• Hey allemaal,

    Ik moet een werkstuk maken over het autismespectrumstoornis.
    Die bestaat weer uit 3 subgroepen. Klassiek autisme, syndroom van asperger en PDD-NOS.
    Weten jullie misschien betrouwbare sites of iets anders wat ik kan gebruiken?

    Alvast bedankt,

    x Essie


    Enjoy the little things

    Essie17 schreef:
    Hey allemaal,

    Ik moet een werkstuk maken over het autismespectrumstoornis.
    Die bestaat weer uit 3 subgroepen. Klassiek autisme, syndroom van asperger en PDD-NOS.
    Weten jullie misschien betrouwbare sites of iets anders wat ik kan gebruiken?

    Alvast bedankt,

    x Essie


    Leuk onderwerp! Ik werk zelf met deze doelgroep. Ik zou gebruik maken van boeken ipv internet.. Kijk eens in de bibliotheek?


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Dat is ook een goed idee, dan weet ik zeker dat de informatie klopt
    Dank je :)


    Enjoy the little things

    Ik heb autisme maar ik kan je niet helpen want ik heb MCDD, en niet waar je uit moet kiezen.

    Ik heb pddnos, je mag mij ook wel wat dingen vragen (:


    26 - 02 - '16

    Mijn broertje heeft Asperger.
    Uit ervaring weet ik dat instellingen die zulke jongens en meisjes sessies aanbieden en dergelijke héél veel materiaal hebben.
    Ik heb zelf ooit voor een werkstuk een centrale begeleider van een school voor jongeren die allemaal zulke soort 'stoornissen' hebben, geïnterviewd. Ik had echt iemand die begaan was met iedere jongere, stuk voor stuk en dan kom je ook enorm veel te weten. Het gekke is dat de jongeren niet zo gek kijken naar haar als hoe bijna iedere jongere opkijkt naar zulke mensen in hun (gewone) middelbare school omdat die je eigenlijk toch niet fatsoenlijk helpen. :')


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Trimbos


    i put the fun in funeral

    Mijn broer heeft PDD-NOS, dus als je iets wilt weten mag je het altijd vragen!


    Seasons will change, but I shall remain

    Ik heb PDD-NOS, dus je mag gerust ook dingen aan mij vragen als je wilt. Voor de rest zijn sites van de overheid en de ggd erg betrouwbaar.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Bostick schreef:
    Ik heb PDD-NOS, dus je mag gerust ook dingen aan mij vragen als je wilt. Voor de rest zijn sites van de overheid en de ggd erg betrouwbaar.


    Geen reclame, please.

    Bostick schreef:
    Ik heb PDD-NOS, dus je mag gerust ook dingen aan mij vragen als je wilt. Voor de rest zijn sites van de overheid en de ggd erg betrouwbaar.


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik leer over personen met autismespectrumstoornissen, dus je mag altijd er vragen over stellen. Dan studeer ik het ook nog wat in voor mijn examen, maar ik kan niet beloven dat ik op alles een antwoord kan geven. ^^


    Take me to wonderland

    Ik heb ooit in de derde een werkstuk geschreven over precies hetzelfde onderwerp. Vooral veel boeken/persoonlijke ervaringen gebruikt als bronnen toen geloof ik. Ik kan je wel een aantal stukjes doorsturen als je wilt. (Heb alleen klassiek autisme niet behandeld.)


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik heb PDD-NOS stel mij maar vragen (Y)


    tiptoe through the tulips...

    Je mag mij vragen stellen, ik heb Asperger en er heel veel over geleerd in het afgelopen jaar


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Betrouwbare sites: http://www.autismecentraal.com/public/index.asp?lang=NL&pid=81
    http://www.autismevlaanderen.be/

    Vragen stellen mag ook altijd, ik weet er behoorlijk wat van


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen