• Ik wil dit verhaal toch beginnen met even een paar dingen te benoemen.
    Ten eerste: dit is niet mijn 'hoofdaccount', dus vandaar dat ik hier alleen maar af en toe wat kom zeiken. Ik ben actief op Quizlet, maar wil het een beetje los hebben staan van mijn persoonlijke leven en daarom heb ik dus een anoniem account erbij :').
    Ten tweede: dit wordt niet zozeer een zeiktopic, maar het zou wel reacties uit kunnen lokken in de trant van: wat maakt dat kind zich druk om dingen die eigenlijk niks voorstellen. Daar ben ik me bewust van en dat mag je prima vinden, maar ik zou het fijn vinden als je dat soort meningen toch enigszins voor je kunt houden. ;)
    Ten derde: ja, dit topic gaat over jongens en liefde en alle drama die daarbij komt kijken.

    Om het verhaal compleet te maken, verwijs ik even naar dit topic dat ik eerder geopend heb. Voor het geval je geen zin hebt om al die drama te lezen: ik was verliefd op de beste vriend van mijn broer, eigenlijk al jaren (met een soort verliefdloze pauze ertussen door). Uiteindelijk heb ik het hem verteld, maar heeft hij me op de liefst mogelijke manier afgewezen. Ik heb de beginpost weggehaald, omdat het erg veel details over mijn leven bevatte die ik eigenlijk liever niet online wilde hebben staan, maar dit is zo'n beetje de samenvatting ;).

    In ieder geval is er veel gebeurd sinds toen. Ik ben nu volledig over die jongen heen (zijn afwijzing heeft me heel erg geholpen) en dat is dus heel erg fijn. Ik ben in die periode op kamers gegaan en ben een soort 'nieuw leven' gestart. Allemaal goede dingen.

    Bij mij op de studie zit een jongen die dezelfde sport als ik blijkt te doen. Toen er een toernooi van die sport was (vier dagen lang), deden we allebei mee. Mijn zus wilde me graag aan hem koppelen en ik ging er wel wat in mee, want het was best een leuke jongen. Ik voelde me alleen niet vanaf het begin tot hem aangetrokken en ben hem pas met andere ogen gaan bekijken toen mijn zus me op hem wees.
    Tijdens het toernooi heb ik hem wat leren kennen. Ik heb daarna mijn stoute schoenen aangetrokken en hem een berichtje via Facebook gestuurd, waar hij tot mijn grote verbazing op in ging. Plotseling waren we elke dag met elkaar aan het praten. Mijn zelfvertrouwen, die toch wel een deuk had gekregen na de afwijzing, ging er best wel op vooruit, zeker toen hij me vroeg om samen ergens iets te drinken. Doodeng! Ik heb dat een week uitgesteld en toen was toch zo ver: ik had mijn allereerste date.

    Ik heb een hele leuke date gehad; na een kop koffie heb ik bij hem gegeten en daarna hebben we nog film gekeken. Ik voel me op zich best wel bij hem op mijn gemak en dat heb ik niet zo snel met jongens. Tijdens de film pakte hij op een gegeven moment plotseling mijn hand en daarna sloeg hij zijn armen om me heen. Het voelde allemaal zo vreemd en onnatuurlijk... Ik heb nog nooit een vriendje gehad, dus daar kon het ook wel aan liggen. In ieder geval, aan het eind van de avond gaf hij mij een kus (het mislukte om werkelijk te zoenen, hoe beschamend) en toen ging ik dus naar mijn eigen huis.

    Sindsdien ben ik echt alles gaan overdenken. En met alles bedoel ik dan ook álles. De mislukte zoen, de vreemde gevoelens die alles bij me teweeg bracht... En ik wist echt niet meer wat ik moest denken en vinden en voelen.
    Ik heb er ook veel met anderen over gesproken, vooral mensen die mij goed kennen. Dat zijn dus mijn beste vriendinnen, mijn ouders, mijn zus... Die zeiden dat ik niet zomaar met dit - wat 'dit' ook mocht zijn - moet stoppen. Ik ben het type dat heel snel mensen afsluit: ik heb een soort muur om me heen gebouwd die mensen afstoot als ze te dichtbij komen. Er zijn maar weinig mensen die ik binnenlaat en dat zijn mensen die ik écht goed ken. Ik ken deze jongen nog helemaal niet zo goed. Daarom zeggen mijn ouders en zus en vriendinnen allemaal dat ik gewoon door moet gaan, want het is waarschijnlijk angst om hem binnen te laten. Dat is logisch, zeggen ze, dat hoort erbij, zeker als je nog nooit een vriend hebt gehad of dit gevoel nog nooit hebt ervaren.

