiland bestaat.

    De tieners hebben de bus en hun koffers/tassen bij zich op het eiland. Dit zijn de enige moderne spullen die op het eiland te vinden zijn. Er is geen telefoonbereik.
    De watermacht bestaat voornamelijk uit rovers en vissers. Hun voorouders waren piraten die tijdens een gevecht op zee ineens op Insula Carcerem aan strandde zo'n 300 jaar geleden. Het schip was zo kapot dat het niet echt meer varen kon daarom hebben ze er een dorp uit gebouwd. Ze leven van de vis die ze op de open zee vangen en van wat ze hebben kunnen plunderen van de woudstam. Ze voeren al jaren een strijd met de woudmensen. Dat geen van beide tot nu toe gewonnen heeft. Nadat hun kogels opraakte zijn ze over gestapt op kruisbogen om mensen mee neer te schieten. Ze hebben nog wel hun kanonnen om hun dorp te verdedigen.
    De woudstam is al het langst op het eiland. Ze kennen het eiland als hun broekzak en voeren al eeuwen een strijd met de watermacht. Ze zijn een trots krijger volk en ze leren hun kinderen al van jongs af aan hoe ze moeten vechten. Toen de piraten naar het eiland kwamen boden ze hen een plaats aan in hun stam voornamelijk uit nieuwsgierigheid over hoe de wereld er toen uit zou zien, maar de piraten weigerden en beroofden hen. Het is mogelijk dat ze de tieners uit diezelfde nieuwsgierigheid ook een plaats in hun stam aanbieden of in ieder geval hen niet direct zullen aanvallen, maar het kan ook zijn dat ze door het verraad van de piraten ze nieuwkomelingen niet zullen vertrouwen. De woudstam leeft van de dieren die ze houden, de groentes die ze verbouwen, de jacht en de vruchten die ze plukken.


    Invullijstje:
    Tieners:
    Naam:
    Leeftijd (16/17):
    Groep:
    Reden dat je naar huis word gestuurd:
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Extra:


    Watermacht:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (leider, visser, rover, etc.):
    Uiterlijk: (foto)
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. sabel, kruisboog, dolk):
    Extra:


    Woudstam:
    Naam:
    Leeftijd (boven de 16):
    Groep:
    Rang (krijger, leider, boer, etc.):
    Uiterlijk:
    Innerlijk:
    Geschiedenis:
    Sterke punten:
    Zwaktes(angsten, alergies, lichamelijke/geestelijke beperkingen):
    Wapens (bv. pijl en boog, zwaard, mes):
    Extra:



    Rollen: [nog plaatsen vrij]

    Tieners: (graag jongens en meisjes gelijk houden)
    - Maria Jansen Geleninja (1)
    - gereserveerd CaptianHook
    - Clinton Richard Logan Phortion (2)
    - Nico Simon McCartney CaptianHook (3)
    - gereserveerd Mashtonx
    Watermacht:
    - Clarissa Geleninja (1)
    - Castella Genevieve Phortion (2)
    Woudstam:
    - Qing 'Q' Minho Lee Sobremesa (4)
    - Marween Nashwa Gandilo Gotika (5)
    - Thomas Dean Ying. HemmingsMyHero (7)


    Faceclaims:
    Cara Delevingne & Ki-Hong Lee ComingToTheTree
    Lilly Collins Geleninja
    Kaya Scodelario Recentia
    Dylan O'Brien WhereITold
    Calum HoodHemmingsMyHero


    Reservaties blijven 4 dagen staan.

    [ bericht aangepast op 1 feb 2015 - 17:36 ]


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Een meisje voor de woudstam :3


    Geloof niet alles wat je denkt

    Oh wacht, doe maar van de water macht aangezien niemand daar zit


    Geloof niet alles wat je denkt

    Constellation schreef:
    Een meisje voor de woudstam :3


    We zitten al vol.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    geleninja schreef:
    (...)

    We zitten al vol.



    Hebben We mensen al gevraagd of ze nog van plan zijn om hun rol in te vullen?


    We've lived in the shadows for far too long.

    geleninja schreef:
    (...)

    We zitten al vol.


    Er zit toch nog niemand in de water macht?


    Geloof niet alles wat je denkt

    Als het nog lang duurt voordat de rpg open is schrijf ik me uit, ik kan er niet tegen als er wel een rollentopic is en de nieuwe-like me- de rol al af heeft terwijl de genen die al veel eerder de rol hadden gereserveerd nog niet af hebben. Daarbij duurt het me erg lang.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Phortion schreef:
    (...)

    Hebben We mensen al gevraagd of ze nog van plan zijn om hun rol in te vullen?


    CaptianHook schreef:
    Als het nog lang duurt voordat de rpg open is schrijf ik me uit, ik kan er niet tegen als er wel een rollentopic is en de nieuwe-like me- de rol al af heeft terwijl de genen die al veel eerder de rol hadden gereserveerd nog niet af hebben. Daarbij duurt het me erg lang.


