• THE FAULT IN OUR SYSTEM



          In Oxidian is het de gewoonte dat elke man en vrouw op 21-jarige leeftijd gekoppeld wordt aan zijn of haar perfecte match. Dit alles gebeurt via een computer, die berekent waar er de meeste kansen zijn op een goede relatie en sterke nakomelingen.
          Ieder jaar verloopt de ceremonie vlekkeloos, en verruilen de individuen hun onafhankelijkheid voor een verbintenis die een leven lang zal duren. Tot het systeem een grandioze fout maakt.
          Zestien jongvolwassenen worden aan de verkeerde match gekoppeld. Pas als ze hun kennismakingsperiode achter de rug hebben, krijgen ze het vernietigende nieuws te horen dat hun perfecte match niet de persoon is die ze hebben leren kennen.
    Is liefde wel iets dat door regels geforceerd kan worden? Is de fatale fout terug te draaien, of blijft hun keuze onveranderd?


          — De verhaallijn
          Na de kennismakingsperiode zullen sommigen misschien niet meer bij hun ''echte'' match willen horen. Dit laat het systeem echter niet toe. Er mag niet gewisseld worden, onder geen enkele voorwaarde. De kronkel in het systeem is niet meer dan dat: een simpele kronkel, die zo snel mogelijk gladgestreken dient te worden.
          Hierdoor ontstaat er opschudding onder de jongvolwassenen, tegenover het ijzersterke systeem. Zullen ze weten los te breken van het gedwongen match — systeem, of wordt hun rebellerende poging met de grond gelijk gemaakt?


          — Regels
    • Minimaal tweehonderd woorden per post.
    • Maximaal twee personages per persoon (jongen en meisje).
    • OOC in het praattopic.
    • 16+ is toegestaan.
    • Geen perfecte personages.
    • Verhouding tussen mannen en vrouwen gelijk houden.
    • Reservaties blijven vier dagen staan en dienen goedgekeurd te worden door Tigerlily of Crooked.
    • Alleen Tigerlily en Crooked openen nieuwe topics, tenzij anders afgesproken is.


          — Rollen Vol.
    • Daffodil Carenina Monagan — Crooked — 1.9
    • Lina Charlotta Moore — _Baymax_ — 1.6
    • Eleanor Rose Lucy Kristerson — Waldeinsamkeit —1.5
    • Arya Catalynn Lockwood — Philia — 1.7
    • Abigail Leningrad — Rawhide — 1.4
    • Toran Willow Elizabeth Chambers — Dumbledore — 1.4

    • Flynn Jones — JamesPotter — 1.2
    • Romano Frederic Sebastian Duchess — Gally — 1.2
    • Delano Renzo Mancini — Isimat — 1.2
    • Ashton Collin Clevelands — Gally — 1.5
    • Victorian Romulus Adornetto — Sand — 1.8
    • Grahaem Eden Accleston — Sabaism — 1.5

          — Latere "echte" matches
    Victorian Romulus Adornetto (Sand) — & — Arya Catalynn Lockwood (Philia)
    Graheam Eden Acleston (Sabaism) — & — Abigail Leningrad (Rawhide)
    Romano Fredric Sebastian Duchess (Gally) — & — Daffodill Cernina Monagan (Crooked)
    Flynn Jones (JamesPotter) — & — Lina Charlotta Moore (_Baymax_)
    Ashton Collin Clevelends (Gally) — & — Toran Willow Elizabeth Chambers (Dumbledore)
    Delano Renzo Mancini (Isimat) — & — Eleanor Lucy Kristerson (Waldeinsamkeit)

          — Matches ''fout''
    Arya Catalynn Lockwood — Lina Charlotta Moore
    Grahaem Eden Accleston — Romano Frederic Sebastian Duchess
    Ashton Collin Clevelands — Daffodil Carenina Monagan
    Victorian Romulus Adornetto — Abigail Leningrad
    Delano Renzo Mancini — Toran Willow Elizabeth Chambers
    Flynn Jones — Eleanor Rose Lucy Kristerson


    Jullie bevinden jullie met z'n allen in een ruimte waarin een klein podium staat. Daarvoor staan wat rijen stoelen, waarop jullie vol ongeduld zitten te wachten tot je te horen krijgt wie je match is! Laten we zeggen dat de personages gewoon per match worden opgeroepen en er een foto bij getoond wordt, zodat je weet wie jouw match is. Vervolgens wijst een beambte jullie een deur aan. Die deur komt uit op een gemeenschappelijke ruimte. Nu kunnen jullie elkaar leren kennen!

