• Om te beginnen: ik heb nog nooit een relatie gehad en heb met de twee jongens waar ik mee aan het daten ben geweest wat slechte ervaring gekregen.

    De eerste jongen ging te ver bij mij (lichamelijk) zelfs toen ik hem vroeg rustiger te doen. Dit werd dus niks dat snap je

    De tweede jongen was ik helemaal gek op. We praatten erg veel maar hij maakte me op een gegeven moment onzeker. Ik werd heel checkerig en als ik ernaar vroeg kreeg ik het antwoord: 'ik ben altijd eerlijk"
    daarnaast ben ik in dat half jaar nooit op date geweest. Hij had geen tijd.
    (Ja ik weet dat het stom was erop te wachten...)

    Nu heb ik via via een jongen leren kennen en sindsdien appen we. Het leek direct al anders en hij wilde graag afspreken.

    Maar waar ik mee zit...is dat we nu veeeel minder praten. Een gesprek komt er niet erg meer van. Hij zegt (net als die andere hierboven deed) dat hij druk is en daarom niet of laat reageert.

    En...met een full time baan is dat best logisch ergens. Maar vaak online, leest mijn berichten wel (freaking rotvinkjes) maar zegt niets.

    Ik vind dat heel lastig omdat ik bang ben dat hij net zoals die ander dus deed, er meerdere meisjes op na houd...terwijl wij nu wel een paar keet hebben afgesproken.

    En eerder had ik er nooit zo probleem mee als ik geen reactie kreeg...maar omdat ik nu een paar keer best hard mn hoofd heb gestoten om zo te zeggen vind ik het lastig dat wantrouwende gevoel aan de kant te zetten...

    En...dan ga ik veeel praten. Ik ga op een spammer lijken en die aanhankelijke indruk wil ik hem niet geven. Want zo ben ik niet.

    So...wat kan ik hiermee doen? Ik word er zo onzeker van...


    The Definition of Insanity

    heb ik zo vaak met mijn vriend, hij weet gewoon niet wat ie moet zeggen. Maakt je geen zorgen ;P

    Bespreek het eens met hem.


    26 - 02 - '16

    Hij reageert op wat belangrijk is voor hem. Ik had ook een vriend die me vaker negeerde dan dat ie praatte. Als je eens wacht op het moment dat ie tegen jou gaat praten, doet dat pijn maar kom je er wel achter of hij je belangrijk vindt.
    Zeg ook eerlijk welk gevoel je bij hem hebt. Dat had ik ook gedaan en daardoor ben ik mijn vriend wel kwijtgeraakt, maar ik wist in ieder geval wat ik aan hem had. Je kan me er altijd een berichtje sturen, ik heb zo het gevoel dat ik precies weet hoe jij je voelt.

    [ bericht aangepast op 15 jan 2015 - 21:16 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Eledhel schreef:
    Hij reageert op wat belangrijk is voor hem. Ik had ook een vriend die me vaker negeerde dan dat ie praatte. Als je eens wacht op het moment dat ie tegen jou gaat praten, doet dat pijn maar kom je er wel achter of hij je belangrijk vindt.
    Zeg ook eerlijk welk gevoel je bij hem hebt. Dat had ik ook gedaan en daardoor ben ik mijn vriend wel kwijtgeraakt, maar ik wist in ieder geval wat ik aan hem had. Je kan me er altijd een berichtje sturen, ik heb zo het gevoel dat ik precies weet hoe jij je voelt.


    Ja dat is zo inderdaad. Ik heb er ook al een beetje naar gehint. En hij heeft ook afgelopen zondag na onze date gezegd dat als bij mij de klik er ook is we zeker nog eens wat gaan doen.
    Dus aan de ene kant denk ik dat hij het echt leuk vind en dat.
    Maar aan de andere kant twijfel ik zo erg. En ik wil dit best aankaarten, maar steeds daarover beginnen heeft meer negatieve werking dan positief heb ik meegemaakt.

    Maar hoe stop ik met praten, als ik die drang voel zeg maar..? .want ik vind dat hij ook zijn best mag doen voor mij als hij me dan leuk vind.
    En niet dat ik telkens probeer het draaiende te houden.


