• Eén van de grootste schrijvers in het fantasy-genre, Terry Pratchett, is vandaag aan een zeldzame vorm van Alzheimer overleden. 'De wereld is een van haar slimste, scherpste mensen kwijt', zegt Larry Finlay van Transworld Publishers, een van zijn uitgevers.

    Pratchett schreef meer dan zeventig boeken waarvan de meesten in het fantasy-genre. Vooral de reeks Discworld was enorm populair, over een wereld die op vier olifanten rust, die op hun beurt weer op een enorme schildpad staan. De schrijver heeft wereldwijd 85 miljoen boeken verkocht.

    In 2007 kreeg Pratchett te horen dat hij Alzheimer had, maar hij bleef schrijven. Afgelopen zomer verscheen zijn laatste roman.

    Hij is thuis overleden, omringd door familie, terwijl zijn kat lag te slapen op zijn bed.

    Op zijn Twitteraccount wordt gemeld dat Pratchett zijn arm door die van Death steekt, en samen met hem verder loopt. Death is een van de karakters in Discworld.




    Misschien kennen jullie zijn verfilmde boeken The Colour of Magic of The Hogfather wel? Ik moest echt een traantje weg pinken, aangezien ik altijd ontzettend geniet van zijn boeken, zeker toen ik die tweets las. The Hogfather is dan ook al jaren mijn favoriet.


    Your make-up is terrible

    Wow, dit schokt mij wel eigenlijk.
    Ik wist dat het lange tijd al wat minder met hem ging.
    Alleen ik zie hem wel als een van de grootste schrijvers in zijn genre.
    Ik ben er wel wat stil van dat hij is overleden.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Ik geloof niet dat ik ooit een boek van hem heb gelezen, maar het is altijd triest om te horen dat mensen met een scherpe geest of mensen die veel mensen blij hebben gemaakt met wat ze dan ook maar deden, overleden zijn.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Iwasawa schreef:
    Wow, dit schokt mij wel eigenlijk.
    Ik wist dat het lange tijd al wat minder met hem ging.
    Alleen ik zie hem wel als een van de grootste schrijvers in zijn genre.
    Ik ben er wel wat stil van dat hij is overleden.



    Yep, ik ook. :/ Death was echt mijn favoriete personage. Samen met Luggage, al kan je dat niet echt een personage noemen, denk ik.


    Your make-up is terrible

    Beardsley schreef:
    Ik geloof niet dat ik ooit een boek van hem heb gelezen, maar het is altijd triest om te horen dat mensen met een scherpe geest of mensen die veel mensen blij hebben gemaakt met wat ze dan ook maar deden, overleden zijn.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Beardsley schreef:
    Ik geloof niet dat ik ooit een boek van hem heb gelezen, maar het is altijd triest om te horen dat mensen met een scherpe geest of mensen die veel mensen blij hebben gemaakt met wat ze dan ook maar deden, overleden zijn.


    Don't walk. Run, you sheep, run.