• Hoi allemaal,

    Ik ga, zoals sommigen van julie misschien weten, eind mei naar Boston, MA om mijn familie op te zoeken. Mijn nicht en ik hebben al een paar maanden het idee om een gezamenlijke tattoo te nemen: een hartje op onze heup. Ze wilt dat ik 'm ga schetsen en dan laten we de schets overtrekken en zetten. Het wordt nog even passen, maar het is in ieder geval de bedoeling dat bikinibroekjes en onderbroeken de tattoo moeten bedekken (wil ik graag). Het wordt een klein, zwart hartje en ja, ik ben heel enthousiast, maaaaaaaaaaaaaaaaaaar: twijfels. Op een rijtje:

    1. Ik ben bang voor de reactie van mijn ouders en nee, ze keuren tattoo's niet per definitie af, hoewel ze het lelijk vinden. Een tijd geleden heb ik een goed gesprek met ze gehad waarin mijn vader vond dat ik op een dusdanige leeftijd ben dat hij mij niet meer kan tegenhouden. Ik word in juli 18 jaar en in principe mag ik tattoo's en piercings al zonder hun toestemming laten zetten en piercen. Ze houden niet van tattoo's en piercings, totaal niet zelfs. Ik heb (nog) niet verteld dat ik een tattoo wil en misschien ga nemen, maar ik heb ze wel verzekerd dat ik niet voor grote en liever onzichtbare tattoo's zou laten zetten ALS ik ze neem. Toen ik mijn tweede gaatje liet zetten heb ik dat met ze overlegd, hoewel mijn vader dat niet meer nodig vond. Ik doe het dus wel, want ik vind dat als ze mij dat vertrouwen geven, in dan best mag laten weten wat ik wil doen of ga doen en erover praten met hen. En toch voelt het slecht als ik het ze niet vertel over de tattoo, alleen ik ben bang dat met name mijn moeder over de zeik is als ik mededeel dat ik een tattoo wil en waarschijnlijk laat zetten. Ik wil enerzijds niets onthounden van mijn ouders, omdat ik dat vertrouwen niet wil schaden, maar anderzijds wil ik niets verboden worden nu ik juist die vrijheid heb gekregen

    2. Ik ben bang voor infecties, want je weet het nooit in het buitenland. Ik wou misschien ook een helix laten zetten in Amerika. Daar heb ik het met mijn vader ook over gehad, alleen hij raadde mij het af om het in Amerika te doen omdat daar de controle minder sterk is. Dat vind ik heel erg redelijk, dus ik ga het daar niet doen. Maar, dan is er dus ook minder controle op tattoo's, because dezelfde branche, right? Ik ben als de dood voor infecties en hoe ga ik dat verantwoorden bij mijn verzekering? Ugh.

    3. Je kan gemiddeld 4 weken niet zwemmen en hoewel met name mijn nicht nogal soepel is met wanneer je shit kan doen met nieuwe tattoo's en piercings, ik heb geen zin dat ik niet kan zwemmen in de zee in Boston en in het zwembad op vakantie. Kijk, die vier weken zijn al lang verstreken als ik op vakantie ben, maar ja, ja, meh, muh, bruh.

    4. Ik vind het niet prettig dat ik niet aftercare kan krijgen bij de tattoo-artist zelf in Nederland. Als ik het in Nederland laat doen bij de shop waar ik mijn tattoo dan zou laten zetten, krijg je aftercare-afspraken en dat vind ik prettig. Mijn nicht heeft net een tattoo bij de gast van haar keuze laten zetten en ze zegt dat hij goed, maar muh.

    5. Mijn nicht is nog geen 18 en dus zij laat haar tattoo's illegaal zetten EN ik dus ook, want ik ben op dat moment nog geen 18. Ze deed het eerst bij een podhead bij wie ik weigerde te laten zetten, want mocht er iets misgaan, dan kan ik niet verantwoorden bij zowel mijn ouders, als de huisarts als de verzekering dat ik bij willens en wetens bij een podhead mijn tattoo heb laten zetten, een man die mensen tattooeert die onder 18 jaar zijn. Niet handig. De gast waar ze nu heen wil gaan met mij klinkt veel beter, maar aye, weer tattoo nemen onder de 18 en dat mag niet in Amerika. Het is niet te verantwoorden. Gaat er iets mis, dan schaad ik het vertrouwen in mijn ouders, die erop vertrouwen dat ik hun advies van waarde schat en ik een goed beoordelingsvermogen heb.

    Kijk, dit zijn alle contro's, maar hé, waarschijnlijk gaat het goed. Kans op infecties is heel klein en ik weet zeker dat ik ook in Nederland aftercare kan krijgen als ik dat graag wil, toch? Kan je mij advies geveb? Wat zou jij doen als je in mijn schoenen stond? Wat weet jij van tattoo laten zetten in Amerika?

