• Hallo allen,

    Ik maak met een vriendin een profielwerkstuk over de handel in Europese (blanke) slaven. Hier is veel minder over bekend dan over bijvoorbeeld de Trans-Atlantische slavenhandel, en wij willen graag onderzoeken wat zich precies heeft afgespeeld. Een grote zijsprong in ons profielwerkstuk is in hoeverre dit onderwerp bekend is bij de Nederlanders. Hiervoor hebben wij een enquête opgesteld die op de volgende site in te vullen valt: http://www.survio.com/survey/d/G1R7O1G8O3Q4O4I4B

    ^

    Dit is de tweede enquete en deze is specifieker! Als iedereen deze ook zou willen invullen, zou echt top zijn!!!
    Ook, indien iemand nog een goed artikel over dit onderwerp kent uit nieuwsbladen zoals bijvoorbeeld Historisch Nieuwsblad, laat het aub weten. Het is, omdat er zo weinig over bekend is, zeer moeilijk er veel informatie over te kunnen vinden. Nogmaals bedankt voor het invullen van de enquête en een eventuele bijdrage aan ons onderzoek dmv artikelen of bronnen!

    De enquête is anoniem!

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 14:43 ]


    -

    Marguerite schreef:
    (...)
    Mail alle leerlingen van je school met de vraag of ze t willen invullen. Bij ons doen ze dat momenteel ook namelijk.


    Dat ik daar niet aan heb gedacht!


    -

    NIETONLINE schreef:
    (...)

    Dat ik daar niet aan heb gedacht!


    Ik kan op de een of andere manier via Magister, zo'n schoolsoftware waar ik mn cijfer etc kan zien, niet de klassen selecteren die ik wil mailen. Fijn!


    -

    Ik heb het ook ingevuld!


    What would Emma do?

    Ingevuld, interessant onderwerp!


    “Libraries were full of ideas—perhaps the most dangerous and powerful of all weapons.” - Throne of Glass

    Ingevuld. (;


    Caution first, always.

    Varric schreef:
    Ingevuld. (;


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Bij de vraag "Heeft u geschiedenis gehad?", bedoel je dan of ik het vak gekozen heb in mijn pakket? Dat heb ik namelijk niet, maar ik heb tot aan het vierde jaar wel verplicht geschiedenis gehad....


    Valar Morghulis.

    Ingevuld! Good luck met je PWS

    Zoek op JSTOR: website/databank met wetenschappelijke artikelen, gebruiken professionele historici (;
    Hoewel, je wel waarschijnlijk niet aan alles zal kunnen denk ik, als je niet verbonden bent via universiteit of wetenschappelijke institutie. Als jullie nog hulp nodig zouden hebben, mag je altijd een PB sturen. (:
    Ik moet constant historisch onderzoek uitvoeren. (:

    Als je echt bronnen zoekt, kun je altijd kijken via google books, maar beter is de site USTC gebruiken of Europeana. (:

    [ bericht aangepast op 9 jan 2015 - 12:27 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Ingevuld. (bloos)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ingevuld!


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Alaotra schreef:
    Bij de vraag "Heeft u geschiedenis gehad?", bedoel je dan of ik het vak gekozen heb in mijn pakket? Dat heb ik namelijk niet, maar ik heb tot aan het vierde jaar wel verplicht geschiedenis gehad....


    Ja, zo was de vraag bedoeld!


    -

    Inmiddels hebben wij genoeg antwoorden op deze enquête, maar we hebben er inmiddels nog een gemaakt die specifieker op het onderwerp in gaat. Als iedereen zou vrij zou willen zijn :)

    http://www.survio.com/survey/d/G1R7O1G8O3Q4O4I4B


    -

    NIETONLINE schreef:
    Inmiddels hebben wij genoeg antwoorden op deze enquête, maar we hebben er inmiddels nog een gemaakt die specifieker op het onderwerp in gaat. Als iedereen zou vrij zou willen zijn :)

    http://www.survio.com/survey/d/G1R7O1G8O3Q4O4I4B


    Het is precies dezelfde (cat)

    Andria schreef:
    (...)

    Het is precies dezelfde (cat)

    Ja klopt, mijn vriendin vond het nodig om te weten welke vorm van blanke slavernij men dan wist......... Ik vind het ook een beetje overdreven, maargoed


    -