• "Welcome to Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry! The professors on this site are trying to make it feel like Hogwarts. We have house points, galleons, lessons and much much more!"

    Een tijd terug heb ik besloten om dit topic uitgegroeid en ondertussen is het al uitgegroeid naar een forum met meer dan 160 - !!! - leden, wat echt enorm veel is! Je kan hier je username doorgeven en dan zet ik hem op het lijstje. Op het moment zijn er geen posities vrij in de staff, maar zodra die vrij komen, zal ik dat hier laten weten.

    Wat kan je allemaal doen op The Hogwarts Journey?
    - Get sorted in Gryffindor, Slytherin, Hufflepuff or Ravenclaw!
    - Krijg Galleons!
    - Er is een lijst van karakters gemaakt en ook een van karakters die er nog niet zijn, dus als je het leuk vind om één van hen te claimen, kijken dan even hier.
    - Koop onder andere een toverstok, bezem en een huisdier.
    - Doe mee aan Quidditch!
    - Doe mee aan allerlei games!
    - Doe mee aan RPGs.
    - En doe mee aan wedstrijden!
    - Verdien Galleons en House Points.
    - Schrijf je in voor classes.
    - En nog veel en veel meer!
    - Natuurlijk bovenal: praat en word vrienden met diehard Harry Potter fans over de hele wereld!

    Ik ben bezig met het maken van een forum wat een soort van Hogwarts moet voorstellen, het heet: The Hogwarts Journey en ik wil daar dan RPG's organiseren, gewoon chats, games, misschien iets van "lessen" maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat vorm ga geven, dus ik vroeg me af of jullie me kunnen helpen brainstormen (:

    Wat we al hebben:
    - RPG subfora
    - De vier afdelingen die alleen beschikbaar zijn als je in die afdeling zit (dit kan je aangeven in een topic dat nog komt), maar hier moet nog een uitleg voor
    - Afdelingshoofden
    - Hogwarts Letter die je krijgt als je je aanmeld
    - Afdelingspunten

    Wat we (onder andere) nog zoeken en/of mee bezig zijn
    - Een goede indeling van de verschillenden subfora's en categorieën
    - Hoe ik de lessen wil gaan doen (en welke etc.)
    - Uitleg van hoe het Forum in zijn gang gaat
    - Iets van een Daily Prophet/Owlery iets
    - Regels
    - De layout meer Hogwarts maken (+ sidebar)
    - Zweinsveld (met winkels)
    - Diagon Alley(?)
    - subfora voor de jaren (?)
    - subfora voor de vier quidditch teams + aanvoerder (in de common rooms)
    - klassenoudste, hoofdmonitoren
    - Ranglijst van posities (wat ze allemaal kunnen doen etc.)
    - Diagon Alley met gallions en een benodigdhedenlijst en hoe je die galleons kan verdienen (hoeveel krijg je er als je begint/hoe verdien je ze etc)


    Quizletters op The Hogwarts Journey
    Lizor (Dumbledore)
    Daryl_Dixon (Sharon)
    Trohman (Teddy)
    Holder (McGonagall)
    NoStranger (Linde)
    Aire (Air)
    Sempre (Sempre)
    Quies (Quies)
    xBooBear (PercyWood)
    Stylinsexual (Tamara)
    Sobremesa (Serena)
    Reigns (Sylvester)
    Frodo (Weasley)
    Perconte (Guarnere)
    Vulpes (Em.)
    Debbaut (Voldemort)
    MrsGately (Mrsweasley)
    Daggers (Noa)
    Bolin (Bolin)
    Fredegar (freeman)
    Tigerlily (Nymphadora)

    App!

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 17:56 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Je kan altijd nog switchen haha


    Okido, dan wil ik headmaster of Gryffindor worden

    Wat wordt er verwacht van je als je professor van een vak wordt?


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    Wat wordt er verwacht van je als je professor van een vak wordt?


