• Iedereen kent ze wel (schattige) kleine, jonge eendjes. Pas gisteren kwam ik er achter dat pulletjes ook echt de term/naam voor deze kleine dieren is. Ik dacht altijd dat mijn moeder het had verzonnen en dat er een andere term/naam voor ze was. Op wikipedia hebben ze het ook over het woord pielen.

    Maar ik heb altijd gedacht dat mijn woord had bedacht dat paste bij de schattigheid van jonge eendjes. Blijkbaar niet dus.

    Hoe noemen jullie de jongen van een eend?

    (Zou mijn moeder dan ook nana(ik denk dat je het zo schrijft) niet hebben verzonnen?):S


    Physics is awesome

    Ik heb altijd Jonkies of jongen gezegd.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik zei altijd jonkies of kuikentjes (ja, hetzelfde als bij een kip I know XD)
    Weer wat geleerd :Y)


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    "Mini-eendjes"


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Spotgaai schreef:
    "Mini-eendjes"


    Goed woord, het omschrijft ze ook meteen.


    Physics is awesome

    Madrugada schreef:
    Ik zei altijd jonkies of kuikentjes (ja, hetzelfde als bij een kip I know XD)
    Weer wat geleerd :Y)


    Ik snap aan de ene kant van de kuikentjes, aan de andere kant niet. Omdat ze toch wel verschillen, maar dat heb jij vast ook gezien.

    Inderdaad, ik dacht echt dat het een verzonnen woord was.


    Physics is awesome

    Baby eendjes. (bloos)
    Of badeendjes, maar dat is iets vreemds binnen mijn familie. Van pulletjes heb ik in ieder geval nog nooit gehoord, maar ik vind het eigenlijk ook wel leuk klinken. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Haha, daar kwam ik ook twee jaar geleden achter. Maar pulletjes is wel een leuk woord. 8D


    Your make-up is terrible

    Eendenkuikens is mij altijd aangeleerd als het officiële woord (:
    Maar ik zeg altijd een of ander vreemd, onbestaand woord dat schattig klinkt tegen alle babydieren.


    Mhm?

    Baby Eendjes xD


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Yep, pulletjes :Y)
    En nana is geloof ik een vrij veel voorkomende term voor oma.


    i put the fun in funeral

    Spotgaai schreef:
    "Mini-eendjes"


    take me back to the basics and the simple life

    Somnephilia schreef:
    Eendenkuikens is mij altijd aangeleerd als het officiële woord (:
    Maar ik zeg altijd een of ander vreemd, onbestaand woord dat schattig klinkt tegen alle babydieren.


    Ik hou van onbestaande woorden! Ik gebruik het voor alles, haha. Welk woord is het?


    Your make-up is terrible

    Overkill schreef:
    Yep, pulletjes :Y)
    En nana is geloof ik een vrij veel voorkomende term voor oma.


    Dat weet ik, alleen gebruikte mijn moeder wanneer ze iets anders bedoelde.


    Physics is awesome

    Ik zeg altijd jonkies of kuikentjes. :'P


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zeg altijd kuikentjes. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."