• Iedereen kent ze wel (schattige) kleine, jonge eendjes. Pas gisteren kwam ik er achter dat pulletjes ook echt de term/naam voor deze kleine dieren is. Ik dacht altijd dat mijn moeder het had verzonnen en dat er een andere term/naam voor ze was. Op wikipedia hebben ze het ook over het woord pielen.

    Maar ik heb altijd gedacht dat mijn woord had bedacht dat paste bij de schattigheid van jonge eendjes. Blijkbaar niet dus.

    Hoe noemen jullie de jongen van een eend?

    (Zou mijn moeder dan ook nana(ik denk dat je het zo schrijft) niet hebben verzonnen?):S


    Physics is awesome

    Deimos schreef:
    Ik noem het gewoon eenden/pielen. Van pullen had ik nog nooit gehoord, ik denk dan aan een bierpul om eerlijk te zijn.


    Dat snap ik. Alleen worden ze geen pullen genoemd, pulletje of pulleke.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Dat snap ik. Alleen worden ze geen pullen genoemd, pulletje of pulleke.

    Oké, waarom staat er dan dit op Wikipedia?

    "Het mannetje (de woerd) is kleurrijk met een glanzend groene kop, een witte halsband, een kastanjebruine borst en gekrulde zwarte veren aan de staart. Het donkerbruine vrouwtje en de eendenkuikens (pullen) hebben een schutkleur. "

    Bron.

    [ bericht aangepast op 22 feb 2015 - 12:38 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Deimos schreef:
    (...)
    Oké, waarom staat er dan dit op Wikipedia?

    "Het mannetje (de woerd) is kleurrijk met een glanzend groene kop, een witte halsband, een kastanjebruine borst en gekrulde zwarte veren aan de staart. Het donkerbruine vrouwtje en de eendenkuikens (pullen) hebben een schutkleur. "

    Bron.


    Omdat jij hebt gezocht op eend of wilde eend en ik heb gezocht op pulletje. Dan krijg je dus verschillende zoekresultaten.


    Physics is awesome

    Beckmann schreef:
    (...)

    Omdat jij hebt gezocht op eend of wilde eend en ik heb gezocht op pulletje. Dan krijg je dus verschillende zoekresultaten.

    Pullen is dus niet fout.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Deimos schreef:
    (...)
    Pullen is dus niet fout.


    Nee, maar wel ongebruikelijk, denk ik. Zoals jij al aan gaf zullen mensen eerder aan bier denken dan aan een jong eendje.


    Physics is awesome

    Gewoon kleine eendjes.


    16 - 09 - '17

    Reigns schreef:
    Gewoon kleine eendjes.


    Ook een goeie.


    Physics is awesome

    Ooh, dat is zo lief :'D Ik noemde ze altijd gewoon eendjes, of baby eendjes.


    ars moriendi

    Apocalyptic schreef:
    Ooh, dat is zo lief :'D Ik noemde ze altijd gewoon eendjes, of baby eendjes.


    26 - 02 - '16

    Ik noem ze baby eendjes.. maar dat de echte naam pulletjes is, wist ik niet. Best interessant. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Apocalyptic schreef:
    Ooh, dat is zo lief :'D Ik noemde ze altijd gewoon eendjes, of baby eendjes.


    Ik vond die naam altijd zo goed bij ze passen. Een \schattig woord voor schattige, kleine diertjes.


    Physics is awesome

    Pulletjes, pielen? Daarvan heb ik nog nooit gehoord. Ben ik raar nu? Haha. Ik zei eigenlijk altijd baby-eendjes/kleine eendjes..


    Some people are art and do art at the same time