    Ik denk dat ze daar aan de ene kant zeker gelijk in hebben, maar ik weet niet zeker of dat hetgeen is waar ik me druk om maak. Ik heb namelijk het gevoel dat hij mij leuker vindt dan ik hem: hij wil graag snel nog een keer afspreken, begint meestal de gesprekken, neemt al het initiatief. Ik laat het tot nu toe over me heen komen, maar ik kijk er op dit moment tegen op om opnieuw met z'n tweeën iets te doen. Ik wil namelijk niet zo snel: ik hoef hem niet direct te zoenen of te knuffelen, ik wil eerst graag een band opbouwen voor ik een stap verder ga. Ik ben ook zo bang dat ik niet voor hem voel (of ga voelen) wat ik eigenlijk graag wel voor hem wil voelen. Ik wil hem niet teleurstellen.
    Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik hem graag wil zoenen en een 'gewone' kus deed me ook heel weinig. Bovendien baal ik er een klein beetje van dat ik binnenkort wel eens aan hem vast zou kunnen zitten. Ik heb sinds kort voor het eerst aandacht van jongens die me leuk vinden om mij (gewoon leuk, niks meer) en het is net alsof ik nu voor de eerste de beste ga die interesse in mij toont.

    Ik ben best wel in de war en ik ben gewoon niet het type dat alles over zich heen laat komen zonder alles twintig keer te overdenken. Iets in mij zegt dat ik er gewoon mee moet stoppen, terug naar het oude vertrouwde, maar ik weet niet of dat ligt aan mijn gevoelens voor hem of dat het gewoon vluchtgedrag is. Ik praat vrijwel iedere dag even met hem en ik heb ook soms wel zoiets van: ik heb nu zin om met hem te appen. Het probleem is alleen dat het me dan weer weinig doet als ik eenmaal met hem praat.

    Ik zit er nogal mee in de knoop, hoe dramatisch dat ook klinkt. Ik had verwacht dat het goed zou zijn als ik eenmaal iemand had gevonden die mij ook leuk vond. Dat het van beide kanten zou komen en dan zou alles wel op rolletjes lopen. Maar ik weet hoe het is om echt verliefd te zijn en dat ben ik (nog) niet. En ik zou hem beter moeten leren kennen om dat te worden, maar ik weet niet hoe ik dat doe zonder dat ik hem heel veel hoop geef. Het liefste wil ik dat onze band voorlopig vriendschappelijk blijft tot ik hem beter ken en ik misschien wel meer gevoelens voor hem heb ontwikkeld, maar helaas zijn we die stap al voorbij na de date...



    Ik wil jullie toch bedanken dat jullie de moeite hebben genomen dit zeikverhaal te lezen (want dat is het toch wel geworden). Ik heb het er heel vaak met vriendinnen over gehad en hun raad is mij heel nuttig geweest, maar ik wil er een soort... neutrale blik op, van een buitenstaander. Dus ik vraag me best wel af hoe jullie er tegenaan kijken :3. En als iets niet duidelijk is, dan wil ik dat best ophelderen ;).

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 12:33 ]

    Wat je ook doet: neem.de.tijd. Echt waar. Dat zal zo veel schelen. Vertel het die jongen - vertel dat je gewoon meer tijd nodig hebt, en als hij jou dan ook echt leuk vind, dan zal hij dat moeten begrijpen. Je moet wel proberen om terug te vallen in oude gewoontes (dat deed ik ook altijd). Maar praat met hem, misschien lucht dat wel heel veel op.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Hm, het is nog niet te laat he! Dat is het pas als je getrouwd ben met de gozer (cat) Maar goed, raap jezelf bij elkaar en vertel het hem. Je kunt het altijd zelf aangeven bij de jongeman dat je het wat rustiger aan wil doen. Het is begrijpelijk dat je eerst een band op wil bouwen en je niet meteen vol op hem werpt.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je doet bijna alsof jullie al in een relatie verwikkeld zitten. Dat jullie een keer gekust hebben, betekent niet dat je ergens aan vast zit of dat jullie al voorbij een vriendschap zijn. In mijn ogen klinkt het alsof je heel veel excuses probeert te verzinnen om hem maar zo ver mogelijk van je af te houden. Wees gewoon eerlijk tegen die jongen en zeg dat je niet zo snel wilt gaan en kijk dan aan hoe het gaat.


    Your make-up is terrible

    Je weet al wat ik vindt haha. Maar om het nogmaals samen te vatten: je voelt je op je gemak bij hem en dat zegt al veel. Breng meer tijd met hem door en vertel hem gewoon dat je niet weet of je echt meer van hem wilt dan gewoon vriendschap. Een vriendschap is immers ook heel waardevol en als het uiteindelijk meer blijkt te worden, is dat mooi meegenomen.