    Dat je -uiteraard- je vak serieus neemt. Nakijkwerk kunt verwachten, Vragen beantwoorden van students. Lesgeeft over onderwerpen in het vak zelf en opdrachten maakt (wss in een vorm van een lesbrief denk ik).

    Aangezien ik nogal gefocust ben op het feit dat de vakken een beetje soepel verlopen, zal niks gaan zonder toestemming van mij maar ik ben echt niet de beroerste hoor :)


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Blitzen schreef:
    (...)

    Dat je -uiteraard- je vak serieus neemt. Nakijkwerk kunt verwachten, Vragen beantwoorden van students. Lesgeeft over onderwerpen in het vak zelf en opdrachten maakt (wss in een vorm van een lesbrief denk ik).

    Aangezien ik nogal gefocust ben op het feit dat de vakken een beetje soepel verlopen, zal niks gaan zonder toestemming van mij maar ik ben echt niet de beroerste hoor :)


    Hm, klinkt als erg veel werk, maar het lijkt me ook erg leuk. Het is alleen dat ik slechts een basiskennis heb van de vakken zelf, dus dat is wel lastig..


    When time and life shook hands and said goodbye.

    Sempre schreef:
    (...)

    Hm, klinkt als erg veel werk, maar het lijkt me ook erg leuk. Het is alleen dat ik slechts een basiskennis heb van de vakken zelf, dus dat is wel lastig..


    Ik zal sws in het begin veel meehelpen hoor en die basiskennis krikken we wel op :Y)

    De eerste tijd zal sws nog geen les gegeven worden, zodat de trial gedaan kan worden en de leraren hun voorbereidingen hebben gehad.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Blitzen schreef:
    (...)

    Ik zal sws in het begin veel meehelpen hoor en die basiskennis krikken we wel op :Y)

    De eerste tijd zal sws nog geen les gegeven worden, zodat de trial gedaan kan worden en de leraren hun voorbereidingen hebben gehad.

    We gaan waarschijnlijk pas beginnen met de lessen als er 50 studenten zijn (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    We gaan waarschijnlijk pas beginnen met de lessen als er 50 studenten zijn (:


    I knew I forgot somethin hahaha


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Kunnen alle leerlingen trouwens in alle common rooms? Of alleen in hun eigen?

    Holder schreef:
    Kunnen alle leerlingen trouwens in alle common rooms? Of alleen in hun eigen?

    Alleen in hun eigen ^^ zo ziet het er voor hen uit:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik heet Daggers/Noa c:
    En zit ook al in een afdeling, ghehehe


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    CaptianHook schreef:
    Ik heet Daggers/Noa c:
    En zit ook al in een afdeling, ghehehe

    Welcome to the bad side, we have Draco Malfoy :Y)
    Slytherin gaat goed heheh, ik weet zeker dat wij dit jaar de house cup gaan winnen

    PS. jullie kunnen ook 100 galleons opvragen, is dat een beetje duidelijk te vinden of moet dat duidelijker? (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Welcome to the bad side, we have Draco Malfoy :Y)
    Slytherin gaat goed heheh, ik weet zeker dat wij dit jaar de house cup gaan winnen

    PS. jullie kunnen ook 100 galleons opvragen, is dat een beetje duidelijk te vinden of moet dat duidelijker? (:


    :Y)

    Je moet gewoon reageren in dat topic, right?


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    CaptianHook schreef:
    (...)

    :Y)

    Je moet gewoon reageren in dat topic, right?

    Ja (: en hoe komt het dat jij op invisible staat? Haha


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Lizor schreef:
    (...)
    Ja (: en hoe komt het dat jij op invisible staat? Haha


    Dan heb ik op iets geklikt, haha. Ik ben toch bezig met alles aanpassen, dus komt wel goed :')


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    CaptianHook schreef:
    (...)

    Dan heb ik op iets geklikt, haha. Ik ben toch bezig met alles aanpassen, dus komt wel goed :')

    Haha okee (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.