    Dank je wel voor het lezen!

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 22:31 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb geen idee hoe het zit in Amerika, dus kan je daar niet mee helpen.
    Aftercare kun je volgens mij ook gewoon bij een drogist halen, als je weet wat je moet hebben. Ik zou het zelf wel laten zetten, mits de hyghiene wel echt goed is en ze ene certificaat hebben.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Ik zou het niet doen, puur omdat je al zoveel contra's opnoemt. Een tatoeage is niet iets dat je even kunt laten weghalen als het achteraf niet goed is gegaan.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Naevia schreef:
    Ik zou het niet doen, puur omdat je al zoveel contra's opnoemt. Een tatoeage is niet iets dat je even kunt laten weghalen als het achteraf niet goed is gegaan.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Niet doen.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Men zegt altijd; Bij twijfels niet doen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Naevia schreef:
    Ik zou het niet doen, puur omdat je al zoveel contra's opnoemt. Een tatoeage is niet iets dat je even kunt laten weghalen als het achteraf niet goed is gegaan.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Rikiah schreef:
    Ik heb geen idee hoe het zit in Amerika, dus kan je daar niet mee helpen.
    Aftercare kun je volgens mij ook gewoon bij een drogist halen, als je weet wat je moet hebben. Ik zou het zelf wel laten zetten, mits de hyghiene wel echt goed is en ze ene certificaat hebben.


    Ik vind het zelf ook prettig als iemand met verstand ernaar kijkt, zeg maar.

    Naevia schreef:
    Ik zou het niet doen, puur omdat je al zoveel contra's opnoemt. Een tatoeage is niet iets dat je even kunt laten weghalen als het achteraf niet goed is gegaan.


    Ik zat er ook nog aan te denken om 't volgend jaar te doen als mijn nicht en ik samen gaan reizen door Europa. Ik wil haar natuurlijk ook mijn woonplaats laten zien en dan kan ik 't doen met haar erbij bij de tattooshop naar mijn keuze. Zij gaat het sowieso doen in mei en dan ben ik erbij. Ik denk dat, dat een goed compromis is, though.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2015 - 23:53 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Gonplei schreef:
    Men zegt altijd; Bij twijfels niet doen.


    Dat zeg ik zelf ook altijd, dus ik snap mijn probleem niet. Ik denk dat ik 't gewoon heel graag in mei samen met mijn nicht wil doen, alleen ik vind het nog veel belangrijker dat ik niet twijfel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Punt drie is pure onzin. Je merkt vanzelf wat je kunt doen en wat je huid kan hebben.

    Maar voor de rest zou ik het niet doen. Amerika heeft hele strenge regels qua tattoo's laten zetten.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    toevoeging: punt twee als jij gewoon naar een shop gaat die aangesloten staat bij de GGD ( hoe dat daar mag heten in amerika) is er geen probleem. Alleen ja, de leeftijd zijn ze heeeeeeel streng op


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Powhatan schreef:
    (...)

    Dat zeg ik zelf ook altijd, dus ik snap mijn probleem niet. Ik denk dat ik 't gewoon heel graag in mei samen met mijn nicht wil doen, alleen ik vind het nog veel belangrijker dat ik niet twijfel.


    Nouja, je hoeft het toch niet gelijk te zetten? Als jullie hem beiden maar hebben. Als ik jou was zou ik hem lekker in NL laten zetten.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Daryl_Dixon schreef:
    Punt drie is pure onzin. Je merkt vanzelf wat je kunt doen en wat je huid kan hebben.

    Maar voor de rest zou ik het niet doen. Amerika heeft hele strenge regels qua tattoo's laten zetten.


    Punt drie is dus totaal geen onzin he, laten we dat idee nu maar meteen even uit de wereld helpen, want huid heeft tijd nodig, en een tattoo is een open wond dat vergelijkbaar is met een brandwond waar een genezingstijd aan zit, bij de meeste zaken zeggen ze zelfs 6 weken. Je krijgt ook niet voor niets korstvorming, daarnaast zorgen chloor en zonlicht/zeezout ervoor dat je wond niet goed geneest (het is een algemeen gegeven dat zout en zuur niet samen gaan met open wonden) en zelfs je tattoo compleet kunnen verwoesten omdat de huid geen rust krijgt en de inkt niet kan settelen. Klinkt misschien vreemd, maar zo mag je bijvoorbeeld ook geen bloed doneren binnen 6 maanden na het zetten van een tatoeage omdat er kans is op infecties. Als jij je niet aan de algemene richtlijnen houdt die je door experts worden opgelegd omdat jij het beter denkt te weten dan mensen die dit al jaren doen als werk is jouw zaak, maar ga het zeker niet afschilderen als onzin.

    Wat bedoel je met aftercare? Aftercare is een tube calendulanzalf of bepanthen creme halen en je bent klaar. Er is niet echt een aftercare, tenzij je het bijwerken van een tattoo bedoeld als er witte puntjes zitten of er open stukjes zijn.

    Wat infecties betreft. Daarvoor gelden de regels net zoals hier. Ga naar een shop, kijk hoe ze werken. Is de zaak schoon, zijn de machines en naalden steriel verpakt, maken ze hun station klaar tussen de klanten door, nieuwe handschoenen, inkt etc. Daarnaast moet je je ook op je gemak voelen bij de artiest. Bevalt de zaak je niet, kijk bij de volgende tot je er één hebt gevonden die aan je eisen voldoen. Er zijn hele goede shops in Amerika te vinden.

    Maar je hebt teveel twijfels, en bij een tattoo moet je die helemaal niet hebben, dus je kan beter nog even nadenken, dan later spijt krijgen. Succes ^^

    Ik zou toch wachten totdat je 18 bent.


    Mhm?

    Grimlock schreef:
    (...)

    Punt drie is dus totaal geen onzin he, laten we dat idee nu maar meteen even uit de wereld helpen, want huid heeft tijd nodig, en een tattoo is een open wond dat vergelijkbaar is met een brandwond waar een genezingstijd aan zit, bij de meeste zaken zeggen ze zelfs 6 weken. Je krijgt ook niet voor niets korstvorming, daarnaast zorgen chloor en zonlicht/zeezout ervoor dat je wond niet goed geneest (het is een algemeen gegeven dat zout en zuur niet samen gaan met open wonden) en zelfs je tattoo compleet kunnen verwoesten omdat de huid geen rust krijgt en de inkt niet kan settelen. Klinkt misschien vreemd, maar zo mag je bijvoorbeeld ook geen bloed doneren binnen 6 maanden na het zetten van een tatoeage omdat er kans is op infecties. Als jij je niet aan de algemene richtlijnen houdt die je door experts worden opgelegd omdat jij het beter denkt te weten dan mensen die dit al jaren doen als werk is jouw zaak, maar ga het zeker niet afschilderen als onzin.

    Wat bedoel je met aftercare? Aftercare is een tube calendulanzalf of bepanthen creme halen en je bent klaar. Er is niet echt een aftercare, tenzij je het bijwerken van een tattoo bedoeld als er witte puntjes zitten of er open stukjes zijn.

    Wat infecties betreft. Daarvoor gelden de regels net zoals hier. Ga naar een shop, kijk hoe ze werken. Is de zaak schoon, zijn de machines en naalden steriel verpakt, maken ze hun station klaar tussen de klanten door, nieuwe handschoenen, inkt etc. Daarnaast moet je je ook op je gemak voelen bij de artiest. Bevalt de zaak je niet, kijk bij de volgende tot je er één hebt gevonden die aan je eisen voldoen. Er zijn hele goede shops in Amerika te vinden.

    Maar je hebt teveel twijfels, en bij een tattoo moet je die helemaal niet hebben, dus je kan beter nog even nadenken, dan later spijt krijgen. Succes ^^


    Ik heb aan dry healing gedaan en de enige aftercare die ik heb gehad is Bio-oil, wanneer het nodig is. Als je korstvorming krijgt, is de tattoo te diep gezet en heeft de tattoo lang nagebloed. Een pas gezette tattoo kun je meer vergelijken met een schaafwond dan een brandwond ( want heb je dat, is hij al zeker foutgezet.)

    Vanaf het bloed doneren ben ik het met je eens ( behalve de aftercare). Maar ik ga geen ruzie maken, ondanks dat ik meer een voorstander ben van dry-healing en het advies van mijn tattoo-artiest.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Aftercare? wat?
    Ik heb helemaal niet terug hoeven te komen voor mijn tattoo, ik heb er zelf voor gezorgd en dat is helemaal niet moeilijk :') (2x per dag wassen met zeepvrije zeep or w/e je het noemt en goed insmeren met Bepanthen) En de mijne is veel groter dan zo'n klein hartje op je heup.

    En voor die infecties, ga gewoon naar een shop in 't centrum van de stad, een bekende shop daar, ga naar binnen en kijk hoe 't daar is.

    En over 't zwemmen en 18 jaar: Dan wacht je toch ff een jaartje? Die tattoo is voor altijd, wat maakt dat jaartje dan uit (:

    [ bericht aangepast op 14 feb 2015 - 0:39 ]


    I live for the applause, you will die for it.