    [ bericht aangepast op 20 jan 2015 - 14:03 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Praat er eerlijk over. Dat werkt het aller best.


    26 - 02 - '16

    Ik weet dat ik te ver vooruit denk. Zoals ik al zei, overdenk ik alles, en dus denk ik ook alweer veel te veel aan alle mogelijke gevolgen van wat ik doe. Ik heb dan ook steeds de tip gekregen om het maar gewoon 'te laten gebeuren', wat me tot nu toe nog redelijk gelukt is. Mijn gedachten werken alleen totaal niet mee.

    Op dit moment is er ook nog helemaal niks tussen ons, eigenlijk. Maar het probleem is dat hoe vaker ik met hem afspreek, hoe 'meer' het wordt. En dat vind ik eng.

    Je hebt misschien wel gelijk, Assassin, dat ik excuses probeer te verzinnen. Misschien doe ik dat wel inderdaad, maar ik weet niet goed... hoe ik me er weer goed bij ga voelen. Ik denk moeilijk en ik doe mijn best om mijn denkpatroon zegmaar om te zetten, maar het gaat heel lastig D: In ieder geval bedankt voor jullie meedenken. Ik zou alleen niet weten wanneer, hoe en op wat voor manier ik hem zou moeten vertellen dat ik het rustig aan wil doen, haha.

    Nou, mocht hij je weer proberen te zoenen, een arm om je heen slaan of je hand pakken.... lijkt dat me een goed moment. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    Nou, mocht hij je weer proberen te zoenen, een arm om je heen slaan of je hand pakken.... lijkt dat me een goed moment. :')


    Dat... is waar. Haha. Maar wel super ongemakkelijk.

    Assassin schreef:
    Je doet bijna alsof jullie al in een relatie verwikkeld zitten. Dat jullie een keer gekust hebben, betekent niet dat je ergens aan vast zit of dat jullie al voorbij een vriendschap zijn. In mijn ogen klinkt het alsof je heel veel excuses probeert te verzinnen om hem maar zo ver mogelijk van je af te houden. Wees gewoon eerlijk tegen die jongen en zeg dat je niet zo snel wilt gaan en kijk dan aan hoe het gaat.

    Nee dat vind ik niet. Ze zegt zelf al dat ze dingen erg veel overpeinst en dit lastig voor haar is. Voor sommige mensen kan het gewoon wat moeilijker zijn om hier uitsluitsel over te krijgen dan voor anderen.
    Truth be told, voor hetzelfde geld was ik het die dit topic had geopend. Qua gedachtegang snap ik haar heel goed. Ik wil met die shit ook eerst heel zeker zijn van mezelf.
    Anyway.. zou het hem inderdaad zeggen (dan heb je alvast meer lef dan ik in het verleden heb gehad :D) en het gaat zo veel beter voelen uiteindelijk. Anders komt de claustrofobie weer terug.


    No growth of the heart is ever a waste

    Er is altijd één oplossing met relatie-problemen: Praat met hem. (:


    I live for the applause, you will die for it.

    Tokugawa schreef:
    (...)
    Nee dat vind ik niet. Ze zegt zelf al dat ze dingen erg veel overpeinst en dit lastig voor haar is. Voor sommige mensen kan het gewoon wat moeilijker zijn om hier uitsluitsel over te krijgen dan voor anderen.
    Truth be told, voor hetzelfde geld was ik het die dit topic had geopend. Qua gedachtegang snap ik haar heel goed. Ik wil met die shit ook eerst heel zeker zijn van mezelf.
    Anyway.. zou het hem inderdaad zeggen (dan heb je alvast meer lef dan ik in het verleden heb gehad :D) en het gaat zo veel beter voelen uiteindelijk. Anders komt de claustrofobie weer terug.


    Dankjewel (: Het is inderdaad eigenlijk helemaal geen lastige situatie, maar ik maak het mezelf voornamelijk erg moeilijk. Probleem is alleen dat ik mijn gedachten gewoon niet kan stilzetten :').

    Ik heb besloten dat ik binnenkort wel weer met hem afspreken, maar dan in een grotere groep. Op die manier kan ik hem wel beter leren kennen, maar ligt het er allemaal nog niet zo bovenop. En zoals jullie zeggen, moet ik gewoon proberen zo open mogelijk tegen hem te zijn. Ik denk wel dat hij het type is dat dat kan begrijpen, dus dat is opzich wel fijn, al blijft het wel wat ongemakkelijk, natuurlijk.

    In ieder geval bedankt voor jullie meedenken. En als ik weer eens een vervelende denk-dag heb, dan laat ik wel weer van me horen, gok ik :')