• Welkom in het fantopic van de Touching Juliette Trilogy (ook wel shatter me genoemd). Ik heb gemerkt dat er steeds meer mensen op Quizlet zijn die deze serie gelezen hebben en er zeer positief over zijn, dus daarom hier dit fantopic.

    Beschrijving Vrees me (shatter me)
    Vrees me van Tahereh Mafi vertelt het verhaal van de zeventienjarige Juliette die al precies 264 dagen niemand heeft aangeraakt. De laatste keer dat ze dat wel deed, was een ongeluk, maar Het Herstel sloot haar op voor moord. Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is.

    De wereld valt uit elkaar. Ziektes vernietigen de mensheid, het is moeilijk om eten te vinden, vogels vliegen niet meer en de lucht heeft de rare kleur. Er zijn nu zoveel mensen gedood door Het Herstel, dat de overlevers op oorlog uit zijn. Het Herstel gebruikt geweld om hen tegen te houden, maar ze krijgen niet op iedereen grip. En ineens blijkt dat Juliette misschien meer is dan een gemartelde ziel in een dodelijk lichaam. Juliette is zelfs precies wat ze op dit moment nodig hebben.

    Juliette moet een keuze maken: wil ze gebruikt worden als wapen of wil ze vechten in het verzet?


    Shatterers
    Floor | Ferrars
    Jente | TheHangingTree
    Rachel | Constellation
    Leonie | MetUpAtMidnight
    Marlies | Spotgaai
    Kim | Lovelyreads
    Samantha | Miyano
    Laura | WhereITold
    Lisa | StrangeThings

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 17:27 ]

    Lees jij de serie in het Engels, Nederlands of nog een hele andere taal?

    22.2% (2 stemmen)
     
    Engels

    77.8% (7 stemmen)
     
    Nederlands

    0.0% (0 stemmen)
     
    Andere taal


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Ik twijfel om ze te lezen, omdat ik bang ben dat de vele herhalingen en doorgestreepte woorden het niet echt aantrekkelijk maken.


    You save everyone, but who saves you?

    serein schreef:
    Ik twijfel om ze te lezen, omdat ik bang ben dat de vele herhalingen en doorgestreepte woorden het niet echt aantrekkelijk maken.


    Persoonlijk vind ik het echt totaal niet storend, maar misschien komt dat ook, omdat mijn gedachtes eigenlijk ook op zo'n manier door mijn hoofd heen komen. Het is echter niet dat het het verhaal heel schokkerig maakt. Je leest er als het ware gewoon doorheen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Count me in it :)

    Ook al heb ik alleen Shatter me en Destroy me gelezen :)

    ik heet trouwens Lisa

    [ bericht aangepast op 7 jan 2015 - 17:22 ]


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    StrangeThings schreef:
    Count me in it :)

    Ook al heb ik alleen Shatter me en Destroy me gelezen :)

    ik heet trouwens Lisa


    Hii Lisa, dat maakt totaal niet uit. Ik heb dat ook alleen maar gelezen.


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman

    Als ik eens tijd heb zal ik zeker het eerste boek al lezen ^^


    You save everyone, but who saves you?

    serein schreef:
    Als ik eens tijd heb zal ik zeker het eerste boek al lezen ^^


    zeker doen! De boeken zijn geweldig


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    serein schreef:
    Ik twijfel om ze te lezen, omdat ik bang ben dat de vele herhalingen en doorgestreepte woorden het niet echt aantrekkelijk maken.


    Daar twijfelde ik eerst ook over, maar op een of andere manier maakt het sommige dingen wel spannender en meer levendig. Ik vind alle 5 de boeken echt geweldig!


    If a writer falls in love with you, you can never die

    En vinden jullie ze in het Engels mooier? Of zou ik beter kiezen voor de Nederlandse versie?


    You save everyone, but who saves you?

    serein schreef:
    En vinden jullie ze in het Engels mooier? Of zou ik beter kiezen voor de Nederlandse versie?


    Ik heb ze in het Nederlands, al vindt ik Engels een mooiere taal. Ik weet niet hoe het met de Engelse versie van deze serie zit, maar als ik beter Engels kon had ik ze waarschijnlijk in het Engels gehad.


    She was always looking for more..

    serein schreef:
    En vinden jullie ze in het Engels mooier? Of zou ik beter kiezen voor de Nederlandse versie?


    Ik ben te lui om boeken in het Engels te lezen tbh. Niet dat ik heel slecht ben in Engels, maar de Nederlandse versie voor mij dus c:


    you don't love me the way that i love you // Heizer is nu Fagerman