• Ben je dom als je IQ 88 is terwijl je taalstoornis hebt?

    Paar jaar geleden was mijn Iq gemiddeld, omdat ik een ander iq test deed voor mensen die zeer moeite hebben met taal, en waar er weinig taal was bij die Iq test. Ik moest vorige maan een gewone Iq test doen (Met taal) En uitslag was dat mijn gemiddelde 88 was. Alle onderdelen waren gemiddeld behalve de woordenschat onderdeel. en nog een onderdeel met tijd. Ik ben er teleurgesteld van, omdat ik hoge had verwacht. Ben ik echt dom?


    nobody say it was easy

    Square schreef:
    Nee, natuurlijk niet. IQ is een momentopname, net als alle tests, en bovendien is het niet het be all, end all van intelligentie. Als je een taalstoornis hebt, klopt de score voor jou niet eens helemaal, omdat je ten opzichte van de gemiddelde persoon al een nadeel ervaart bij het maken van de test. Sowieso moet je jezelf niet op die manier meten aan een cijfertje. Een hoge score is leuk, maar er zijn veel belangrijkere dingen dan IQ. ^^


    This.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Rowling schreef:
    Je intelligentie heeft niks te maken met de score die je haalt op testen/toetsen. Natuurlijk ben je niet dom.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee. Denk bijvoorbeeld aan Stephen Hawking en hoe laag zijn score wel niet zal zijn, omdat het op tijd is. Toch is die man een genie. Die IQ-test is niet eerlijk voor hem en niet eerlijk voor jou, omdat je een taalstoornis hebt.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Nee, zoals hiervoor al gezegd is, is de IQ test een indicatie; een momentopname en zegt het verder weinig. Daarbij denk ik dat de IQ-test die je gedaan hebt voor mensen die moeite hebben met taal (en waar je wel gemiddeld scoorde) een veel betere indicatie is voor jou als je een taalstoornis hebt. Je zegt zelf ook dat je bij de IQ-test op alle onderdelen gemiddeld scoorde, behalve woordenschat en het onderdeel met tijd, en juist je score op die twee onderdelen zijn duidelijk een direct gevolg van je taalstoornis. Ik zou dus zeggen dat je gewoon een gemiddeld IQ hebt c:


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Heb je ook een verbaal/performaal score gekregen?
    En dom ben je sws niet :] als je gemiddeld IQ had bij de test die voor mensen met een taalonwikkeling gemaakt was, heb je dus een gemiddeld IQ.

    [ bericht aangepast op 25 feb 2015 - 19:33 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Nee tuurlijk niet. Niemand is dom. Omdat de ene misschien een hoger iq heeft dan jij, betekend nog niet dat jij dom bent. Je hebt een taalstoornis dus jou iq score is gewoon normaal hoor =)

    Je resultaten zijn niet helemaal accuraat, en sinds wanneer is 88 laag? Zo'n test vergelijkt scores met een gemiddelde, dus de helft van alle mensen zit er onder, niets mis mee, en iedereen heeft zijn eigen talenten.


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    Rowling schreef:
    Je intelligentie heeft niks te maken met de score die je haalt op testen/toetsen. Natuurlijk ben je niet dom.


    Quiet the mind, and the soul will speak.