• Ik ga een verhaal schrijven, maar ik heb een paar vragen waar ik zelf echt niet uit kom. Ik ben al dagen aan het denken.

    Het verhaal, heel kort zonder verdere details van de personages (dus don't judge) over een meisje dat een jongen op haar verliefd moet laten worden om de familie te infiltreren voor haar familie/groep.

    Nu was mijn idee om mijn personage Geneeskunde te laten studeren (kan toch wel in Miami haha, waar mijn verhaal zich afspeelt), omdat de jongen dat ook studeert. Hij is 2e jaars, zij dan 1e.
    Al besef ik achteraf dat dat misschien wel erg lastig is, omdat je ook de colleges minstens één of twee keer moet beschrijven, dan wel kort, maar alsnog, ze lopen ook stage.
    Nu kon ik haar ook een serveerster maken, maar dat vond ik zo stom.

    Mijn vraag:

    Zal ik haar gewoon ook Geneeskunde (zodat ze samen kunnen studeren als smoes) laten studeren, iets anders laten studeren of serveerster maken?

    [ bericht aangepast op 18 maart 2015 - 15:51 ]


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Die keuze ligt natuurlijk bij jezelf. Je kan altijd wat research doen op internet, je zal wel iets vinden dat je kan helpen om het te beschrijven of wat dan ook. Desnoods skip je die soort beschrijvingen en focus je op de rest van je verhaal. Succes!


    16 - 09 - '17

    Florrie schreef:
    Die keuze ligt natuurlijk bij jezelf. Je kan altijd wat research doen op internet, je zal wel iets vinden dat je kan helpen om het te beschrijven of wat dan ook. Desnoods skip je die soort beschrijvingen en focus je op de rest van je verhaal. Succes!


    Dat is het hele punt, ik ben nu bezig met alle personages en bij mijn hoofdpersoon staat Studie en opleiding open. Internet helpt me ook niet echt. :-(


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Geneeskunde is denk ik een hele lastige studie :'D Er komt zoveel bij kijken, ik denk dat je het jezelf daardoor veel moeilijker maakt. De meeste studies zitten simpeler in elkaar: je hebt hoorcolleges, werkcolleges en practica. Tenminste, dat is hoe het in Nederland gaat; Miami heb ik geen flauw benul, haha! Maar je maakt het jezelf makkelijker om research te doen als je een 'simpelere' studie neemt.


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    xClaudiaaa schreef:
    (...)

    Dat is het hele punt, ik ben nu bezig met alle personages en bij mijn hoofdpersoon staat Studie en opleiding open. Internet helpt me ook niet echt. :-(


    En als je nou de school van Miami opzoekt om daar informatie te halen over die studie? Dat doe ik nu bv. ook voor een studie die ik in één van m'n stories ga steken en dat helpt me ook wel vooruit. Anders kan je ook altijd iemand proberen zoeken die geneeskunde studeert of heeft gestudeerd om wat te weten te komen?


    16 - 09 - '17

    LonelyBoy schreef:
    Geneeskunde is denk ik een hele lastige studie :'D Er komt zoveel bij kijken, ik denk dat je het jezelf daardoor veel moeilijker maakt. De meeste studies zitten simpeler in elkaar: je hebt hoorcolleges, werkcolleges en practica. Tenminste, dat is hoe het in Nederland gaat; Miami heb ik geen flauw benul, haha! Maar je maakt het jezelf makkelijker om research te doen als je een 'simpelere' studie neemt.


    Ja, precies, qua kennis in de college's is het geen probleem, studeer zelf verpleegkundige en heb genoeg Anatomie op hoger niveau dus dat lukt wel, alleen elke universiteit heeft andere stages.


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik zou het gewoon beschrijven zoals jij ongeveer denkt dat het in elkaar zit. Niemand gaat bij het lezen van jouw verhaal alles opzoeken hoe alles echt in elkaar zit en dan komen klagen dat je het niet 100% juist hebt. Zolang het een beetje geloofwaardig blijft, is het goed (:


    Mhm?

    Meer meningen?


    “I was never really insane except upon occasions when my heart was touched.” --- Edgar Allan Poe

    Ik zou het gewoon proberen. Volgens mij zijn er hier ook wel wat geneeskundestudenten, dus je kunt altijd een topic maken en vragen of ze wat over hun colleges of stages willen vertellen. Dat heb ik in elk geval gedaan toen ik moest weten wat tweedeklas HAVO-leerlingen leren en daar had ik best wat aan. Daar zijn er natuurlijk veel meer van hier, maar je kunt het altijd proberen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    xClaudiaaa schreef:
    (...)

    Ja, precies, qua kennis in de college's is het geen probleem, studeer zelf verpleegkundige en heb genoeg Anatomie op hoger niveau dus dat lukt wel, alleen elke universiteit heeft andere stages.

    Dan zou ik het toch proberen. Als je er helemaal niets van weet zou het iets anders zijn, maar dat is niet het geval, en of je nu precies de stages kan beschrijven lijkt me niet veel uit te maken. Infiltreren via geneeskunde klinkt voor mij toch interessanter dan het typische verhaal van een meisje dat ergens serveerster is en waar dan vaak een jongen langs komt. Maar ja.. doe vooral wat je zelf leuk vindt!


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.