• Hallo mensen,

    Voor mijn studie moet ik een onderzoekje doen naar wat mensen van bepaalde talen vinden. Het zou heel fijn zijn als jullie me zouden willen helpen. :3

    Het enige wat ik hoef te weten is je geslacht, je leeftijd en een score tussen 1 en 5 waarmee je aangeeft hoe mooi je de taal vindt. Het gaat om de volgende talen:
    Duits -
    Frans -
    Spaans -
    Zweeds -
    Brits Engels -

    Jullie zouden me heel erg helpen. ^^


    Edit: Bedankt allemaal, maar dit topic is onderhand al een maand oud. Ik heb geen gegevens meer nodig. :'D

    [ bericht aangepast op 7 april 2015 - 14:10 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Vrouw, zestien jaar

    Duits - 4.5
    Frans - 4.7
    Spaans -3
    Zweeds - 4
    Brits Engels - 5


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Vrouw, 17
    Duits - 4
    Frans - 1
    Spaans - 3
    Zweeds - 4
    Brits Engels - 3.5


    Ex astris, sciencia

    Vrouw, 17

    Duits - 2
    Frans - 3
    Spaans - 4
    Zweeds - 3
    Brits Engels - 5


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Vrouw, 15

    Duits - 4 (tenzij Mario Götze het spreekt, dan een 5 haha)
    Frans - 1 (kuttaal)
    Spaans - 3 (hasta la proxema semana :D heeft een vriendin mij aangeleerd, weet niet of je het zo schrijft, maar ik vind Spaans vooral een grappige taal)
    Zweeds - 3 (Du vit vehken til skola?)
    Brits Engels - 5 (BRITIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISH)


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vrouw - 14 jaar
    Duits - 2
    Frans - 4
    Spaans - 2
    Zweeds - 4
    Brits Engels - 4,5

    Vrouw 16
    Duits -3,5
    Frans -2
    Spaans -1,5
    Zweeds -5
    Brits Engels -4


    ©1998

    Bedankt allemaal! Als je nog je mening wilt geven is dat welkom, maar ik heb al meer dan voldoende data voor het verslagding. ^^

    Gecombineerd met de data van mijn groepsleden is de voorlopige conclusie trouwens dat Duits enorm laag scoort, Engels juist heel hoog, en dat jongens alle talen behalve Spaans hoger waarderen dan meisjes. :Y)


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Bedankt allemaal! Als je nog je mening wilt geven is dat welkom, maar ik heb al meer dan voldoende data voor het verslagding. ^^

    Gecombineerd met de data van mijn groepsleden is de voorlopige conclusie trouwens dat Duits enorm laag scoort, Engels juist heel hoog, en dat jongens alle talen behalve Spaans hoger waarderen dan meisjes. :Y)


    Nooo waarom Duits laag ahaha meh :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Vrouw, 18 jaar

    Duits - 2,5
    Frans - 4
    Spaans - 3,5
    Zweeds - 3,5
    Brits Engels - 4,5

    Square schreef:
    Bedankt allemaal! Als je nog je mening wilt geven is dat welkom, maar ik heb al meer dan voldoende data voor het verslagding. ^^

    Gecombineerd met de data van mijn groepsleden is de voorlopige conclusie trouwens dat Duits enorm laag scoort, Engels juist heel hoog, en dat jongens alle talen behalve Spaans hoger waarderen dan meisjes. :Y)

    Gaan jullie ook onderzoeken waarom een taal juist hoog of laag scoort? Ben ik ook wel heel benieuwd naar nu, zeker omdat Duits een van mijn lievelingsvakken is. :')


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."

    Derks schreef:
    (...)

    Nooo waarom Duits laag ahaha meh :')


    Ik ben het er ook niet mee eens, haha. :p
    Veel mensen vinden het een kwaad klinkende of 'harde' taal, helaas. Deels is dat echt een onzinnig stereotype dat is blijven hangen na de Tweede Wereldoorlog, maar het is natuurlijk wel waar dat het vaak minder melodieus klinkt dan bijvoorbeeld Frans. Bekende YouTube filmpjes waarin iemand heel vrolijk mariposa en butterfly zegt en vervolgens SChMetTERLiNg!! schreeuwt helpen anderzijds ook niet echt om vooroordelen weg te nemen, lol. Maar oké, voor mijn onderzoek is dit juist goed, want zo heb ik tenminste iets te zeggen over de uitslagen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    vrouw, 16
    Duits - 2
    Frans - 4
    Spaans - 2,5
    Zweeds - 3
    Brits Engels - 5


    Natsu Dragneel`s flames are brighter than my future

    Vrouw, veertien jaar (dit jaar nog vijftien)
    Duits - 1
    Frans - 4
    Spaans - 3,5
    Zweeds - 4
    Brits Engels - 5


    Honek aukera edozein, maitea bat pean irakur daiteke. Ez diotenez, beraz. Da, nahiz itzulitako oker.

    Mylintis schreef:
    (...)
    Gaan jullie ook onderzoeken waarom een taal juist hoog of laag scoort? Ben ik ook wel heel benieuwd naar nu, zeker omdat Duits een van mijn lievelingsvakken is. :')


    Het is een huiswerkopdracht waarvoor we met z'n vieren een minimum van zevenhonderd woorden moeten schrijven, dus zo diep gaan we er helaas niet op in, denk ik. Dat zou wel heel interessant zijn. ^^
    Maar wat Duits betreft had ik hierboven al wel wat gezegd. Bepaalde inherente kenmerken van een taal (melodie, of woorden vooral uit klinkers of medeklinkers bestaan, dat soort dingen) spelen een rol in hoe mensen een taal ervaren, maar sociale factoren hebben ook een enorme invloed. Wat dat betreft heeft het Duits pech, aangezien het voornamelijk wordt gesproken in het land dat voor twee wereldoorlogen verantwoordelijk was, heh. Daar komen mensen wel langzaam overheen, maar het blijft hangen, zelfs na zeventig jaar nog. In films en op tv zie je immers ook nog steeds kwade Duitse slechteriken helaas.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Het is een huiswerkopdracht waarvoor we met z'n vieren een minimum van zevenhonderd woorden moeten schrijven, dus zo diep gaan we er helaas niet op in, denk ik. Dat zou wel heel interessant zijn. ^^
    Maar wat Duits betreft had ik hierboven al wel wat gezegd. Bepaalde inherente kenmerken van een taal (melodie, of woorden vooral uit klinkers of medeklinkers bestaan, dat soort dingen) spelen een rol in hoe mensen een taal ervaren, maar sociale factoren hebben ook een enorme invloed. Wat dat betreft heeft het Duits pech, aangezien het voornamelijk wordt gesproken in het land dat voor twee wereldoorlogen verantwoordelijk was, heh. Daar komen mensen wel langzaam overheen, maar het blijft hangen, zelfs na zeventig jaar nog. In films en op tv zie je immers ook nog steeds kwade Duitse slechteriken helaas.


    Wat ik denk dat vaak bij ons (in Belgie) ook vaak speelt, is dat als men het al op school leert, het niet grondig genoeg is, en niet goed uitgelegd wordt en vervolgens veel te moeilijk is. Persoonlijk vind ik Duits een zeer mooie taal, en hoe zuidelijker het dialect, hoe leuker ik het vind klinken :3

    En ik begrijp iedereens liefde voor Brits Engels niet echt :'D


    But I still have this faith in the truth of my dreams.