• De laatste tijd heb ik meerdere topics over school en studierichtingen gezien. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat iedereen in het algemeen doet.
    In welke vakken ben je goed, en in welke vakken ben je slecht? Welk profiel ga je kiezen of heb je gekozen?
    En voor degenen die studeren: Wat van studie doe je?
    En hoe is je school en hoe zijn je leraren ofcourse? Tell me (nerd)
    *Ik heb nog gezocht naar een algemeen school of studie topic, en het oudste topic is 7 jaar oud haha.
    * Als iemand zin heeft om een fatsoenlijke beginpost te maken mag dat, graag zelfs.

    [ bericht aangepast op 26 feb 2017 - 14:18 ]

    In welke vak ben jij goed?

    23.4% (11 stemmen)
     
    Aardrijkskunde, Geschiedenis

    42.6% (20 stemmen)
     
    Talen

    4.3% (2 stemmen)
     
    WIskunde, Natuurkunde

    8.5% (4 stemmen)
     
    MAW, Maatschappijleer

    4.3% (2 stemmen)
     
    Economie, Rekenen

    17.0% (8 stemmen)
     
    Biologie, Scheikunde


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Ikzelf zit nu in de derde en mag een profiel gaan kiezen jeej.
    Helaas hebben mijn mentor en ouders liever niet dat ik Frans kies, want daar kan ik niks mee volgens hun en anders had ik een pakket met alleen maar talen. Dus nu kies ik C&M met Duits, Biologie en muziek als extra keuze.


    LaAt ZiEn WiE jE bENt

    Goed idee!

    Ik studeer momenteel Biomedische Wetenschappen aan de UvA, ik zit in mijn eerste jaar! Op de middelbare had ik een N&T/N&G profiel, ik was vooral goed in biologie dus vandaar deze studie(ik twijfelde ook nog om biologie te gaan studeren maar ik vind de medische wereld toch interessanter, waarom geen geneeskunde dan? Ja idk, nooit naar gekeken haha).

    UvA is oprecht een hele leuke universiteit! Soms zijn ze een beetje chaotisch (zoals nu, het systeem blackboard ligt er deze week de hele tijd uit en ik heb donderdag een tentamen) maar verder zijn er goede docenten! Het gebouw waar ik zit (science park) is ook echt heel mooi!

    Ik ben blij met mijn studiekeuze!


    Treat people with kindness

    Ik studeer de bachelor biologie in Leuven met de minor biochemie en biotechnologie.
    Op het middelbaar had ik het profiel N&G met wisk A en Duits. Ik ben denk ik geslaagd met een 6,5 gemiddeld, dus niet al te goed, met bijna een onvoldoende voor scheikunde, haha. Maar ondertussen heb ik mijn liefde voor chemie gevonden, en wil ik misschien de master biochemie gaan doen. Wie weet. ^^
    Ik heb vrij lang gesukkeld met mijn studie en leermethoden, maar een jaar geleden heb ik daar wat aan gedaan, en sindsdien gaat het beter.

    In het Layout-topic staan de codes uitgelegd.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben een Belg en daar is het helemaal anders, haha.
    Wij hebben geen profielen Enzo maar gewoon studierichtingen op verschillende niveau's.
    Ik zit momenteel in de tweede en doe Grieks-Latijn, wat nogal talig is. Volgend jaar ben ik van plan Latijn-Wiskunde te volgen, aangezien ik dan een mooi evenwicht heb tussen talen en bètavakken.
    Keuzevakken hebben wij ook niet het, behalve seminarie in de laatste graad, twee uren per week die je met een keuzeproject mag vullen. Ongeveer denk ik, want daar ben ik nog lang niet (':


    [Dragonneau > Osha] Valar Morghulis

    Leuk!! MT


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Ik doe nu 6 VWO met N&T en ik weet gewoon niet wat ik moet studeren en zit zó te twijfelen, maar je moet je al best snel inschrijven.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik heb echt niets met geschiedenisachtige vakken of economie. Op zich vond ik op mijn middelbare school Engels en scheikunde de leukste vakken. Ik heb een Natuurprofiel gehad met Duits als taal. En wonderbaarlijk een 7 voor mijn wiskunde CE gehaald, hoewel mijn cijfers niet al te denderend waren over de algemene lijn.
    Nu studeer ik (Engelstalig) psychologie in Tilburg. Ik vind de stof interessant, maar mijn leergedrag is nog steeds niet zo optimaal, ik ben goed in uitstellen... De uni is best prima, al erger ik me er aan dat de leraren soms erg Nederlands Engels praten en aan het proefpersoonurenlimiet wat veel studenten niet gaan halen, verwachtik.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Standal schreef:
    Ik doe nu 6 VWO met N&T en ik weet gewoon niet wat ik moet studeren en zit zó te twijfelen, maar je moet je al best snel inschrijven.


