• Heyy!
    Ik zit inmiddels al 1 jaar ofzo op de pil, maar ik denk dat ik elke maand er wel 1 of meer ben vergeten. Op deze manier heeft het natuurlijk niet veel zin...
    Mijn vraag is dus: wie heeft er tips dat ik het niet zo veel vergeet?

    Dingen zoals:
    'S avonds direkt na het eten
    Naast mijn tandeborstel
    Naast mijn bed
    etc

    heb ik allemaal al geprobeert


    There is nothing I need, except the function to breathe

    PUKKELxDING schreef:
    Pas na drie jaar nam ik 'm echt regelmatig in, mijn tip voor jou: altijd condoom erbij gebruiken. Ik had 'm zelf in mijn portemonnee zitten waardoor ik 'm nooit vergat. Heb inmiddels een spiraaltje, is voor mij ideaal haha, ik ben zo vergeetachtig.


    Niet iedereen gebruikt de pil omdat ze al seks hebben he (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik wel
    Nja nu wel xD
    Eerst gewoon om me ongesteldheid regelmatig te maken (ik werd als 2.5 jaar lang elke 1.5 maand ongesteld, maar ineens werd ik elke 3 weken ongesteld dus toen ben ik naar me dokter gestapt)


    There is nothing I need, except the function to breathe

    Gonplei schreef:
    (...)

    Niet iedereen gebruikt de pil omdat ze al seks hebben he (:
    Naja, het ging in haar topic om veiligheid met de pil... en daar tips over... en meestal is het geen ramp als je de pil vergeet zonder dat je seksueel actief, dus vandaar dat ik 'm zo beantwoordde :P


    Life is hard and then we die

    De truc is om er de eerste paar keren bewust aan de denken. Misschien helpt het om briefjes op te plakken ergens en vooraf te bepalen waarmee je het precies gaat associëren. Dit moet je dan een tijdje volhouden en dan gaat dat vanzelf gaan, maar je moet het lang genoeg bewust doen. Misschien moet je het doosje (zit het in een doosje?) opvallend neerzetten, zodat het in het oog springt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik zorg dat het een deel van mijn avondroutine word. Hierdoor vergeet ik hem niet meer.


    There's nothing the matter with my face! I got character! ~ Hatchet-face

    Misschien wat anders dan de pil gebruiken? Zodat je er niet elke dag aan hoeft te denken. Prikpil, nuva ring, pleister, staafje..

    [ bericht aangepast op 2 maart 2015 - 10:52 ]

    Misschien kan je aan iemand anders vragen om je te helpen herinneren? ^^


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Frosch schreef:
    Misschien kan je aan iemand anders vragen om je te helpen herinneren? ^^


    Je vriend bijvoorbeeld. Dat je hij je telkens een bericht stuurt.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Inderdaad die app of een wekker zetten op je telefoon die je remind, anders naar de dokter en vragen om andere opties? Prikpil, nueva ring etcetera..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Gonplei schreef:
    (...)

    Je vriend bijvoorbeeld. Dat je hij je telkens een bericht stuurt.


    Ik denk dat ik als dat aan mij gevraagd werd na 2 maanden mezelf zou steriliseren om te voorkomen dat ik nog langer als agenda moet dienen O.o


    quidquid excusatio prandium pro

    SolidSnake schreef:
    (...)

    Ik denk dat ik als dat aan mij gevraagd werd na 2 maanden mezelf zou steriliseren om te voorkomen dat ik nog langer als agenda moet dienen O.o


    Goh, ik denk dat ik dan aan mijn volgende vriend meteen ga vragen om als agenda te dienen.(cat)


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Tigresse schreef:
    (...)

    Goh, ik denk dat ik dan aan mijn volgende vriend meteen ga vragen om als agenda te dienen.(cat)


    Ik wist dat ik had moeten zeggen dat ik dan een spiraaltje bij haar zou inbrengen terwijl ze sliep


    quidquid excusatio prandium pro

    Oh wat zijn we toch grappig! Ha. Ha. Ha. Zeker niets beters te doen dan mij af te blaffen?


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik neem hem gewoon iedere ochtend als ik drinken pak , maar zoals eerder voorgesteld een app op je telefoon zoals my pill is heel fijn en daarmee krijg je iedere dag een berichtje op de zelf gekozen tijd dat je je pil moet nemen.


    Firm believer of all that is magic

    Gonplei schreef:
    (...)

    Je vriend bijvoorbeeld. Dat je hij je telkens een bericht stuurt.

    Dat zou een slecht idee zijn bij mij, ik denk niet dat hij daar ooit aan zou denken. :')


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.