• Niks, laat maar allemaal

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 13:19 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Nou ik zou eerlijk zeggen, ik ben er ook geen fan van als honden naar me toe komen. Ik vind dat mensen hun honden moeten aanlijnen tenzij het een losloopgebied is, dus eigenlijk zat jij fout.

    Maar honden schoppen, daar kan ik dan ook weer niet tegen. Ik vind dat hij wel te heftig heeft gereageerd..


    Treat people with kindness

    Je was zelf ook wel wat in de fout. Maar toch geeft die man dat niet het recht de hond te schoppen.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 14:28 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Nadine23x schreef:
    Nou ik zou eerlijk zeggen, ik ben er ook geen fan van als honden naar me toe komen. Ik vind dat mensen hun honden moeten aanlijnen tenzij het een losloopgebied is, dus eigenlijk zat jij fout.

    Maar honden schoppen, daar kan ik dan ook weer niet tegen. Ik vind dat hij wel te heftig heeft gereageerd..

    Ik geef ook toe dat we fout zaten, maar een hond schoppen is nog fouter dan fout.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Misschien was die man bang voor honden? Honden schoppen is echt heel slecht en ik praat die man totaal niet goed, maar hij kan ik denk altijd heel dramatisch, sorry een verleden hebben met honden of er gewoon bang voor zijn. Als er dan een hond op hem afkomt kan het natuurlijk zijn dat hij daar van schrikt. Dan nog is het niet goed om te gaan schoppen en schelden, maar het is een eerste reactie. Of was het niet zijn dag. Anyways, ik hoop dat hij zijn lesje leert, en het is wel echt rottig dat de hond van je kennis er zoveel last van heeft :\ Want hondjes zijn echt lief.

    [ bericht aangepast op 28 feb 2015 - 13:02 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    SiriuslyBlack schreef:
    Misschien was die man bang voor honden? Honden schoppen is echt heel slecht en ik praat die man totaal niet goed, maar hij kan ik denk altijd heel dramatisch, sorry een verleden hebben met honden of er gewoon bang voor zijn. Als er dan een hond op hem afkomt kan het natuurlijk zijn dat hij daar van schrikt. Dan nog is het niet goed om te gaan schoppen en schelden, maar het is een eerste reactie. Of was het niet zijn dag. Anyways, ik hoop dat hij zijn lesje leert, en het is wel echt rottig dat de hond van je kennis er zoveel last van heeft :\ Want hondjes zijn echt lief.


    Precies, maar niet elke hond is hetzelfde (als het zo is in zijn verleden) en deze honden zijn nog niet eens 30 centimeter hoog. Die van haar waren overmaatse Chihuahua's en de mijne is een middelmaatje keeshond. Niets om bang van te worden ;')


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik zou ook vrij pissig zijn geworden als er een hond op me af zou rennen terwijl hij eigenlijk aangelijnd hoorde te zijn, want ik als vreemdeling weet natuurlijk niet of die hond vriendelijk komt snuffelen of meteen tegen me aan zal springen en misschien wel speels gaat happen of zo. Dat is dus iets wat ik absoluut niet meer zou doen als ik jou was, maar een hond schoppen gaat me dan ook te ver. Duw 'm dan rustig weg met je voet, zou ik zeggen.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Gonplei schreef:
    (...)

    Precies, maar niet elke hond is hetzelfde (als het zo is in zijn verleden) en deze honden zijn nog niet eens 30 centimeter hoog. Die van haar waren overmaatse Chihuahua's en de mijne is een middelmaatje keeshond. Niets om bang van te worden ;')


    Nou Chihuahua's kunnen goed bijten hoor O.o Ik loop eerder met een boogje om een Chihuahua dan om een herdershond, maar that's me.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    SiriuslyBlack schreef:
    (...)

    Nou Chihuahua's kunnen goed bijten hoor O.o Ik loop eerder met een boogje om een Chihuahua dan om een herdershond, maar that's me.


    Same. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nog even iets ophelderen. Dit is de veiligste plek om je hond wel los te laten (tenzij je zo'n eikel tegenkomt) want het echte losloopveld zit naast een drukke weg. Hoe belachelijk,


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik vind het belachelijk dat we honden bijna nergens meer los mogen laten. Zij hebben ook beweging nodig!
    Die man is gestoord dat hij honden gaat schoppen. Als hij dat bij mijn hond had gedaan had ik hem letterlijk van de fiets afgeslagen.

    Ik zou echt nooit een hond kunnen trappen, dat is gewoon sneu. Maar dit soort situaties zijn niet nieuw voor me. Er zijn nou eenmaal heel veel mensen bang voor honden, en als er dan een in je been gaat hangen, dan is het voor hen een natuurlijke reactie om de hond weg te trappen. Daarnaast was het een oudere man die duidelijk van streek was, gezien het feit dat hij van zijn fiets viel van schrik. Dat vind ik ook best wel sneu. Jullie hadden ook best sneller mogen reageren en de honden bij jullie moeten roepen.

