• Die vraag stel ik mijzelf al een tijdje. Zoals veel bedachte wezens interesseren zeemeerminnen mij en ik weet dus dat zeemeerminnen of meerminnen niet bestaan, maar toch vraag ik het mij af. Vooral door de film de kleine zeemeermin, want Ariel heeft een vader dus die heeft dan toch op de een of andere manier ervoor gezorgd dat Ariel er kwam.

    Omdat de meeste zeemeerminnen worden afgebeeld met borsten, ga ik ervan uit dat het zoogdieren zijn net zoals mensen en nog een heleboel dieren. Dus dat betekent waarschijnlijk dat ze levende jongen baren oftewel er komt een kleine zeemeermin/zeemeerman uit een zeemeermin. Maar hoe dan?! Dat vraag ik mij af aangezien ze aan de onderkant alleen een (vissen)staart hebben.

    Er zal vast een logische verklaring voor zijn(voor zover er een logische verklaring kan zijn voor iets van een bedacht wezen), maar ik kan hem niet bedenken.

    Dus heeft iemand een idee over hoe zeemeerminnen zich zouden voortplanten?


    Physics is awesome

    Misschien leggen ze eitjes? Zoals vissen dat doen? Het zou verklaren waarom Ariël zoveel zusjes heeft!


    “To live will be an awfully big adventure.”

    _Baymax_ schreef:
    Misschien leggen ze eitjes? Zoals vissen dat doen? Het zou verklaren waarom Ariël zoveel zusjes heeft!


    Maar dat verklaart dan nog niet waar de eitjes uit het lichaam komen, toch?

    Het zou inderdaad wel een verklaring zijn voor waarom Ariël zoveel zusjes heeft, maar sommige mensen houden van een groot gezin dus waarom in dit geval een zeemeermin niet?


    Physics is awesome

    Dolfijnen kunnen ook levend baren, dus het zal niet heel vreemd zijn als zeemeerminnen ook levend baren. Het zou ook gewoon kunnen dat ze net als vissen, eitjes leggen en dat de man het dan bevrucht, of dat ze net als kikkers een soort dril leggen?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Misschien leggen ze idd eieren en zogen ze de jongen daarna. Zoals vogelbekdieren.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Beckmann schreef:
    (...)

    Maar dat verklaart dan nog niet waar de eitjes uit het lichaam komen, toch?

    Het zou inderdaad wel een verklaring zijn voor waarom Ariël zoveel zusjes heeft, maar sommige mensen houden van een groot gezin dus waarom in dit geval een zeemeermin niet?

    Bij vissen zie je dat toch ook niet zitten?

    Dat zou inderdaad ook gewoon kunnen zijn omdat ze veel kinderen willen.


    “To live will be an awfully big adventure.”

    En komen de eieren uit de navel xD Zoals letterlijk uit de buik


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    Ik denk dat de eieren gwn uit het gat komt? Net zoals een normale vis eieren legt?

    Beckmann schreef:
    (...)

    Maar dat verklaart dan nog niet waar de eitjes uit het lichaam komen, toch?

    Het zou inderdaad wel een verklaring zijn voor waarom Ariël zoveel zusjes heeft, maar sommige mensen houden van een groot gezin dus waarom in dit geval een zeemeermin niet?



    Ariel heeft zoveel zusje omdat zij en haar zussen de zeven zeeën moeten belichamen :3. Maar Zeemeerminnen zoals die in de kleine zeemeermin leggen inderdaad eitjes. En dat komt dan uit hetzelfde gat als hun afvalstoffen. Nja, daar wil ik niet al te lang over nadenken. Al heb je ook dat enge soort Zeemeerminnen, met klauwen en enge scherpe tanden. In sommige mythen kunnen zij volgens mij in een mens veranderen, waarna ze het kind weer mee onderwater nemen, waarna het kind en de vrouw weer in zeemeerminnen/mannen veranderen.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Er was trouwens ooit een story waarin mensen werden ontvoerd om meerminnen/meermannen te baren. Uiteindelijk zou de gekidnapte zelf ook veranderen in een meermin.


    wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

    _Baymax_ schreef:
    (...)
    Bij vissen zie je dat toch ook niet zitten?

    Dat zou inderdaad ook gewoon kunnen zijn omdat ze veel kinderen willen.


    Dat is waar. Alleen ziet de staart van de zeemeermin er helemaal dicht/gesloten uit, waardoor ik het idee krijg dat ze niet stiekem ergens een gat hebben waarmee ze zich voortplanten (door middel van eieren leggen of levende jongen baren).


    Physics is awesome

    Fennec schreef:
    Er was trouwens ooit een story waarin mensen werden ontvoerd om meerminnen/meermannen te baren. Uiteindelijk zou de gekidnapte zelf ook veranderen in een meermin.


    Hier op Quizlet?

    Nu vraag ik mij echt af hoe dat dan in elkaar steekt.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat is waar. Alleen ziet de staart van de zeemeermin er helemaal dicht/gesloten uit, waardoor ik het idee krijg dat ze niet stiekem ergens een gat hebben waarmee ze zich voortplanten (door middel van eieren leggen of levende jongen baren).


    Bij vissen zit dat verstopt onder schubben die op bepaalde plaatsen een beetje los zitten :3.


    We've lived in the shadows for far too long.

    Fennec schreef:
    En komen de eieren uit de navel xD Zoals letterlijk uit de buik


    Net zoals bij een mens, toch?:O


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Net zoals bij een mens, toch?:O


    Bij een mens komen eieren niet uit de navel hoor, zie je daar al een kind doorheen komen? :p


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dit heb ik me serieus al altijd afgevraagd. Of hoe ze naar de wc zouden gaan.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2015 - 21:07 ]


    She was always looking for more..