    The Definition of Insanity

    Merchantson schreef:
    (...)

    Ja dat is zo inderdaad. Ik heb er ook al een beetje naar gehint. En hij heeft ook afgelopen zondag na onze date gezegd dat als bij mij de klik er ook is we zeker nog eens wat gaan doen.
    Dus aan de ene kant denk ik dat hij het echt leuk vind en dat.
    Maar aan de andere kant twijfel ik zo erg. En ik wil dit best aankaarten, maar steeds daarover beginnen heeft meer negatieve werking dan positief heb ik meegemaakt.

    Maar hoe stop ik met praten, als ik die drang voel zeg maar..? .want ik vind dat hij ook zijn best mag doen voor mij als hij me dan leuk vind.
    En niet dat ik telkens probeer het draaiende te houden.

    Hij zegt dat ie weer dingen wil gaat doen maar tegelijkertijd praat ie amper etc? Dat klinkt niet helemaal geloofwaardig.

    I know your struggles. Ik praatte altijd op whatsapp (internetvriend) en ik had zo de neiging te checken of ie al online was geweest dat ik mijn gesprek met hem verwijderde. Dat helpt. Sleep jezelf weg van die telefoon!

    Het klinkt hard maar ik geloof niet dat hij echt wil. Anders had hij wel met je gepraat. Probeer eens een weekje niet te praten en kijk wat hij doet. Dan weet je genoeg.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ik ken dat gevoel. Wat je nu aan het doen bent is eigenlijk andere mensen centraal zetten en teveel op hun letten in plaats van op jezelf. Zet jezélf centraal en concentreer je op je eigen doelen. Serieuze relaties komen echt wel, maar het is nog belangrijker dat jij je er goed bij voelt in plaats van al die onzekerheid.


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    I've been there, done that. It sucks.
    Maar, ik ben het inderdaad eens met Eledhel: probeer je telefoon niet op die manier aandacht te geven. Het is trouwens niet bot bedoelt, alleen wat hij zegt, klinkt in mijn oren als een excuus. Zijn daden zeggen heel wat anders namelijk.
    Als je iemand nodig hebt om erover te praten, mag je me best een berichtje sturen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Het kan ook zijn dat hij het wel leest maar geen tijd heeft voor een antwoord -of gesprek. Ik heb dit ook wel eens met mijn vriend als ik of hij aan het werk is. We lezen het, maar moeten dan snel weer terug aan het werk en hebben geen tijd om te antwoorden. Maar wij skypen/appen vaak 's avonds en slapen regelmatig bij elkaar. Maar bij ons komt dat van beide kanten.
    Praat hij buiten zijn werktijden om wel met je?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Ik ga nu inderdaad proberen te kijken of hij zelf weer wat gaat zeggen. Hij was ook juist degene die dat deed in het begin.

    Zijn daden en woorden zijn inderdaad wat het maakt dat ik hem niet kan peilen

    En zoals Spotgaai zegt: dat beeld wat jij schetst zou ik prima vinden. Ik zou niet eens onzeker zijn als ik goed zou weten wat ik aan hem heb. Maar hij is tot op heden niet mijn vriend.
    Het punt is dat hij buiten werktijd minder of nauwelijks praat. Dat was in de vakantie anders; toen was hij op wintersport maar iedere avond spraken we.
    Want ik vind het niks om iemand te storen tijdens het werk.

    En LzzyHale : hele mooie woorden! Kleine eye opener wel weer. Dankjewel! ^^


    The Definition of Insanity

    Mijn advies: Ga niks aan met een jongen of meid die je via welke vorm van social media dan ook leert kennen. I've been there and done that, it just won't work.
    Beperk het 'daten' liever tot mensen die bij jou op school zitten of met je werken of in ieder geval in de buurt wonen. Als je iemand niet vaak kunt zien wordt je vanzelf achterdochtig en/of onzeker, en zelfs als je iemand elk weekend ziet is het nog steeds niet hetzelfde wanneer je iemand niet echt face to face ontmoet hebt (en met ontmoet bedoel ik echt ONTMOET, niet GEZIEN. oftewel: iemand die je niet al via social media kende voor jullie elkaar face to face zagen).


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.