    Sowieso vind ik eigenlijk dat als je weet dat je hond nog wel eens op mensen af wil springen, je ze niet vrij moet laten lopen op gebieden waar dat niet toegestaan is. Ik rij wel eens paard in het bos en mensen lopen daar nog behoorlijk vaak met hun honden op de ruiterpaden. Heel vaak rennen ze al blaffend op onze paarden af, die gelukkig goed opgevoed zijn, maar een paard dat het niet op honden heeft hoeft geen twee keer na te denken om uit te halen. Het zou makkelijk de hond zijn dood kunnen betekenen. En het ergste is dat als je die mensen dan vriendelijk vraagt om hun hond bij zich te houden, voor het dier zijn eigen veiligheid, dat ze boos worden of je uitlachen. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een baasje zijn hond expres op mijn paard afstuurde.

    Ik geloof natuurlijk niet dat jij zo'n baasje bent, en ik zou waarschijnlijk ook woedend zijn als iemand aan mijn dier zat. Maar ik wil je er wel nog even op wijzen dat honden best een last kunnen vormen voor andere mensen, hoe leuk en lief ze ook mogen zijn.


    i put the fun in funeral

    Hmmmm, inderdaad is een hond schoppen niet iets wat je zomaar hoort te doen, maar wie weet was die man wel heel erg bang voor honden en mijdt hij losloop plekken express. Komen jullie aan met je loslopende honden waarvan er ook nog eentje naar hem toe komt. Het is maar vanuit welk perspectief je het bekijkt. De man had ook hartstikke allergisch kunnen zijn voor honden. Je weet het niet. Daarom zijn er ook gebieden die bedoelt zijn om je hond los te laten lopen en plekken waar dit niet de bedoeling is. Ik snap dat je het erg vindt dat hij je hond heeft geschopt, maar misschien moet je er zelf ook even over nadenken voor je je hond los laat lopen. Kijk, als het op een losloop plek was gebeurd, had hij volledig fout gezeten. Dit klinkt nu misschien heel lullig en alsof ik één of andere hondenhater ben, maar ik heb zelf ook een hond en ben dol op de beestjes.


    Happy Birthday my Potter!

    Nadine23x schreef:
    Nou ik zou eerlijk zeggen, ik ben er ook geen fan van als honden naar me toe komen. Ik vind dat mensen hun honden moeten aanlijnen tenzij het een losloopgebied is, dus eigenlijk zat jij fout.

    Maar honden schoppen, daar kan ik dan ook weer niet tegen. Ik vind dat hij wel te heftig heeft gereageerd..


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben zelf ook bang voor honden dus ik zou niet eens durven schoppen want straks gaan ze juist bijten ofzo.. XD


    Treat people with kindness

    Overkill schreef:
    Ik zou echt nooit een hond kunnen trappen, dat is gewoon sneu. Maar dit soort situaties zijn niet nieuw voor me. Er zijn nou eenmaal heel veel mensen bang voor honden, en als er dan een in je been gaat hangen, dan is het voor hen een natuurlijke reactie om de hond weg te trappen. Daarnaast was het een oudere man die duidelijk van streek was, gezien het feit dat hij van zijn fiets viel van schrik. Dat vind ik ook best wel sneu. Jullie hadden ook best sneller mogen reageren en de honden bij jullie moeten roepen.

    Sowieso vind ik eigenlijk dat als je weet dat je hond nog wel eens op mensen af wil springen, je ze niet vrij moet laten lopen op gebieden waar dat niet toegestaan is. Ik rij wel eens paard in het bos en mensen lopen daar nog behoorlijk vaak met hun honden op de ruiterpaden. Heel vaak rennen ze al blaffend op onze paarden af, die gelukkig goed opgevoed zijn, maar een paard dat het niet op honden heeft hoeft geen twee keer na te denken om uit te halen. Het zou makkelijk de hond zijn dood kunnen betekenen. En het ergste is dat als je die mensen dan vriendelijk vraagt om hun hond bij zich te houden, voor het dier zijn eigen veiligheid, dat ze boos worden of je uitlachen. Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat een baasje zijn hond expres op mijn paard afstuurde.

    Ik geloof natuurlijk niet dat jij zo'n baasje bent, en ik zou waarschijnlijk ook woedend zijn als iemand aan mijn dier zat. Maar ik wil je er wel nog even op wijzen dat honden best een last kunnen vormen voor andere mensen, hoe leuk en lief ze ook mogen zijn.


    Nou sorry, maar als die man ineens een hoek om komt en wij ons best deden de honden te roepen en ook naar ze toe liepen en ze gaan er dan alsnog vandoor, kunnen wij niet veel doen hé. En hij viel van zijn fiets van schrik (zoals ook in het stukje staat) toen ik op hem afrende en zei dat hij achterlijk was.
    En honden horen nou eenmaal bij de samenleving en als de gemeente zijn best niet doet een GOED en VEILIG losloopveld te maken kunnen wij niet anders. Wij willen ook niet dat onze honden onder een auto belanden langs die drukke weg.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.