    Pff lastig! Weet je bijvoorbeeld wel dingen die je absoluut niet leuk vindt? En welke hoek vind je interessant?
    Mijn beste vriendin wist het ook gewoon niet om dat ze best wel breed geïnteresseerd is en daarnaast ook goed in alles. Uiteindelijk is ze gekomen bij Kunstmatige Intelligentie en is ze helemaal in haar nopjes.
    Ik zal even vragen hoe ze bij die studie is gekomen, misschien kun je eenzelfde soort methode gebruiken!


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    Wat een leuk idee!

    Ik zit nu in 5vwo met een C&M profiel, voornamelijk gekozen voor de talen ghehe, en maatschappijwetenschappen als keuzevak wat ik heel erg leuk vind ^^


    chaos makes the muse

    Douceur schreef:
    Wat een leuk idee!

    Ik zit nu in 5vwo met een C&M profiel, voornamelijk gekozen voor de talen ghehe, en maatschappijwetenschappen als keuzevak wat ik heel erg leuk vind ^^


    Kun je dat als extra vak kiezen? Wat leuk! Bij ons hadden we verplicht 1 jaar maatschappijleer en verder niets meer, wat ik best wel jammer vind, zeker nu ik voor het eerst mag stemmen. Al die kennis (wat al nogal oppervlakkig was) is weggezakt.


    Continue to share your heart with other people even if it has been broken.

    MT. Ik zit nu in 5vwo met een N&G profiel met aardrijkskunde, Spaans, wiskunde A en als extra vak geschiedenis.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Perffect schreef:
    (...)

    Kun je dat als extra vak kiezen? Wat leuk! Bij ons hadden we verplicht 1 jaar maatschappijleer en verder niets meer, wat ik best wel jammer vind, zeker nu ik voor het eerst mag stemmen. Al die kennis (wat al nogal oppervlakkig was) is weggezakt.


    Ik had vorig jaar ook 1 jaartje verplicht maatschappijleer, maar vergeleken met maatschappijwetenschappen heb ik daar bijzonder weinig van geleerd haha. Het is inderdaad best wel nuttig rond deze tijd, maar ik mag toch nog niet stemmen, dus heel veel heb ik er ook weer niet aan (,:


    chaos makes the muse

    Douceur schreef:
    (...)

    Ik had vorig jaar ook 1 jaartje verplicht maatschappijleer, maar vergeleken met maatschappijwetenschappen heb ik daar bijzonder weinig van geleerd haha. Het is inderdaad best wel nuttig rond deze tijd, maar ik mag toch nog niet stemmen, dus heel veel heb ik er ook weer niet aan (,:


    Wat is precies het verschil tussen maatschappijleer en maatschappijwetenschappen? Ik heb alleen maatschappijleer gehad X)


    Treat people with kindness

    Ik doe nu een master statistiek, maar heb ooit in E&M eindexamen gedaan... for reasons.


    I am an idiot, I move.

    Nadine23x schreef:
    (...)

    Wat is precies het verschil tussen maatschappijleer en maatschappijwetenschappen? Ik heb alleen maatschappijleer gehad X)


    Uhmm.. bij maatschappijleer blijft het allemaal redelijk oppervlakkig. Je leert wat een verzorgingsstaat is en deels het politieke systeem en stuff en bij mw ga je overal een stuk dieper op in. Je krijgt een deel over criminalisteit en rechtsstaat, maar dan ook met de dingen die daar weer achter zitten ik kan geweldig uitleggen ahum. Je krijgt ook politieke filosofie en gaat kijken wat iemand nou bijvoorbeeld een goede politicus maakt


    chaos makes the muse