• oké binnenkort heb ik mijn examen Nederlands discussie voeren!!
    het onderwerp is: Alcohol en jongeren
    de stelling is: de verkoop van zeer zwak alcoholische dranken aan jongeren tussen de 16 en de 18 jaar moet legaal worden

    Ik krijg de op dag zelf pas te horen of ik voor of tegen ben maar ik wil voor allebei alvast wat argumenten gaan verzinnen... helaas heb ik niet echt een mening over dit onderwerp.
    nu heb ik al wel wat tegen argumenten want internet staat er vol mee tegen= dat je vind dat het pas vanaf 18 mag
    maar ik kan totaal geen voor argumenten bedenken voor= dat je vind dat het vanaf je 16de al mag

    help me met jullie voor argumenten tegen argumenten zijn natuurlijk ook welkom.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Geen enkel voor argument mogelijk, dus ik kan niet helpen. Sorry.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    - Het haalt niets uit dat je het niet mag verkopen aan zestienjarigen, dan sturen ze er wel iemand anders achter en raken ze er toch aan. Daarbij is iets, als het niet mag, veel aantrekkelijker het te doen.

    Zal nog eens over andere nadenken. (:


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Voor: Wanneer je iets verbied, maakt het juist aantrekkelijk. Als het legaal is, is het veel minder 'spannend' om te gaan drinken. Als het illegaal is, is het juist 'spannend'/'stoer' om aan alcohol te komen en het dan te gaan drinken. Veel meer jongeren gaan het dan doen, omdat ze ernaar benieuwd zijn.

    Ik weet niet of ik het duidelijk omschreven heb, maar dat zou mijn argument zijn als ik in zo'n discussie in een pro-groep gegooid zou worden


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik vind het best een oneerlijke stelling, tbh. Wanneer je tegen bent, zijn er veel meer argumenten te vinden dan wanneer je voor bent.
    Ik zal kijken of ik iets voor voor kan verzinnen.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Maseo schreef:
    Ik vind het best een oneerlijke stelling, tbh. Wanneer je tegen bent, zijn er veel meer argumenten te vinden dan wanneer je voor bent.
    Ik zal kijken of ik iets voor voor kan verzinnen.


    Precies zo denk ik er ook over jah.


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Je moet eigenlijk in dit debat gaan praten over of ze op hun 16e al een goede rationele keuze kunnen maken. Zo hier een aantal redenen waarom niet:
    - Optimism bias: 1x is toch niet zo slecht voor me
    - Korte termijn: ik merk nu toch niets van de schade, dus die is er niet. En nieuwsgierigheid naar alcohol.
    - Groepsdruk: er wordt druk uitgeoefend door vrienden, bewust of onbewust om dit te doen.

    Okay, dan heb je al 1 heel sterk argument. Alle drie de manieren moeten namelijk weerlegd voordat het van jou valt.
    Dit is van tegen, maar bij voor kan.je juist gaan uitleggen waarom ze wél zelf een goede keuze kunnen maken

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 12:14 ]


    #dealwithit (cool) NecklessOfHope --> Trohman

    En vele zestienjarigen kunnen zich heus wel bedwingen. Het beeld van de zuipende puber is echt zeer stereotiep.


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Een veel gegeven argument voor is dat wanneer je alcohol op 18 houdt, de leeftijd voor drinken en zonder toezicht rijden gelijk is wat nare situaties in het verkeer als gevolg heeft, want jong volwassenen weten dan niet goed wat alcohol inhoudt.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ze hebben onderzocht dat kinderen die van hun ouders kleine hoveelheden alcohol krijgen, later beter zichzelf kunnen bedwingen als ze er alleen voor staan

    ten minste dat las ik ergens


    There is nothing I need, except the function to breathe