• "Welcome to Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry! The professors on this site are trying to make it feel like Hogwarts. We have house points, galleons, lessons and much much more!"

    Een tijd terug heb ik besloten om dit topic uitgegroeid en ondertussen is het al uitgegroeid naar een forum met meer dan 160 - !!! - leden, wat echt enorm veel is! Je kan hier je username doorgeven en dan zet ik hem op het lijstje. Op het moment zijn er geen posities vrij in de staff, maar zodra die vrij komen, zal ik dat hier laten weten.

    Wat kan je allemaal doen op The Hogwarts Journey?
    - Get sorted in Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff or Ravenclaw!
    - Krijg Galleons!
    - Er is een lijst van karakters gemaakt en ook een van karakters die er nog niet zijn, dus als je het leuk vind om één van hen te claimen, kijken dan even hier.
    - Koop onder andere een toverstok, bezem en een huisdier.
    - Doe mee aan Quidditch!
    - Doe mee aan allerlei games!
    - Doe mee aan RPGs.
    - En doe mee aan wedstrijden!
    - Verdien Galleons en House Points.
    - Schrijf je in voor classes.
    - En nog veel en veel meer!
    - Natuurlijk bovenal: praat en word vrienden met diehard Harry Potter fans over de hele wereld!

    Ik ben bezig met het maken van een forum wat een soort van Hogwarts moet voorstellen, het heet: The Hogwarts Journey en ik wil daar dan RPG's organiseren, gewoon chats, games, misschien iets van "lessen" maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat vorm ga geven, dus ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen brainstormen (:

    Wat we al hebben:
    - RPG subfora
    - De vier afdelingen die alleen beschikbaar zijn als je in die afdeling zit (dit kan je aangeven in een topic dat nog komt), maar hier moet nog een uitleg voor
    - Afdelingshoofden
    - Hogwarts Letter die je krijgt als je je aanmeld
    - Afdelingspunten

    Wat we (onder andere) nog zoeken en/of mee bezig zijn
    - Een goede indeling van de verschillenden subfora's en categorieën
    - Hoe ik de lessen wil gaan doen (en welke etc.)
    - Uitleg van hoe het Forum in zijn gang gaat
    - Iets van een Daily Prophet/Owlery iets
    - Regels
    - De layout meer Hogwarts maken (+ sidebar)
    - Zweinsveld (met winkels)
    - Diagon Alley(?)
    - subfora voor de jaren (?)
    - subfora voor de vier quidditch teams + aanvoerder (in de common rooms)
    - klassenoudste, hoofdmonitoren
    - Ranglijst van posities (wat ze allemaal kunnen doen etc.)
    - Diagon Alley met gallions en een benodigdhedenlijst en hoe je die galleons kan verdienen (hoeveel krijg je er als je begint/hoe verdien je ze etc)


    Quizletters op The Hogwarts Journey
    Lizor (Dumbledore)
    Daryl_Dixon (Sharon)
    Trohman (Teddy)
    Holder (McGonagall)
    NoStranger (Linde)
    Aire (Air)
    Sempre (Sempre)
    Quies (Quies)
    xBooBear (PercyWood)
    Stylinsexual (Tamara)
    Sobremesa (Serena)
    Reigns (Sylvester)
    Frodo (Weasley)
    Perconte (Guarnere)
    Vulpes (Em.)
    Debbaut (Voldemort)
    MrsGately (Mrsweasley)
    Daggers (Noa)
    Bolin (Bolin)
    Fredegar (freeman)
    Tigerlily (Nymphadora)

    App!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 17:56 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik vind het echt zalig! Maar soms vind ik het een beetje raar ineen zitten. Ik snap niet waarom er bepaalde dingen altijd bovenaan moeten staan op het forum. Als je bijvoorbeeld op het vak DADA klikt, staan er niet enkel de topics die ikzelf heb geopend maar ook een aantal vaste topics. Ik vind dat het dat een beetje onoverzichtelijk en druk maakt?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik vind het echt zalig! Maar soms vind ik het een beetje raar ineen zitten. Ik snap niet waarom er bepaalde dingen altijd bovenaan moeten staan op het forum. Als je bijvoorbeeld op het vak DADA klikt, staan er niet enkel de topics die ikzelf heb geopend maar ook een aantal vaste topics. Ik vind dat het dat een beetje onoverzichtelijk en druk maakt?

    Ohja dat zijn "announcements" eigenlijk een soort spotlight zoals hier op Quizlet, maar die moeten inderdaad minder worden, misschien een limiet van 2-3, want soms staat er 5 en dat is echt te veel.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ben het met Frodo eens. Verder heb ik op dit moment geen ideeën of verbeteringspuntjes, maar zodra ik die wel heb merk je het wel (:

    Ik zal dat aanpassen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    Ik zal dat aanpassen (:


    Misschien één standaard thread maken die in de announcements staan waar ook alle top dingetjes in staan (leg ik dat zo duidelijk uit? Ik denk het niet). Al is er vast al wel zoiets (misschien de updates thread?).

    En dan écht belangrijke dingen gewoon los in de 'top'

    Holder schreef:
    (...)

    Misschien één standaard thread maken die in de announcements staan waar ook alle top dingetjes in staan (leg ik dat zo duidelijk uit? Ik denk het niet). Al is er vast al wel zoiets (misschien de updates thread?).


    This^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Holder schreef:
    (...)

    Misschien één standaard thread maken die in de announcements staan waar ook alle top dingetjes in staan (leg ik dat zo duidelijk uit? Ik denk het niet). Al is er vast al wel zoiets (misschien de updates thread?).

    Ja, ik kan ook in de sidebar iets voor "announcements" maken, dat is misschien overzichtelijker?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Is het zo beter? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    ja :D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ja de topics zijn nu stukken overzichtelijker! Alleen is de lay-out nu heel smal geworden :/


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ja de topics zijn nu stukken overzichtelijker! Alleen is de lay-out nu heel smal geworden :/

    Te smal? Want dat kan ik aanpassen (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Te smal? Want dat kan ik aanpassen (:


    Voor mij zou hij breder mogen, ja. Als je naar de vakken gaat bijvoorbeeld, staat daar heel veel tekst in een erg smal kolommetje :/
    Wat vindt de rest?


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    (...)

    Voor mij zou hij breder mogen, ja. Als je naar de vakken gaat bijvoorbeeld, staat daar heel veel tekst in een erg smal kolommetje :/
    Wat vindt de rest?

    Komt voor elkaar (: en volgens mij ligt het ook een beetje aan welke computer/browser je hebt


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Komt voor elkaar (: en volgens mij ligt het ook een beetje aan welke computer/browser je hebt


    Ik gebruik gewoon apple en dus safari, dus ik weet niet of die het scherm versmalt... alleszins fijn dat je het eens wilt bekijken ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien