• Update: momenteel gaat mijn keuze tussen inconsciemment (onbewust) en l'amour inconscient (de onbewuste liefde)
    Alleen weet ik niet welke van de twee het beste is.

    Ja ik ben dus op zoek naar een titel voor mijn nieuwe verhaal.
    Opgelet onderstaande beschrijving zou enkele spoilers kunnen bevatten over het verhaal, je bent gewaarschuwd.

    Liefde op het eerste gezicht.
    Het bestaat.
    Althans volgens sommigen.
    Maar kan je ook onbewust verliefd worden op iemand, verliefd worden op de manier waarop iemands lippen zacht omhoog krullen wanneer die persoon lacht, op hoe iemand met zijn vingertoppen over elkaar wrijft wanneer ze zenuwachtig is, hoe haar dunne haren telkens weer anders liggen maar ook weer niet.

    Het wordt dus een short story.
    Het gaat over een jongen die onbewust gefascineerd is door een meisje.
    Hij heeft nog nooit iets tegen haar gezegd, nooit iets samen met haar gedaan en eigenlijk kent hij haar niet.
    Maar toch kent hij haar wel.
    Hij kent haar door de manier waarop ze spreekt, hoe ze met haar vingers frult wanneer ze zenuwachtig is,...
    In het begin van het verhaal zullen er dus wel passages over het meisje in voorkomen maar de jongen merkt deze kleine details allemaal onbewust op. Het is niet zo dat hij haar de hele dag in de gaten houdt. Zo gaat het verder en eigenlijk wordt hij verliefd op haar in zijn onderbewustzijn. Hij beseft het dus zelf niet.
    Daarna gebeurt er iets met het meisje of ze gaat weg of..,
    En dan zijn er weinig mensen die zeggen dat ze haar echt kende. Maar hij kende haar wel. Hij kende haar door de manier waarop haar lippen bewogen,... en dan beseft hij wat er met haar gebeurd kan zijn. Hij heeft door dat de laatste dag de kuiltjes in haar wangen niet meer hetzelfde waren,...

    En uiteindelijk beseft hij dus ook zijn fascinatie en verliefdheid voor het meisje maar het is te laat.


    Ik weet dat het idee nog niet erg uitgewerkt is maar dit is waar het ongeveer op neer zal komen. Dus heeft er iemand van jullie creatieve breinen misschien een fantastisch idee voor een titel voor mijn nieuwe verhaal?

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 9:24 ]


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Unknown love? Onbewuste liefde? Ik heb geen idee. Ik ben slecht in titels bedenken. :c

    [ bericht aangepast op 17 feb 2015 - 21:44 ]


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Fereale schreef:
    Unknown love? Onbewuste liefde? Ik heb gedn idee. Ik be slecht in titels bedenken. :c


    Ik vind het anders al best goed gevonden.
    Je bent al enorm hard bedankt.
    Ik ga bovendien proberen de beginpost aan te passen zodat alles wat duidelijker wordt.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik heb de beginpost aangepast.
    Ik hoop dat de uitleg en verhaallijn nu wat duidelijker zijn.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Dit lijkt mij een heel interessant verhaal. Zou je me alsjeblieft willen waarschuwen als het online komt?

    Ik vind het bij een titel altijd mooi als ze uit een vreemde taal komen of een oxymoron bevatten. Misschien moet je naar zoiets zoeken? c;


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Friendzone schreef:
    Dit lijkt mij een heel interessant verhaal. Zou je me alsjeblieft willen waarschuwen als het online komt?

    Ik vind het bij een titel altijd mooi als ze uit een vreemde taal komen of een oxymoron bevatten. Misschien moet je naar zoiets zoeken? c;


    Zal ik doen en ik ga eens even kijken bij andere talen en stijlfiguren bedankt! :)


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Onbewust.
    Zonder dat je het weet.

    Paar pogingtjes..


    I'm living in dreamworld, where I make my stories and a dream.

    Hm moeilijk...

    Misschien is 'Unconscious, but love' iets?


    Inspiration can hit you any time

    Onbewuste fascinatie of Unconscious fascination?


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Er zitten al een paar goede tussen. Ik ga me morgen bezig houden met er nog een deel te vertalen misschien komt er dan nog iets beter uit.
    Maar allemaal al enorm hard bedankt (;
    en als er nog suggesties zijn, zijn deze altijd welkom.


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Oke door gebruik te maken van jullie ideeën en mijn eigen inspiratie kom ik nu uit op de volgende titels:
    Unknown love
    Unconscious
    étrange amour
    strange love
    amour imprévisible (onvoorspelbare liefde)
    amour incompréhensible (onbegrijpelijke liefde)
    amour fascinante / fascinating love / fascinerende liefde
    l'amour pour la fascinante / love for the fascinating / liefde voor het fascinerende
    amour fascination / fascination love / fascinatie liefde

    Dit zijn een paar ideeën/vertalingen,...
    Misschien is er iemand die hier nog iets mee kan of heeft er iemand voorkeur voor een bepaalde titel?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Update: momenteel gaat mijn keuze tussen inconsciemment (onbewust) en l'amour inconscient (de onbewuste liefde)
    Alleen weet ik niet welke van de twee het beste is. Wat denken jullie?


    Ik wil vrij zijn zoals de wind

    Ik ben voor l'amour inconscient!

    [ bericht aangepast op 20 feb 2015 - 9:27 ]

    Kaj schreef:
    Ik ben voor l'amour inconscient!


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    ^Wat de rest ook zegt. :Y)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt allemaal. Ik ben echt blij dat ik een titel heb!! (:


    Ik wil vrij zijn zoals de wind