    Hoe ziet het gebouw eruit?
    De ontmoeting zelf vindt plaats in een zeer modern gebouw dat doet denken aan een ruimteschip. De koppels die als een match aangeduid zijn, moeten dezelfde kamer delen. Elke kamer heeft een aangrenzende badkamer. De rest van de ruimten, waar ze toegestaan zijn om te komen, bestaan uit de woonkamer, de keuken, eetkamer , de ontspanningsruimte (hier staat ook een kast met gezelschapsspellen, een pooltafel en wat gameconsoles), het zwembad en de fitnesszaal. De rest van het gebouw is, net als de uitgang, met een geheime code vergrendeld.

    Voor alle duidelijk de ruimte waar ze in terecht komen om elkaar te ontmoeten, is de woonkamer.


    Rollentopic
    Praattopic

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 21:23 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Mijn topics.


    Feel the fire, but do not succumb to it.

    {MT}


    She was always looking for more..

    (Mon topica :3 )


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Mijn topics!


    Big girls cry when their hearts are breaking

    MT.


    Everything is illuminated by the light of our past.



    Toran Willow Elizabeth Chambers


    Ik zou mezelf nooit een nerveus persoon noemen. Ik stond erom bekend dat ik goed met spannende situaties om kon gaan, maar dit keer was daar geen sprake van. Mijn handen zweetten en een vervelend gevoel bekroop mijn maag. Dit waren overduidelijk zenuwen en ik wist niet goed hoe ik daar mee om moest gaan. In Oxidian was het niet bijzonder om je match te vinden, omdat je er zelf weinig keus in had. Het was echter wel een moment dat je je voor de rest van je leven zou onthouden. Ik had plaats genomen op de rij stoelen en was helemaal aan de buitenkant gaan zitten. Dit was niet omdat ik graag sociale contacten meed, maar omdat ik wilde voorkomen dat ik als eerste naar voren geroepen zou worden. Natuurlijk was dat slechts bijgeloof, want de volgorde was volkomen willekeurig. Ik ademde diep in en blies met mijn ogen gesloten de lucht weer uit. Mijn haren vielen gekruld over mijn rug en mijn ogen waren lichtjes opgemaakt met een likje mascara. Ik had me niet te veel opgedoft voor dezen gelegenheid, omdat ik zo niet was. Ik wilde dat mijn match me zag zoals ik was - niet zoals ik graag wilde zijn.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Mijn topics


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    (mijn topics)


    We've lived in the shadows for far too long.


    Eleanor Rose Lucy Kristerson

    Eigenlijk kan ik helemaal niet stilzitten, al betekent dat niet dat ik geen poging waag. Het lukt alleen niet. Ik kan het niet helpen dat ik nerveus met mijn rechtervoet tegen de onderkant van de stoel aan bots, keer op keer. Mijn vingernagels houden de zitting angstvallig vast en maken een tamelijk irritant geluidje door er de gehele tijd tegenaan te tikken. Op sommigen momenten kijk ik met een lichtelijk bange blik naar de anderen mensen naast me, hopend dat ze zich niet storen aan de geluiden die ik maar blijf maken. Het helpt al helemaal niet om te weten dat ik dadelijk aan een vreemd iemand wordt gekoppeld die voordat ik hem ook maar heb ontmoet, al mijn zielsverwant of iets dergelijks is gebleken. Het is een verontrustende gedachte om te weten zijn dat ik zelf niet eens kan bepalen wie mijn zielsverwant is. Mijn ergste angst is dat ik het niet goed kan vinden met mijn zogenoemde 'zielsverwant'. Want als je het niet eens kan vinden met die ene persoon die juist perfect bij jouw moet passen, met wie kan je dan wel goed opschieten? Waarschijnlijk met niemand. Het is ook niet zo dat we een tweede keus hebben. Nee, we moeten het maar doen met wat we hebben. In dat geval hoop ik maar dat wat ik heb, goed genoeg is.

    [ bericht aangepast op 11 feb 2015 - 21:39 ]


    She was always looking for more..

    Waldeinsamkeit schreef:
    {MT}


    - God only knows

    CHARLES ' CHICK ' WHEELER


    Being able to hear does not make someone smart.
    Being deaf does not make someone dumb.


    • NAAM
    Charles Wheeler

    Charles is vernoemd naar zijn vader en (over—)grootvader (van vaders zijde). Charles wordt binnen zijn familie aangesproken met de verkleining Charlie. Binnen Midnight Circus staat hij slechts bekend als Chick (een bijnaam verworven tijdens zijn periode in het Amerikaanse leger).


    • LEEFTIJD
    25 • Februari, 14

    • FAMILIE
    ——— Father • Charles Wheeler • 53 • Officer (Land Force)
    ——— Mother • Sarah Campbell–Wheeler • 47 • Housewife
    ——— Brother • Reuben Wheeler • 23 • Soldier (Air Force) †
    ——— Brother • Thaddeus Wheeler • 23 • Soldier (Land Force) †
    ——— Brother • Moses Wheeler • 21 • Priest


    • HERKOMST
    Dover, Delaware (United States of America)

    • MIDNIGHT CIRCUS
    Dierenverzorger

    Chick is één van de kersverse nieuwe werknemers binnen het Midnight Circus, met de prachtige baan van dierenverzorger. Chick heeft zich aangemeld vanuit wanhoop omdat hij in zijn gedachten nergens anders terecht zou kunnen. Chick heeft Beau weten te overtuigen dat zijn doofheid geen enkel probleem is tijdens zijn baan en dat zijn verleden op de boerderij hem een streepje voor zet op de andere sollicitanten.



    War does not determine who is right.
    War determines who is left.


    • PERSOONLIJKHEID
    Cordelia is van jongs af aan een dromerige, fantasierijke jongedame welke zichzelf urenlang (al dan niet dagenlang) kan verliezen in boeken. Cordelia vindt het heerlijk om onderdelen van haar favoriete boekenseries (Percy Jackson) in haar dagelijkse leven te verwerken en kan onbeschaamd fangirlen over deze verhalen.
    Cordelia heeft een grote mond, maar een zeer klein hartje. Eigenlijk is de jongedame zeer onzeker — voornamelijk over haar gewicht en lichaam — maar dit weet ze te verbloemen door een masker van doodsheid wat nergens om geeft. Cordelia kan daadwerkelijk voor zichzelf opkomen als ze vol achter haar geloof staat, maar dit komt steeds minder voor binnen White Haven. Cordelia wordt wel steeds kritischer en perfectionistischer, niet alleen op anderen maar ook zichzelf. Cordelia kan het uiterste van de wereld rondom zich vragen zonder ook maar enige vorm van schaamte.
    Cordelia is feministisch en heeft diep van binnen een haat aan mannen die 'meer' van haar willen. Cordelia wordt echter moeilijk verliefd omdat ze zichzelf afsluit van anderen.


    • UITERLIJK
    Cordelia is een zeer kleine jongedame (slechts zo'n 159 CM, overgenomen van haar moeders zijde van de familie) met een (te) dun lichaam. Cordelia's borsten zijn goed gevormd, maar de rest van haar lichaam heeft vrouwelijke vormen verloren. Cordelia heeft een poppige uitstraling — welke teniet wordt gedaan door de doodse, vijandige blik in haar blauwe kijkers. Deze bevatten donkere, lange wimpers rondom hen.
    Cordelia heeft donkere wenkbrauwen, een smalle neusbrug en volle lippen. Haar huid heeft een bleke, porseleinen kleur. Cordelia heeft asblonde lokken tot onder haar borsten.


    Kindness is a language that the deaf can hear.
    Same goes for anger, disappointment and loathing.


    • UITERLIJK
    Chick is een lange jongeman (183 CM) met een licht, pezig gespierd lichaam. Chick heeft verschillende littekens op zijn lichaam, zoals een tiental sneeën binnen zijn gezicht. Chick heeft een kalme uitstraling rondom dieren, maar een rusteloze uitstraling rondom mensen. Chicks blauwe, stormachtige kijkers staan nooit stil en schieten alle richtingen uit ter observatie.
    Chick heeft blonde, lichte wenkbrauwen, een brede neusbrug en smalle lippen. Zijn kaaklijn moet regelmatig bijgehouden worden door zijn wilde baardgroei. Chick heeft blonde, ietwat te lange en warrige lokken.


    • EXTRA
    ——— Addictions: Frozen (Disney & Horror) / Mythology
    ——— Fears: Duisternis / Naalden / Water
    ——— Habbits: Anderen Goddelijke ouder toewijzen / Bewegen
    ——— Seksuality: Homo
    ——— Talents: Liegen / Slapen (Meteen & Overal)

    • LIKES
    Animals / Books (Percy Jackson & Heroes Of Olympus) / Cold / Cuddling / Dancing / Disney / Feminism / Food / Girls / Gods & Goddesses / History / Horror / Mythology / Rick Riordan / Sleeping / Snow / Thriller / Thunder

    • DISLIKES
    Bathtubs / Birthdays / Boys / Christmas / Doctors / Eating (in front of others) / Food / Lies (except her own) / Nailpolish / Needles / Netflix / Nurses / Poseidon / Swimming / Sun / Therapists / Water / White Haven

    © Mirte



    I respect animals more than people ———
    we are the ones messing up this world, not them.


    • GESCHIEDENIS
    Heeft alleen de basisschool afgemaakt / Daarna werken op de boerderij en legertraining / Jong het leger ingegaan (om zijn familie te volgen) / Zat in luchtmacht maar werd ook ter land uitgezonden / Bleeding Kansas / Tweeling verloren (eerst de ene andere heeft zelfmoord gepleegd) doof geworden door hoofdwond 100% één kand 70% andere kant

    [ bericht aangepast op 29 jan 2018 - 11:39 ]


    •


    Romano Frederic Sebastian Duchess


    Met een peuk tussen mijn lippen liep ik richting het grote futuristische gebouw. Het was een vreemd glimmend bouwsel die je eerder deed denken aan één of ander ruimteschip. De peuk die eerder nog tussen mijn lippen zat, was nu te vinden tussen mijn wijs- en middelvinger en al zuchtend kwam de rook die zich in mijn longen vertoefd had er met een luchtig wolkje weer uit. Hier was het dan, ik stond nu recht voor de deuren van het gebouw en drukte mijn sigaret uit in de daarvoor bestemde bakjes en ging naar binnen. Deed vervolgens zoals er van me verwacht werd en ging richting de zaal -welke nog zo goed als leeg was- . Mijn bruine poelen keken eerst even rond of ik een bekende zag maar helaas, niemand. Ik zette me op een lege plek en haalde mijn mobiel te boven zodat ik even mijn stress kon verzetten, maar helaas. De Sony smartphone tussen mijn vingers was al zo'n jaar oud, maar vol met barsten en krassen, al werkt het naast deze akkefietjes prima . Gezien er nog genoeg plek was hoopte ik eerlijk gezegd dat Flynn naast me ging komen zitten, we waren al een lange tijd goede vrienden. Toch zou ik sowieso met een onbekende gekoppeld worden, want veel meisjes kende ik niet bepaald naast de mensen die vaak naar het thee zaakje gingen dan.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Gally schreef:
    (Mon topica :3 )


    "Satan's friendship reaches to the prison door."


    Flynn Jones

    'Nee,' zeg ik zuchtend, 'Dat had ik overigens al gezegd, mam. Ik moet nu echt gaan, anders kom ik te laat. Zorg goed voor oma en Sil.' Mijn moeder knikt even en trek me in een omhelzing. Na een paar seconden maak ik me weer los en ik roep dag door het huis. Ik loop door de achtertuin en pak mijn fiets op. Ik hou van fietsen.
    Ik sjees de straat door, ontwijk de spelende kinderen en de oude vrouw met de boodschappenkar en verplaats me zo richting de andere kant van het dorp, waar ik moet wezen. Mijn fiets zet ik in de stalling en stop de sleutel in mijn zak. Vluchtig haal ik mijn hand een aantal keer door mijn haar en haal dan nog eens diep adem. Dan stap ik naar binnen en kom uiteindelijk een soort zaaltje binnen. Mijn blik schiet vluchtig over de mensen heen, maar ik zie dan gelukkig Romano zitten. Ik grijns en loop naar hem toe. Hij kijkt naar zijn mobiel en ik stort mezelf naast hem neer.
    'Goedemorgen. Al leuke meisjes gezien?' zeg ik dan met een grijns.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 19:20 ]


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!


    Victorian • Vic • Romulus Adornetto

    Voorzichtig laat ik mijn donkergroene kijkers over alle aanwezigen in de kleine zaal glijden — waardoor ik direct een beeld heb van hetgeen wat me staat te wachten wanneer ik mijn match te weten zal komen. Alhoewel het algemeen bekend stond dat je nerveus moest zijn om je match te ontmoeten, voelde ik een vorm van emotieloosheid die eigenlijk bekend bij me was: nooit ofte nimmer voelde ik me ergens nerveus voor, of schoten er andere gevoelens door mijn lichaam. Daarnaast geloofde ik niet in de liefde, dus ook niet in het gehele gebeuren van het matchen van personen aan elkaar. Mijn eigen omgang met vrouwen was al verschrikkelijk, dus daar moest ik het ook niet van hebben.
          Gedachteloos volgen mijn vingertoppen de vele tatoeages op mijn hanen en onderarmen — welke helder te zien zijn door het gegeven dat ik slechts een wit t—shirt draag. Vanmorgen in de spiegel zag ik tot mijn blijdschap dat de tatoeages op mijn rug en borstkas enigszins te zien waren door de dunne materiaal.
    Hopelijk werd iedereen snel gematcht en konden we onze match snel ‘leren kennen’. Dat zou betekenen dat ik ook snel weer verder kon naar de orde van de dag en ik alles uit mijn hoofd kon zetten.

    [ bericht aangepast op 14 feb 2015 - 17:03 ]


    •