• Ik heb een heel goed verhaal met een verhaallijn in mijn hoofd. Alleen wanneer ik begin te schrijven (ik-vorm) dan lukt het niet echt. Het verhaal komt er heel saai uit te zien maar in mijn hoofd heb ik het helemaal voor me, alleen ik kan het gewoon niet goed opschrijven. Daar baal ik echt van.
    Ook als ik andere verhalen lees, dan voel ik me net dat karakter alleen zo kan ik dat zelf niet schrijven.

    Een kort stukje van wat ik heb geschreven:

    Snel overhandig ik het pakketje met cocaïne aan de man tegenover mij. Zijn hand graait in zijn jaszak en haalt er de afgesproken som geld uit. Ik knik naar hem en dan precies op hetzelfde moment draaien we ons beide om en lopen we weg. Ik grijns terwijl ik het geld tel. Hoeveel geld er allemaal wel niet omgaat in deze business. Het geld stop ik weer in mijn zak en trek mijn capuchon over mijn hoofd.
    Na een tijdje lopen ben ik bijna bij Een onbehaaglijk gevoel komt naar boven. Ik kijk vluchtig over mijn schouder. Er is niks te zien.


    [ topic verplaatst door een moderator ]

    Ja, dit is toch echt een lifestyle topic. (cat)

    Je laatste zin moet je sowieso even overlezen en als je dingen van jezelf terug leest, ben je toch altijd een stuk kritischer dan dat je dat van een ander leest.


    Your make-up is terrible

    Als de ik-vorm je niet lukt kun je toch ook de 3e persoon doen? (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Probeer je verhaal op te leuken door gebruik te maken van beeldende woorden. (: genoeg bijvoeglijke naamwoorden, werkwoordelijke uitdrukkingen en metaforen. Het zorgt ook voor een grappiger effect.
    Om je tekst wat op te vullen, kan je wat meer uitleg geven over de ruimte. Probeer een mooie sfeerschepping te creëren.

    Het is niet altijd simpel om 'goed' te schrijven en lukt niet van één, twee, drie. Genoeg oefenen en veel lezen.
    De ervaring komt met de tijd. (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wat het allerbelangrijkste is met schrijven: oefenen, oefenen, oefenen. Natuurlijk kan je niet verwachten dat je meteen net zo goed kan schrijven als mensen die het al hun halve leven doen. Ik vind het persoonlijk ook altijd erg frustrerend als iets er gewoon niet zo uitkomt als ik het in mijn hoofd had, maar de beste oplossing is gewoon veel schrijven en je eigen stijl vinden.
    Wat ik je wel als tip mee kan geven is dat het me opvalt dat je heel 'objectief' schrijft. Het stukje tekst lijkt inderdaad een beetje kort en afstandelijk. Dit kan je sowieso verbeteren door meer details en gevoelens van de hoofdpersoon aan het verhaal toe te voegen. Probeer je voor te stellen hoe jij je in zo'n situatie zou voelen; wat zou er door je hoofd gaan, welke dingen vallen je op? en probeer dat op papier te zetten.


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Je kan hem altijd nog in een andere vorm schrijven.

    En persoonlijk zou ik het gedetailleerder maken, juist bij zo'n stukje kun je er heel mooi details in zetten. (:


    wat was dit ookalweer

    Sommige zinnen moet je wel even aanpassen. Stop er zinnen tussen wat ze voelt of dat ze bijvoorbeeld een groot litteken opmerkt op het gezicht van de man. Die kleine details maken het verhaal wat echter.


    Don't walk. Run, you sheep, run.