• Oké, dit gaat heel stom klinken, maar ik zit dus vast met mijn verhaal, omdat ik niet zeker weet welke leeftijd ik mijn hoofdpersonages precies wil geven in het verhaal waar ik atm aan werk. Echter wil ik de leeftijd wel concreet in het verhaal verwerken.
    Het gaat om twee alleenstaande jongvolwassenen, een tweeling. Ze werken nu al een aantal jaren, de één als bakker in zijn eigen bakkerij (de hoofdpersoon, het is in een futuristische wereld en de zaak is hem aangeboden, maar hij heeft wel dus het beroep vooraf goed geleerd en een grote klantenkring opgebouwd, hij doet het al lang genoeg om het te ervaren als een soort sleur en alle bestellingen van zijn klanten haast al weet zonder het te vragen) en de ander is jageres, ze schiet vers wild voor de voedselvoorziening van de rijkste inwoners (ze doet dit al lang genoeg om de omringende bossen op haar duimpje te kennen). Omdat ze nog geen partner hebben gevonden en dit wel de gewoonte is in het land, kunnen ze niet al te oud zijn, maar omdat ze al dusdanig veel levenservaring en werkervaring hebben, kunnen ze ook niet heel jong zijn. Ik wilde ze daarom ouder maken dan 25, maar jonger dan 33 en sowieso geen 30. Ik kan alleen geen concrete leeftijd kiezen.

    Mijn vraag is dus of jullie op jullie favoriete leeftijd zouden willen stemmen c:

    [ bericht aangepast op 18 jan 2017 - 17:46 ]

    Welke leeftijd moeten de personages hebben?


    Happy Birthday my Potter!

    Om een of andere reden spreekt 29 me enorm aan in de context


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik denk dat 28-29 wel goed zal zijn. Dat is zo een grensleeftijd waarbij men al eens begint na te denken over hoe je leven eruitziet en hoe je er mee verder wilt. Klinkt iig wel echt als een leuk verhaal!


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    27, geen concrete reden, maar het is gewoon een leuke leeftijd :') 28 ook wel tho.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    26 jaar en 8 maanden. Dan is het niet meer zo jong als net 26, maar ook nog geen 27 wat een leeftijd is waarop de meeste mensen denk ik wel 'settelen'.

    Het hangt er ook vanaf op welke leeftijd ze met het beroep zijn begonnen. Ik weet niet hoe het onderwijs/beroepssysteem in jouw wereld werkt, maar als iemand vanaf haar 18-19 al jageres is, heeft ze al 8 jaar ervaring op haar 26. Niet slecht, toch?


    The soul needs autumn.

    Wervelwind schreef:
    26 jaar en 8 maanden. Dan is het niet meer zo jong als net 26, maar ook nog geen 27 wat een leeftijd is waarop de meeste mensen denk ik wel 'settelen'.

    Het hangt er ook vanaf op welke leeftijd ze met het beroep zijn begonnen. Ik weet niet hoe het onderwijs/beroepssysteem in jouw wereld werkt, maar als iemand vanaf haar 18-19 al jageres is, heeft ze al 8 jaar ervaring op haar 26. Niet slecht, toch?


    Kinderen gaan vanaf hun zesde naar school. Hun schoolperiode is gesplitst in twee delen. Zes jaar laagonderwijs en zes jaar hoogonderwijs. Dit krijgt iedereen. Vervolgens wordt iedereen nog specifiek voorbereid op zijn beroep. Beroepen die weinig kennis vereisen, zullen twee voorbereidende jaren hebben. Vervolgens kan dit per twee jaar verhoogd worden tot maximaal acht jaar voor de meest veeleisende beroepen. Een bakker en jageres vereisen denk ik ofwel twee jaar ofwel vier jaar, dus dan zouden ze 20/22 zijn geweest toen ze begonnen met werken c:


    Happy Birthday my Potter!

    Goldstein schreef:
    (...)

    Kinderen gaan vanaf hun zesde naar school. Hun schoolperiode is gesplitst in twee delen. Zes jaar laagonderwijs en zes jaar hoogonderwijs. Dit krijgt iedereen. Vervolgens wordt iedereen nog specifiek voorbereid op zijn beroep. Beroepen die weinig kennis vereisen, zullen twee voorbereidende jaren hebben. Vervolgens kan dit per twee jaar verhoogd worden tot maximaal acht jaar voor de meest veeleisende beroepen. Een bakker en jageres vereisen denk ik ofwel twee jaar ofwel vier jaar, dus dan zouden ze 20/22 zijn geweest toen ze begonnen met werken c:


    Ik denk dat 6 jaar ervaring nog steeds oké is, 4 jaar is al wat minder natuurlijk.
    En levenservaring kan je ook opdoen zonder te werken dus daar maakt de leeftijd denk ik iets minder bij uit.


    The soul needs autumn.

    Als je kijkt met de leeftijden van wanneer iemand van school/opleiding e.d. gaat dan is het zo rond de 22. Echter voor het verder opleiden naar die richting duurt het nog wel even, dus dan denk ik echt zo'n 27/28 jaar.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    I vote 28. I like that number. (fish)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Ik denk dat de leeftijd van je personages ook kinda afhankelijk is van je doelgroep, dus als je een beetje wilt focussen op de wat hogere leeftijdscategorie van Quizlet, dan zou ik binnen de 20 blijven.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Ik denk dat de leeftijd van je personages ook kinda afhankelijk is van je doelgroep, dus als je een beetje wilt focussen op de wat hogere leeftijdscategorie van Quizlet, dan zou ik binnen de 20 blijven.


    Ik heb geen doelgroep. Ik heb liever dat de leeftijd bij de situatie en personages past dan bij de "doelgroep".


    Happy Birthday my Potter!

    27. Dat vind ik een mooie leeftijd voor wat je hebt omschreven.


    Maar allemaal dragen we in ons hart een inwendig Ithaka.

    28, geen idee waarom


    obsessive rage