• Ben je dom als je IQ 88 is terwijl je taalstoornis hebt?

    Paar jaar geleden was mijn Iq gemiddeld, omdat ik een ander iq test deed voor mensen die zeer moeite hebben met taal, en waar er weinig taal was bij die Iq test. Ik moest vorige maan een gewone Iq test doen (Met taal) En uitslag was dat mijn gemiddelde 88 was. Alle onderdelen waren gemiddeld behalve de woordenschat onderdeel. en nog een onderdeel met tijd. Ik ben er teleurgesteld van, omdat ik hoge had verwacht. Ben ik echt dom?


    nobody say it was easy

    Niemand is echt dom. Jij dus ook niet.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Dat is niet leuk, maar er zijn mensen die zwakzinnig zijn en een iq hebben tussen de 10 en 20 en die kunnen helemaal niks.

    Nee, natuurlijk niet. IQ is een momentopname, net als alle tests, en bovendien is het niet het be all, end all van intelligentie. Als je een taalstoornis hebt, klopt de score voor jou niet eens helemaal, omdat je ten opzichte van de gemiddelde persoon al een nadeel ervaart bij het maken van de test. Sowieso moet je jezelf niet op die manier meten aan een cijfertje. Een hoge score is leuk, maar er zijn veel belangrijkere dingen dan IQ. ^^

    [ bericht aangepast op 24 feb 2015 - 19:48 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Natuurlijk ben je niet dom.


    16 - 09 - '17

    Square schreef:
    Nee, natuurlijk niet. IQ is een momentopname, net als alle tests, en bovendien is het niet het be all, end all van intelligentie. Als je een taalstoornis hebt, klopt de score voor jou niet eens helemaal, omdat je ten opzichte van de gemiddelde persoon al een nadeel ervaart bij het maken van de test. Sowieso moet je jezelf niet op die manier meten aan een cijfertje. Een hoge score is leuk, maar er zijn veel belangrijkere dingen dan IQ. ^^


    Yup, this.


    26 - 02 - '16

    Ik zie IQ zoals het BMI, een indicatie. Niks meer en niks minder. Op de basisschool had ik een CITO-score van 528 en kreeg VMBO-advies. Well na 22 jaar weet ik dat dat die gasten van het CITO wat beter hun huiswerk mogen doen.
    Don't worry :].


    No growth of the heart is ever a waste

    Reigns schreef:
    Natuurlijk ben je niet dom.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Maak je geen zorgen, een IQ-test is maar een indicatie. Je hebt een taalstoornis, dus klopt het helemaal niet.


    Seasons will change, but I shall remain

    Serenata schreef:
    Maak je geen zorgen, een IQ-test is maar een indicatie. Je hebt een taalstoornis, dus klopt het helemaal niet.


    Klopt het hele iq dan niet?


    wees jezelf dan ben je al mooi genoeg

    Flowerpowers schreef:
    (...)

    Klopt het hele iq dan niet?


    Meh, het is inderdaad een indicatie. Het is tot op zekere hoogte nuttig maar je hebt meer aan de persoon observeren. Uiteindelijk wordt de score namelijk bepaald door kennis en intelligentie samen. Als je een gemiddeld iemand die alleen Engels spreekt een Nederlandse IQ test voorlegt dan scoort diegene een 40 fso. Om diegene dan gelijk in een inrichting te stoppen omdat hij een 40 scoorde op een IQ test is niet helemaal de bedoeling


    quidquid excusatio prandium pro

    Flowerpowers schreef:
    (...)

    Klopt het hele iq dan niet?

    Een bepaalde test kan niet zeggen hoe slim je bent. Als ik die test zou afleggen kom ik ook waarschijnlijk uit op een lagere waarde uitkomen vanwege mijn dyslexie. Net zoals een BMI. Een BMI klopt ook niet als je een ander lichaamsbouw hebt dan gemiddeld. Als je bijvoorbeeld Aziatisch bent of veel spieren hebt klopt de BMI ook niet. Als je dus afwijkt (wat veel mensen doen) is de uitkomst afwijkend.


    Seasons will change, but I shall remain

    Je intelligentie heeft niks te maken met de score die je haalt op testen/toetsen. Natuurlijk ben je niet dom.


    Alleen maar tranen van geluk

    Serenata schreef:
    (...)
    Een bepaalde test kan niet zeggen hoe slim je bent. Als ik die test zou afleggen kom ik ook waarschijnlijk uit op een lagere waarde uitkomen vanwege mijn dyslexie. Net zoals een BMI. Een BMI klopt ook niet als je een ander lichaamsbouw hebt dan gemiddeld. Als je bijvoorbeeld Aziatisch bent of veel spieren hebt klopt de BMI ook niet. Als je dus afwijkt (wat veel mensen doen) is de uitkomst afwijkend.


    Dan moet je echter wel echt een topatleet zijn. Voor het grootste deel van de wereldbevolking klopt BMI wel. Maar ook hier moet je het met een korreltje zout nemen: Als iemand een BMI van 24 heeft maar dunne armpjes heeft en een vette pens is het misschien toch een idee voor diegene om af te vallen bijvoorbeeld :P


    quidquid excusatio prandium pro

    floraflora schreef:
    Dat is niet leuk, maar er zijn mensen die zwakzinnig zijn en een iq hebben tussen de 10 en 20 en die kunnen helemaal niks.


    Het IQ van een gorilla ligt rond de 50/60, dus dat klopt niet helemaal.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'