• Het was ochtend. Ik was van plan om even de konijn en de cavia wat te eten te geven. Zit het konijn ineens druk door het hok te lopen. Toen ik zag wat het beest me wou vertellen, schrok ik me wezenloos. Mijn cavia lag erbij alsof ie dood ging! Ineens. Ze ademde nog wel en haar oogjes knipperden nog. Ik heb haar opgetild en weer op haar pootjes gezet... maar ze viel weer om. Ik heb het voederbakje voor haar neus geschoven en ben bang naar school gelopen...

    'S middags kwam ik weer thuis en nam gelijk een kijkje bij mijn cavia. Ze was dood... Het konijn sprong en rende bang en verdrietig door het hok. Ik vraag me nu af hoe het komt dat ze stierf. Haar naam is trouwens Woezel! :P Maar ze was koud en het bakje stond r nog. Niks uit gegeten. Ik vraag me af wat er gebeurd is. 'S nachts was ze er gaan liggen. Ze was 4 jaar. Ouderdom of ziekte? Of hartstilstand? Nu is ze begraven. Het konijn is zelf al oud. 7 jaar, maar nu?

    RIP WOEZEL!
    ZAL JE MISSEN!!
    XXXXX

    UPDATE: ZE IS OPGESTAAN UIT HAAR DOOD (nee, grapje, was het maar zo ;P) HET KONIJN ZIET ER ZIELIG BIJ.. IK GA XTRA VAAK NAAR M TOE.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 20:37 ]

    Serieus, haar cavia is doodgegaan en nu gaan jullie discusseren of het goed/slecht was dat ze niet naar de dierenarts is gegaan. Dat vind ik echt respectloos.

    OT: Veel sterkte, altijd vervelend een huisdier te verliezen! :[


    If a writer falls in love with you, you can never die

    ahw, heel veel sterkte!
    //ik heb het idee dat de mijne momenteel ook bezig is... ook 4 jaar en zit al de hele dag bol in een hoekje en k loop al 2 weken met zo`n random gevoel rond//


    Natsu Dragneel`s flames are brighter than my future

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja, als een mens niet meer op zijn benen kan staan ga je ook naar de dokter, dus dat lijkt mij nogal voor de hand liggend. Daar kunnen we in mening over verschillen, maar dat betekent niet dat ik het niet erg voor haar vind, ik vond het al erg als mijn goudvis het loodje legde.=')

    Woodie schreef:
    (...)

    tja ieders zijn mening, maar ik vind dieren gelijk staan aan mensen, ookal is het een cavia. Als het je oma was was je ook naar het ziekenhuis gerent, en misschien hadden we wel wat kunnen doen voor de cavia


    Ik zeg ook zeker niet dat het niet erg is, begrijp me niet verkeerd. Ik heb al jarenlang cavia's en het is iedere keer ontzettend zielig als er eentje overlijdt. Maar voor een mens valt echt iets te doen als die niet meer op zijn benen kan staan. Voor kleine knaagdieren niet, hoe jammer dat ook is. Deze cavia is al overleden en ik vind het een beetje flauw om dan het meisje dat dit topic heeft geopend met een schuldgevoel op te zadelen door te zeggen dat ze naar de dierenarts had moeten rennen. Natuurlijk mag je dat vinden, maar dat is niet waar dit topic om gaat.

    Edit: Eigenlijk heeft Spotgaai hierboven precies gezegd wat ik bedoelde. Ik zal nu zelf ook verder mijn mond houden.

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 19:25 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ik zeg ook zeker niet dat het niet erg is, begrijp me niet verkeerd. Ik heb al jarenlang cavia's en het is iedere keer ontzettend zielig als er eentje overlijdt. Maar voor een mens valt echt iets te doen als die niet meer op zijn benen kan staan. Voor kleine knaagdieren niet, hoe jammer dat ook is. Deze cavia is al overleden en ik vind het een beetje flauw om dan het meisje dat dit topic heeft geopend met een schuldgevoel op te zadelen door te zeggen dat ze naar de dierenarts had moeten rennen. Natuurlijk mag je dat vinden, maar dat is niet waar dit topic om gaat.

    Edit: Eigenlijk heeft Spotgaai hierboven precies gezegd wat ik bedoelde. Ik zal nu zelf ook verder mijn mond houden.


    Nou ja, ik heb geen enkel verstand van cavia's dus je zou best gelijk kunnen hebben. Het is gewoon het eerste wat ik zou doen, maar dat betekent niet dat ik wie dan ook een schuldgevoel wil aanpraten. Anways, still love you Inge.='d


    You were born original, don't die as a copy.

    Square schreef:
    (...)

    Ik zeg ook zeker niet dat het niet erg is, begrijp me niet verkeerd. Ik heb al jarenlang cavia's en het is iedere keer ontzettend zielig als er eentje overlijdt. Maar voor een mens valt echt iets te doen als die niet meer op zijn benen kan staan. Voor kleine knaagdieren niet, hoe jammer dat ook is. Deze cavia is al overleden en ik vind het een beetje flauw om dan het meisje dat dit topic heeft geopend met een schuldgevoel op te zadelen door te zeggen dat ze naar de dierenarts had moeten rennen. Natuurlijk mag je dat vinden, maar dat is niet waar dit topic om gaat.

    Edit: Eigenlijk heeft Spotgaai hierboven precies gezegd wat ik bedoelde. Ik zal nu zelf ook verder mijn mond houden.


    im sowyyyy :(

    SPECS schreef:
    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?

    Dit is een typische stervende cavia zoals ik het lees, naar een dierenarts gaan zou echt geen zin meer hebben gehad. En had alleen maar stress gegeven aan het diertje.
    Dit was een mooie dood, in haar vertrouwde omgeving en het diertje om haar heen die ze kende.

    4 jaar is niet extreem oud maar wel oud, je zou kunnen zeggen senior. Veel cavia's worden zo oud terwijl ze zeker 7 kunnen worden.
    Tja mijn cavia is in juli op 4 jarige leeftijd overleden, en ik weet ook nog niet wat het is.

    Heel veel sterkte, een cavia mis je erg snel (flower)

    [ bericht aangepast op 22 jan 2015 - 20:31 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    SPECS schreef:
    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?


    ik weet het, maar ik dacht dat ie sliep of lag te luieren.
    Deed ie wel vaker. Later kwam ik erachter dat ie half dood ging...

    Aahw! Cavia's worden inderdaad maar vier jaar ouder. Konijn kunnen zes tot acht jaar worden, maar de mijne is tien jaar geworden. Gecondoleerd!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik vind het wel erg rot voor je :c
    Ik weet nog wel dat een van mijn katten ziek werd. Pom heette hij. Hij werd sloom en ging raar hijgen, dus hadden we de dierenarts erbij gehaald. Toen heeft die pijnbestrijding gegeven en ging het weer goed, althans dat leek zo. De dagen erop ook. Tot op een zondagochtend, toen we de hond hoorden janken. We zijn direct naar de plek gelopen waar de katten normaliter sliepen. Daar lag Pom, dood, op de grond. De andere kat was in verwarde toestand en wilde er niets van weten.

    Ik hoop dat je het snel een plekje zal kunnen geven, het is moeilijk om een huisdier te verliezen waar je erg veel van hield. Ze vinden een plekje in je hart, samen met alle mooie herinneringen, houd dat vast. Uit het oog, maar niet uit het hart <3


    26 - 02 - '16

    SPECS schreef:
    Sorry maar als je cavia half dood lag te gaan, waarom heb je hem dan gewoon laten liggen en ben je naar school gegaan? Ik zou hem naar de dierenarts hebben gebracht?


    Ik heb het ook een keer met mijn cavia gehad dat ze niet wauw lopen, raar ademhalen en alleen knipperen. Als ze zo gedragen dan gaan ze gewoon dood en kun je niets doen.


    OT: Veel sterkte!


    Seasons will change, but I shall remain

    Zeila schreef:
    (...)

    ik weet het, maar ik dacht dat ie sliep of lag te luieren.
    Deed ie wel vaker. Later kwam ik erachter dat ie half dood ging...


    Awh, dat is wel rot natuurlijk.:(


    You were born original, don't die as a copy.

    Square schreef:
    (...)

    Je weet van tevoren toch niet dat hij echt aan het sterven is? Ik vind het niet heel raar om dan toch gewoon naar school te gaan, want dat kun je niet altijd zomaar skippen. Bovendien kunnen ook dierenartsen voor kleine beestjes zoals cavia's meestal niet zo heel veel doen, in mijn ervaring.


    Toen ik tien was ben ik met mijn hamster die een tumor had naar een dierenarts gegaan die me vierkant uitlachte. Een dag later ging ik naar een andere dierenarts en die heeft er enorm veel moeite in gestoken. Zeg nooit nooit c:

    Wat naar voor je! Heel veel sterkte.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Spotgaai schreef:
    Serieus, haar cavia is doodgegaan en nu gaan jullie discusseren of het goed/slecht was dat ze niet naar de dierenarts is gegaan. Dat vind ik echt respectloos.

    OT: Veel sterkte, altijd vervelend een huisdier te verliezen! :[


    wat was dit ookalweer

    SPECS schreef:
    (...)

    Nou ja, als een mens niet meer op zijn benen kan staan ga je ook naar de dokter, dus dat lijkt mij nogal voor de hand liggend. Daar kunnen we in mening over verschillen, maar dat betekent niet dat ik het niet erg voor haar vind, ik vond het al erg als mijn goudvis het loodje legde.=')



    Hahaha, als je niet meer op je benen kan staan (of elk geval eentje niet) dan nemen dokters je ook niet serieus als je er heen gaat. Dus of dierenartsen dan veel voor cavia's kunnen betekenen betwijfel ik. Meestal laten ze het dier dan inslapen.


    Even ontopic:, Ahw, het is echt superk*t om een huisdier te verliezen :c heel veel sterkte, ook voor je konijn, want dieren kunnen ook heel heftig reageren op de dood van een ander dier... Sterkte


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Woezel is zo'n schattige naam, omg. Echt jammer van je cavia. : ( En ook voor je konijn, hij/zij is nu zijn/haar maatje kwijt. : (
    Ik zou ook als ik jou was je niet druk maken om waarom ze is gestorven. Zelf denk ik vanwege ouderdom, en daar is niks helaas aan te doen.
    Veel sterkte!!


    Ik wil een tuin vol egels