• Zij is op zoek naar een lieve man. Iemand die er altijd voor haar is en haar accepteert zoals zij is. Iemand die zich niet stoerder voordoet dan hij is, die altijd zichzelf is en geïnteresseerd is in haar leven.
    Maar zodra ze een man tegenkomt die aan die eisen voldoet, is hij te lief en wordt hij in de zogenaamde friendzone gedumpt. Ja, hij is lief; ja, hij is geïnteresseerd; nee, hij doet zich niet stoerder voor. Maar hij is té lief, té geïnteresseerd... en hij is niet stoer genoeg.
    Om de één of andere reden vallen vrouwen toch vaak op de stoerdere mannen, de bad guys. Wij vinden hen aantrekkelijker en kijken tegen hen op. Maar ook hen willen we het liefste afschrijven, want hij voldoet niet aan onze eisen.

    Waar zijn we dan naar op zoek? Naar een middenweg. Iemand die stoer is, maar zichzelf. Iemand die geïnteresseerd is, maar ons niet constant aan het hoofd blijft zeuren. Zie het als een parabool bij wiskunde. Bij bepaalde coördinaten (x=... en y=...) heeft de grafiek een maximum. En hoe minder de coördinaten in de buurt van die van het maximum komen, hoe minder aantrekkelijk de man voor de vrouw is. En vanzelfsprekend heeft iedere vrouw haar eigen functie; niet iedere vrouw is gelijk.

    We maken het de mannen ook wel lastig.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2015 - 12:52 ]


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Hahahaha, deze vergelijking had ik nog nooit gehoord; geniaal! :'D

    Dat is niet echt de friendzone formule in mijn ogen. Dat is gewoon gezeur van jongens die graag hun handje in je broek willen stelen terwijl jij helemaal geen gevoelens voor diegene hebt. Dat vinden ze niet kunnen en dan zitten ze in de zogenaamde friendzone.


    Your make-up is terrible

    Ik vind de "friendzone", maar onzin. Laatst kwam ik di filmpje tegen en dat beschrijft wel mooi waarom:

    Dit.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2015 - 15:03 ]


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Hm, discussies over de friendzone maken me altijd een beetje ongemakkelijk. Dat is echt zo'n mythische plaats waar Nice Guys (tm) over klagen als ze worden afgewezen. Ik bedoel, wauw, vrouwen zijn complexe wezens die niet altijd vallen voor de eerste de beste gast die niet een volkomen zak tegen ze is? De formule vrouw + wees lief staat niet altijd gelijk aan sex omdat vrouwen soms een eigen mening hebben? Hoe durven ze? :')


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha ik weet zelf ook niet zeker of ik het volledig met mezelf eens ben hier :') Het was iets wat in mijn hoofd opkwam en dus wilde ik het plaatsen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel jongens ken die echt superlief en zo zijn, maar die ik juist om die reden nooit als potentieel vriendje zou kunnen zien. Er zit nauwelijks 'pit' in, of zo. Moeilijk te omschrijven xD.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Tuala schreef:
    Ik vind de "friendzone", maar onzin. Laatst kwam ik di filmpje tegen en dat beschrijft wel mooi waarom:

    Dit.


    Haha, prachtig filmpje (:
    Ik vind die hele "friendzone" inderdaad ook maar gezeur. Wat ik trouwens ook bullshit vind is dat alleen mannen "gefriendzoned" zouden worden. Alsof vrouwen nooit verliefd worden op iemand die hen alleen maar als een gewone vriendin ziet.
    Overigens vind ik die parabool op een bepaalde manier wel een mooie vergelijking, maar ik ben het er gewoon niet mee eens (:


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Vrouwen? Altijd vallen op badguys? Wat een bullshit. Doe mij maar geen gozer die een beetje normaal is en niet een probleem heeft met de hele wereld. Beter nog: helemaal geen relatie voor mij, pff..


    26 - 02 - '16



    U slaat de spijker op de kop, m'lady. Ik neem mijn fedora voor u af. M'lady.

    Friendzone en het gepraat daarover is misogynistic in mijn ogen, of wat het nederlandse woord ook is. Soms vind een jongen of meisje je niet leuk en jou wel, dat gebeurt. En tja, dan kun je er voor kiezen om vrienden te blijven of niet. Het tweede is een stuk makkelijker, het eerste vergt dat je je over je gevoelens heen kunt zetten en dat is moeilijk. Kortom, het is je eigen keus om 'gefriendzoned' te worden, als het ware.

    Het is waanzinnig stereotyp tegenover vrouwen. En de implicatie van het concept dat iemand die aardig voor je is liefde en vooral seks verdient en dat je als je het hem/haar onthoudt een bitch bent vind ik ook vreemd.


    Tuala schreef:
    Ik vind de "friendzone", maar onzin. Laatst kwam ik di filmpje tegen en dat beschrijft wel mooi waarom:

    Dit.


    Dat filmpje was lichtelijk creepy. M'lady. De eerste 40 fso seconden die ik zag waren min of meer wat ik ook probeer te zeggen tho.

    [ bericht aangepast op 23 jan 2015 - 18:13 ]


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    Dat is niet echt de friendzone formule in mijn ogen. Dat is gewoon gezeur van jongens die graag hun handje in je broek willen stelen terwijl jij helemaal geen gevoelens voor diegene hebt. Dat vinden ze niet kunnen en dan zitten ze in de zogenaamde friendzone.
    Hahaah :'D

    Ik vind het ook maar iets raars. Ik denk trouwens niet dat je zulke dingen in een formule kunt gieten.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Hahaah :'D

    Ik vind het ook maar iets raars. Ik denk trouwens niet dat je zulke dingen in een formule kunt gieten.


    Haha, ik vind dat ook


    26 - 02 - '16

    Vat dit niet te serieus op, hè ;p. Misschien is de ondertoon niet duidelijk, maar het was niet serieus bedoeld ;p.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    Komt dat niet uit An abundance of Katherines? Haha.


    Searching heavens for another earth

    Taiteilijan schreef:
    Komt dat niet uit An abundance of Katherines? Haha.
    Ik was dat ook aan het denken door die grafiek, maar die maakt toch een andere soort curve/formule. Dumpees en dumpers ofzo

    [ bericht aangepast op 23 jan 2015 - 22:27 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    De friendzone is zo achterlijk en sowieso bedacht door mannen die geen vrouwen kunnen krijgen. Jezus, alsof vrouwen je ook maar iets verschuldigd zijn wanneer je je gedraagt als een fatsoenlijk persoon.


    ars moriendi