    Ik zal de gene die hun rol nog niet ingevuld hebben een pb sturen. Als ze hem voor maandag dan nog niet ingevuld hebben vervallen hun reservaties en beginnen we of zonder hen of er zijn weer plekken vrij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Okeyyy (Y)


    ~My Mind Is Free~

    Het spijt me zeer dat ik mijn karakter nog niet af heb gemaakt. Ik schrijf me hierom ook uit. Het is een hele leuke rpg.
    Maar door omstandigheden in mijn prive leven heb ik het drukker dan normaal dus ben ik bang dat ik te weinig tijd ga hebben hier voor. Mijn excuses hier voor.


    In a dream I was a werewolf, my soul was filled with crystal light!

    Thomas Dean Ying.

    'I just wanna have fun, no matter where I am. Fun is the thing that's important to enjoy life.'



    Leeftijd: Thomas is bijna negentien jaar oud.
    Groep: Thomas hoort bij de woudstam.
    Rang: Hij is een ontzettend goede krijger.
    Uiterlijk: [FC: Calum Hood] Hij heeft een getinte, iets donkere, huid. Hij heeft chocoladebruine ogen die je zowel kwaad als vrolijk aan kunnen kijken. Al hoewel deze meestal een vrolijke twinkeling erin hebben. Hij heeft zwarte warrige haren die hij meestal in een wat warrige kuif heeft staan maar hij kan ze ook onder een beanie of pet hebben. Thomas is 1.75 en heeft dus een normale lengte voor zijn leeftijd. Ook is hij best gespierd, door het vele jagen en rennen. Thomas heeft lichtrozige zachte lippen, ook heeft hij vele littekens over zijn hele lichaam verspreid. De grootste littekens zijn eentje op zijn rug door een speer en eentje boven zijn oog die over zijn hele voorhoofd gaat. Hij werd daar ook geraakt door een wapen.
    Innerlijk: Thomas is een opgewekte jongen die in de lust van zijn leven zit. Hij ziet niet de slechtheid van mensen in en kan daarom best wel goed opschieten met bijna iedereen. Hij is bijna altijd vrolijk, daardoor ergeren veel mensen zich aan zijn vrolijkheid maar dat maakt Thomas niks uit. Hij stuitert meestal rond als een vijfjarig kind maar hij kan ook serieus en volwassen zijn. En kan daarom ook zijn gedrag meteen aanpassen als dat nodig is. Als Thomas verdrietig of teleurgesteld is laat hij dat echter niet snel zien. Hij wil niet dat dingen zijn schuld is en zelf zou hij ook niet snel de schuld op iemand anders schuiven. Als hij kwaad of geïrriteerd is kan je meteen zien dat hij niet zo enthousiast is als anders en dan is het beste wat je kan doen, hem met rust laten. Als je dat niet doet kan je heel wat gescheld naar je hoofd geslingerd krijgen en zal je meestal weg worden geduwd. Thomas wil op de meeste momenten helemaal alleen zijn en dat vindt hij ook het fijnst, hij kan niet met alle mensen optrekken en daardoor geeft hij zichzelf de schuld daarvan. Als je de dingen niet doet waar hij een hekel aan heeft, dan zal hij een ontzettend goede vriend zijn en zal je altijd steunen. Hij beschermt zijn vrienden altijd en zal alles voor ze doen, hoe moeilijk het ook voor hem is. Deze jongen is ontzettend grappig en als je met hem samen bent zal je echt wel merken dat hij elke dag een grap uithaalt.
    Geschiedenis: Hij heeft niet echt een opmerkelijke geschiedenis. Hij is geboren en getogen op het eiland en kent het nu als zijn broekzak. Hij is enig kind en zijn ouders zijn allebei omgekomen door twee speren die werden gegooid door vijanden.
    Sterke punten: Thomas is best sterk en ook best snel. Hij kan goed jagen en haalt meestal wel een buit binnen. Hij heeft vele kennis over planten, bessen en noten.
    Zwakte punten: Thomas is doodsbang voor kleine ruimtes. Noem hem een watje, maar hij houdt er echt gewoon niet van. Hij is de grote wildernis gewend en geen kleine ruimtes, hierdoor lijd hij aan claustrofobie.
    Wapens: Pijl en boog, hoewel hij ook goed kan omgaan met messen.
    Extra: x.

    [ bericht aangepast op 25 jan 2015 - 19:35 ]


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    Thomas is af (:


    ''Cause I've got a jet black heart and there's a hurricane underneath it.''

    HemmingsMyHero schreef:
    Thomas is af (:


    hij staat er bij.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Haal mijn tienermeisje maar weg, ik doe t wel met alleen mijn jongen ^^


    “A queen will always turn pain into power.”

    er zijn weer plaatsen vrij bij de rollen. De gene die hun reservaties nog niet ingevuld hebben heb ik doorgestreept. Ze hebben nog tot vanavond om iets van zich te laten horen daarna haal ik ze weg.


    There is something alluring about an angel drawn to the dark side.

    Mag ik een jongen een tiener?


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell