• THE FAULT IN OUR SYSTEM



          In Oxidian is het de gewoonte dat elke man en vrouw op 21-jarige leeftijd gekoppeld wordt aan zijn of haar perfecte match. Dit alles gebeurt via een computer, die berekent waar er de meeste kansen zijn op een goede relatie en sterke nakomelingen.
          Ieder jaar verloopt de ceremonie vlekkeloos, en verruilen de individuen hun onafhankelijkheid voor een verbintenis die een leven lang zal duren. Tot het systeem een grandioze fout maakt.
          Zestien jongvolwassenen worden aan de verkeerde match gekoppeld. Pas als ze hun kennismakingsperiode achter de rug hebben, krijgen ze het vernietigende nieuws te horen dat hun perfecte match niet de persoon is die ze hebben leren kennen.
    Is liefde wel iets dat door regels geforceerd kan worden? Is de fatale fout terug te draaien, of blijft hun keuze onveranderd?


          — De verhaallijn
          Na de kennismakingsperiode zullen sommigen misschien niet meer bij hun ''echte'' match willen horen. Dit laat het systeem echter niet toe. Er mag niet gewisseld worden, onder geen enkele voorwaarde. De kronkel in het systeem is niet meer dan dat: een simpele kronkel, die zo snel mogelijk gladgestreken dient te worden.
          Hierdoor ontstaat er opschudding onder de jongvolwassenen, tegenover het ijzersterke systeem. Zullen ze weten los te breken van het gedwongen match — systeem, of wordt hun rebellerende poging met de grond gelijk gemaakt?


          — Regels
    • Minimaal tweehonderd woorden per post.
    • Maximaal twee personages per persoon (jongen en meisje).
    • OOC in het praattopic.
    • 16+ is toegestaan.
    • Geen perfecte personages.
    • Verhouding tussen mannen en vrouwen gelijk houden.
    • Reservaties blijven vier dagen staan en dienen goedgekeurd te worden door Tigerlily of Crooked.
    • Alleen Tigerlily en Crooked openen nieuwe topics, tenzij anders afgesproken is.


          — Rollen Vol.
    • Daffodil Carenina Monagan — Crooked — 1.9
    • Lina Charlotta Moore — _Baymax_ — 1.6
    • Eleanor Rose Lucy Kristerson — Waldeinsamkeit —1.5
    • Arya Catalynn Lockwood — Philia — 1.7
    • Abigail Leningrad — Rawhide — 1.4
    • Toran Willow Elizabeth Chambers — Dumbledore — 1.4

    • Flynn Jones — JamesPotter — 1.2
    • Romano Frederic Sebastian Duchess — Gally — 1.2
    • Delano Renzo Mancini — Isimat — 1.2
    • Ashton Collin Clevelands — Gally — 1.5
    • Victorian Romulus Adornetto — Sand — 1.8
    • Grahaem Eden Accleston — Sabaism — 1.5

          — Latere "echte" matches
    Victorian Romulus Adornetto (Sand) — & — Arya Catalynn Lockwood (Philia)
    Graheam Eden Acleston (Sabaism) — & — Abigail Leningrad (Rawhide)
    Romano Fredric Sebastian Duchess (Gally) — & — Daffodill Cernina Monagan (Crooked)
    Flynn Jones (JamesPotter) — & — Lina Charlotta Moore (_Baymax_)
    Ashton Collin Clevelends (Gally) — & — Toran Willow Elizabeth Chambers (Dumbledore)
    Delano Renzo Mancini (Isimat) — & — Eleanor Lucy Kristerson (Waldeinsamkeit)

          — Matches ''fout''
    Arya Catalynn Lockwood — Lina Charlotta Moore
    Grahaem Eden Accleston — Romano Frederic Sebastian Duchess
    Ashton Collin Clevelands — Daffodil Carenina Monagan
    Victorian Romulus Adornetto — Abigail Leningrad
    Delano Renzo Mancini — Toran Willow Elizabeth Chambers
    Flynn Jones — Eleanor Rose Lucy Kristerson


    Jullie bevinden jullie met z'n allen in een ruimte waarin een klein podium staat. Daarvoor staan wat rijen stoelen, waarop jullie vol ongeduld zitten te wachten tot je te horen krijgt wie je match is! Laten we zeggen dat de personages gewoon per match worden opgeroepen en er een foto bij getoond wordt, zodat je weet wie jouw match is. Vervolgens wijst een beambte jullie een deur aan. Die deur komt uit op een gemeenschappelijke ruimte. Nu kunnen jullie elkaar leren kennen!

    Hoe ziet het gebouw eruit?
    De ontmoeting zelf vindt plaats in een zeer modern gebouw dat doet denken aan een ruimteschip. De koppels die als een match aangeduid zijn, moeten dezelfde kamer delen. Elke kamer heeft een aangrenzende badkamer. De rest van de ruimten, waar ze toegestaan zijn om te komen, bestaan uit de woonkamer, de keuken, eetkamer , de ontspanningsruimte (hier staat ook een kast met gezelschapsspellen, een pooltafel en wat gameconsoles), het zwembad en de fitnesszaal. De rest van het gebouw is, net als de uitgang, met een geheime code vergrendeld.

    Voor alle duidelijk de ruimte waar ze in terecht komen om elkaar te ontmoeten, is de woonkamer.


    Rollentopic
    Praattopic

    [ bericht aangepast op 23 feb 2015 - 21:23 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”



    Grahaem Eden Acclestone
          • Gramm


          Een lichte, trillende zucht gleed over mijn lippen nadat ik het zaaltje in kwam gelopen. De eerste drang die in me opgestegen was, waren sigaretten -- maar ik kon niet té laat komen, alhoewel het gegeven me niet zat dat ik in een paar minuten bij iemand zat die voor de rest van mijn leven was bestemd. Waarom hadden we niet de kans zelf te kiezen? En wat zou er gebeuren als je die match niet ziet aankomen?
          Ik zette m'n kaken op elkaar en liep stroef naar de rij stoelen toe, waar ik me uiteindelijk op neerliet. M'n blik bleef gehefd op m'n voeten, die ongeduldig om de seconde de grond raakten. Het persoon die nooit gevoelens liet zien, nee probeerde niet te laten zien -- ben ik. Het maakt je zwak, moedeloos en wondbaar je gevoelens te uiten, iets wat ik vroeger te vaak deed. En nu, was het zo'n moment waarbij de nerveuze sfeer rondom mij opviel.
          Hoogstwaarschijnlijk zou ik bij het deel dat je je naam hoort, gewoon doelloos het podium beklimmen -- maar nu nog niet, nu was ik te nerveus. Wat mezelf opviel aan de vele zuchten en het staren naar de onaantrekkelijke grond. De vraag was, wanneer drong je naam tot je door?



    Vanavond is m'n rol af!


    "Satan's friendship reaches to the prison door."