• Dat was een van mijn goede voornemens voor dit jaar, in een poging even van de suikerrijke drankjes af te blijven. Op 1 februari ben ik daar dus mee begonnen (want tja, met Oud en Nieuw wilde ik ook een beetje genieten, en bovendien is februari de kortste maand) en nu het maart is, kan ik met trots zeggen dat het me is gelukt! Ondanks het feit dat ik in de eerste week flink met mijn neus op mijn verslaving werd gedrukt (nog nooit had ik meer zin gehad in versgeperst sinaasappelsap en chocolademelk dan toen), heb ik trouw alleen maar water en thee zonder honing of suiker gedronken. Iets waar ik stiekem toch best trots op ben. :Y)

    Het mooiste is zelfs die vier weken blijkbaar genoeg waren om de verslaving uit mijn systeem te krijgen, want toen ik vandaag om 00:10 uur vol spanning mijn eerste langverwachte slok cola weer nam, kwam ik vrijwel direct tot de conclusie dat het hartstikke ranzig spul is. :') Ook heb ik vandaag weer twee supermarktsmoothies gehad die flink tegenvielen, dus voorlopig blijft het lekker bij water en thee voor mij. Wat zal mijn tandarts tevreden zijn. :')

    Hebben hier mensen ook nog van dat soort voornemens? Of zijn er meer mensen die zijn gestopt/geminderd met slecht drinken/eten?


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    I am proud! Het is inderdaad even wennen en soms zul je terug verlangen naar wat zoets, maar de aanhouder wint echt :].
    Ik drink zelf nauwelijks frisdrank en ik weet niet of je dat ook ervaart soms, maar als ik op visite ben wordt er nogal eens met een beetje hoon gereageerd: we hebben wel cola hoor! Of: zo die is duur (hoe vaak ik dat wel niet hoor XD) of: wil je echt niet wat anders?
    Maar da's juist de grap na zo'n lange tijd: ik wíl niks anders XD. Water, koffie, thee en 's ochtends (soja)melk en een glas sinaasappelsap is echt voldoende. Bij vrienden wil ik nog wel eens ijsthee drinken, maar ik gok dat de laatste keer dat ik cola heb gehad meer dan een maand terug is XD. Oh! Op 13 februari heb ik bij een pre-party een glas rosebier en fanta gehad.

    Maar je gebit (en de rest) zal er zo veel baat bij hebben. Met die versoberde (verziekte dus) zorgwet en de almaar toenemende macht van verzekeraars (uitje Den Haag, anyone?) is het 't beste om proberen niks te mankeren. En spul met een zuurtegraad dat overeen komt met batterijzuur uit je lichaam bannen zie ik niet als een slechte stap :D!


    No growth of the heart is ever a waste

    Haha, wat beschrijf je dat toch leuk. Sinds november eet en drink ik zo min nogelijk suiker. Als ik nu iets eet of drink met suiker wat ik vroeger lekker vond, vind ik het nu veel te zoet.

    Je lichaam heeft ongeveer twee weken nodig om af te kicken trouwens.

    Ga je door met je voornemen nu je de suikerhoudende dranken ontwent bent?

    Krull schreef:
    Haha, wat beschrijf je dat toch leuk. Sinds november eet en drink ik zo min nogelijk suiker. Als ik nu iets eet of drink met suiker wat ik vroeger lekker vond, vind ik het nu veel te zoet.

    Je lichaam heeft ongeveer twee weken nodig om af te kicken trouwens.

    Ga je door met je voornemen nu je de suikerhoudende dranken ontwent bent?

    Ongeveer. Ik merk nu wel bij mezelf dat ik stiekem Karvan Cévitam echt nog heel erg lekker vind, dus in het weekend wissel ik dat meestal af met thee. De behoefte aan frisdrank is wel weg en de ijsthee die in de koelkast staat pak ik ook niet meer automatisch als ik dorst heb, dus ik vind het al een hele nette stap. ^^ Nu nog kijken of ik die limonade tot een paar keer per weekend beperkt kan houden. :Y)

    Het voornemen om geen chocolade meer te eten voor een maand is deze maand in ieder geval niet meer gelukt, want op dag twee had ik per ongeluk al een hap straciatella-yoghurt naar binnen voordat ik mezelf eraan herinnerde dat die zwarte dingetjes toch echt stukjes chocolade zijn. :') Maart wordt dus niet mijn chocoloze maand, maar die gaat zeker nog komen. c:


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.